{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO+VIDEO
/
TEST: Renault Megane Coupe 1.6 16V GT Line

S
23.1.2012. u 10:15
0
0
TEST: Renault Megane Coupe 1.6 16V GT Line
0
Renault Megane je popularan i pristupačan kompakt koji je u svojoj trećoj generaciji prisutan od 2008. godine, a iako je već pripremljen njegov prvi redizajn, još uvijek je privlačan, pogotovo uz odlično konfigurisani paket GT Line koji ostaje u ponudi i nakon obnavljanja.
Renault je kroz generacije sportskih modela koji su nastali na osnovi "običnih" gradskih automobila s punim pravom izgradio ugled eksperta za gradnju automobila koji se odlično voze. Ipak, postepeno su Megane RS i Clio RS postali automobili sa više od 200 KS, a posjedovanje i vožnja takvih automobila sada košta značajno više nego što je to nekada bio slučaj sa, na primjer, Cliom 16S.

Srećom, Renault misli i na "običnu raju" koja bi da uživa u vožnji bez mikrokredita za gorivo i disk pločice, pa je ponudom paketa GT Line napravio odličan potez. Naime, na standardni paket opreme Dynamique moguće je doplatiti prilično skromnih 1.696 KM i dobiti skoro svu "šminku" sportskog modela. Svojevrstan presedan je u tome što je GT Line moguće dobiti i sa najslabijim motorom u ponudi, pa pored toga što je u startu vrlo pristupačan i troškovi ekspolatacije takvog "sportiste" su nemjerljivo manji u onosu na rekorderski Megane RS od 250 KS.

Dakle, kada cijene goriva opet "divljaju" na više od 2,50 KM po litru upravo ovakav automobil čini se idealnim. Izgleda sportski, vozi se sportski, a njegova vožnja košta kao i kod obične verzije. Renault je na zaista dobar način rekao: Tehnika narodu!

Izgled dostojan Renault Sporta

Kada je Megane treće generacije tek došao na tržište bez sumnje je mnoge ostavio razaočaranima zbog svog previše običnog izgleda. Daleko je to bilo od avangarde druge generacije francuskog kompakta, ali kako vrijeme prolazi pokazuje se kako su Francuzi naučili njemačku lekciju o konzervativnosti koja se na kraju uvijek više i duže cijeni.

Da su napravili dobar posao dovoljno govori i odlična prodaja Meganea pa je na našem tržištu, uz pomoć pristupačne Generation verzije, postao jedan od najprodavanijih modela, ali ujedno i "pokopao" prodaju manjeg i neznatno jeftinijeg Clia.

Ipak, čak i uz atraktivno oblikovan Coupe, Meganeu je uvijek nedostajalo nekoliko detalja koji bi ga učinili dorečenijim i upečatljivijim. Sa dodatkom GT Line dobit će upravo to pa umjesto nemaštovitog prednjeg branika dobija izražene otvore za zrak koji su dodatno istaknuti antracit sivom bojom. Oblik branika ističe i široke blatobrane, a svjetla sa crnom pozadinom su provjereni trik pomoću kojeg i obična halogena svjetla mogu izgledati vrlo atraktivno.

Zadnji odbojnik sa imitacijom difuzora, odlično oblikovani 17-inčni naplaci i još poneki detalj u sivoj boji, kao i dvije diskretne značke GT Line, bili su dovoljni da od Meganea naprave magnet za poglede. Ovakav izgled bi bez problema pristajao i pravom Renault Sport modelu, a što je najbolje Renault nije otišao predaleko u kićenju, pa nema prevelikih i suvišnih spojlera. GT Line je diskretan i istovremeno bogat. Najbolje od svega, sve ovo je moguće dobiti i na modelu Berline s 5 vrata, karavanskom Grandtouru ili Coupe Cabrioletu.



Ovjes koji žudi za jačim motorom

Iako je lijepo dobiti izgled sportskog automobila, GT Line ne bi imao puno smisla kada bi bila riječ samo o plastičnim dodacima na karoseriji. Kupcima koji se odluče za ovako dorađen Megane će imponovati činjenica da je u i razvoju njihovog običnog modela prste umješao renault sport, i to na dijelu koji je najvažniji. Naime, uz par dobro odmjerenih poteza na ovjesu, kao što su nešto kruće opruge, tvrđi silent blokovi i deblji stabilizatori, Megane je pretvoren iz mekanog i udobnog kompakta u automobil koji je uživanje voziti.

Promjene pravca su ugodno žustre i bez suvišnog naginjanja karoserije, dok najviše oduševljava način na koji se ovakav Megane precizno uvodi u zavoj. Dodatne korekcije upravljačem rijetko su potrebne jer ostaje "ravan" i smiren i kroz vrlo brze zavoje. Jedna od prednosti toga što je GT Line moguće dobiti uz sve motore je činjenica da su slabiji motori u ponudi ujedno i dosta lakši. To je dodatna pogodnost kojoj treba zahvaliti za minimalno podupravljanje. Čak i sa nejakim 1,6 benzincem, Coupe izgleda kao odlično izbalansiran automobil.

Treba naglasiti da bi za prosječnog kupca jednog Meganea dodatak GT Line možda mogao biti i previše oštar. Naime, koliko god mi uživali u tvrdom i direktnom ovjesu, činjenica je da na lošijoj cesti tvrđe opruge nisu ono što će poželjeti svaki vozač ili porodica. Kratke i oštre neravnine se vrlo vjerno prenose u kabinu u ovakvom Coupeu, što treba imati u vidu, mada lično mislimo da je riječ o kompromisu na koji bi svaki vozač željan koliko-toliko direktnije vožnje mogao, i trebao, pristati.

Kao što smo utvrdili na prethodnim testnim modelima, Megane u trećoj generaciji je, za razliku od prethodnika, napravio veliki napredak u upravljačkom sklopu, ali i u ponudi mjenjača. Progresivni električni servo, koji je još uvijek jedan od najboljih upravljača u klasi, odlično se uklopio u sportsko okruženje GT Linea pa uz oštriji ovjes daje dodatno samopouzdanje vozaču. Također, mjenjač kojem ni ručica ni hodovi više nisu očajno dugački, idealan je dodatak takvom vozačkom okruženju.

Da je Coupe GT Line ipak običan auto sa pametnim sportskim dodacima, najviše otkrivaju kočnice. Kako se sa osnovnim benzincem svakako ne može pretjerivati, one su bile na nivou zadatka, ali smo im zamjerali vrlo nepovoljno podešeno doziranje, pa u dinamičnijoj vožnji smeta papučica kočnice koja se ponaša kao električni prekidač sa ON ili OFF pozicijom. Potrebno je zaista dosta vremena da se navikne na preosjetljivu srednju pedalu.

Jasno, najneuvjerljiviji dio kod testnog automobila bio je dobro poznati 1,6 16V benzinski motor. Kao i što se očekuje od osnovnog motora, on je tu da kupce natjera na doplatu barem sljedećeg motora u ponudi. Prilično slabašan, sa mizernom količinom okretnog momenta za savremene kompakte, uz izraženu buku na visokim okretajima i ne baš pohvalnu potrošnju goriva, biće dovoljan tek vozačima koji ne prelaze puno kilometara, i koji zaista ne vole ni naznake brze vožnje.

S druge strane, iako su se mnogi čudili što tako opremljen testni automobil dolazi sa tako neprikladnim motorom, činjenica je da tek sa ovakvim krajnostima u potpunosti dolazi do izražaja sva logika paketa GT Line. Ukratko, ne morate voziti 200 km/h i imati silovita međuubrzanja da biste uživali u vožnji. Činjenica je da su nas moderni turbodizelaši, ali i turbobenzinci, razmazili gomilom okretnog momenta na niskim okretajima, ali sam užitak vožnje je mnogo više od toga. GT Line će i od prosječnog vozača lako napraviti pravog entuzijastu koji će se pred oštrim zavojima nesvjesno nasmiješiti.

Sjedišta kao najvredniji dio paketa

Slično kao i vanjskim izgledom, i unutra je Megane prepoznatljiv, ali se na prvi pogled ne čini posebnim. Iako ni sada nije među najkvalitetnijim u unutrašnjosti, iako će zasmetati neke vrlo neugledne i nekvalitetne plastične površine, poput onih na ručkama vrata, činjenica je da je u odnosu na prethodni Megane ova unutrašnjost dostojna njemačkog premium automobila.

Ono čime se svaki Megane sada može pohvaliti je odlična ergonomija i vrlo ugodan položaj sjedenja. A onda dolazimo i do vjerovatno najveće pogodnosti GT Line paketa, naime, ovako opremljen Megane dobit će sjedišta koja su izgledom i konstrukcijom identična onima koja se isporučuju uz Megane RS 250. Štaviše, uz odličnu kombinaciju kože na bokovima i ugodnog platna u sredini, sjedišta u GT Lineu su bolja i kvalitetnija nego ona kakva biste dobili u najjefitnijem Meganeu RS 250.

Dakle, kada se krene u "misiju" uživanja u udličnom ovjesu, neće biti potrebe da vozač nogama traži uporište u tapacirngu vrata ili u središnjoj konzoli. Sjedišta su vrlo izraženo proifilisana i odmjereno dimenzionirana te prosječnog vozača ugodno drže u idelanom položaju za vožnju. Također, kako smo navikli od Renaulta, iako prednja sjedišta spadaju pod opis "sportska" to ne znači da će biti neudobno. Mekana su i ugodna i za duže vožnje, možda čak i više nego ona iz "običnog" Meganea.

Na pregršt opreme u Meganeu smo navikli pa je suvišno napominjati da Dynamique uz dodatak GT Line opreme ne ostavlja mnogo želja neispunjenih. Uz vrhunska sjedišta, sportsko okruženje istaknuto je aluminijskim papučicama, izvezenim amblemima na sjedištima i plastičnim umecima koji su lakirani istom antracit sivom bojom, kao i detalji na karoseriji. Nažalost, "šlamperaj" ni ovjde nije izostao pa pogled na inače atraktivne papučice kvari pretjerana štednja na podnoj prostirci, koja otkriva lim i mehanizam papučica i upravljačkog stuba.

Uz nekoliko elemenata koji bi znatno popravili utisak da su izrađeni od neznatno bolje plastike, ukupan utisak boravka u ovakvom Meganeu je vrlo ugodan. Vozač se zbog odličnih sjedišta i malih staklenih površina osjeća sigurno i "ušušakno", dok će mu to jedino zasmetati pri manevrisanju i parkiranju, kada parking senzori postaju zaista neophodni.

Inače, sasvim dovoljno kvalitetnu i ugodnu unutrašnjost najviše će narušiti nedovoljna zvučna izolacija, na što baš i nismo navikli od Renaulta. Iako nam se na prvu učinilo da je krivac za buku u kabini nejaki motor koji smo možda previše cijedili, činjenica je da ništa ugodnije nije bilo ni na većim brzinama, kada zvuk vjetra postaje izražen u količini neočekivanoj za kompakt nove generacije.

Skromna doplata za izdašan paket

Iako je Megane jedan od trenutnih "best buy" automobila na našem tržištu, ovdje ne govorimo o takvom Meganeu. Naime, Renault je pokazao koliko svestran može biti samo jedan automobil pa istovremeno može biti i niskobudžetni porodični prijevoznik, ali i beskompromisni trkač koji obara rekorde na Nurburgringu. Megane sa GT Line oznakom je tačno između te dvije krajnosti, baš kao što se tu nalazi i značajan dio kupaca.

Na prvi pogled više od 36 hiljada maraka je previše za kompakt sa najslabijim motorom u ponudi. S druge strane, vraćamo se na tvrdnju da je ovo, ustvari, Megane koji je jednako opremljen i ukrašen kao i prestižni RS, ali je lišen njegovih troškova održavanja i sipanja goriva. Poenta je da za nepunih 1.700 KM Renault nudi ono što se kod nekih proizvođača svrstava kao nešto posebno i ekstremno skupo. Kada spoznate da u tom paketnu nije samo nekoliko znački i plastičnih dodataka, nego i fino podešen ovjes, onda je jasno da je to jedna od najpametnijih doplata koju smo mogli vidjeti u posljednje vrijeme na tržištu.

Iako smo odavno navikli na rutinu stezanja remena i zadovoljavanja prosječnim stvarima, lijepo je vidjeti da se i za razuman novac može dobiti automobil u kojem se možete osjetiti posebnije i, što je mnogo važnije, voziti posebnije i zabavnije. Koliko će razum prevladati pri pogledu na snažnije dCi i TCe motore, to je već stvar dodatne dubine džepa, ali i realnih potreba.

Renault Megane Coupe 1.6 16V GT Line iz drugog ugla, by Elmir Tozo:

Super je što Renault uz sve karoserijske oblike Megana (čiji je interijer, usput, svjetlosnu godinu kvalitetniji od interijera koji je nuđen uz prethodnu generaciju) nudi opciju GT Line. Iza nje se krije sve ono što će prijati svakom vozaču koji, iz ovih ili onih razloga, ne može (ili ne želi, jer se Megane RS sada može kupiti isključivo u Coupe varijanti) dobaciti do kultne varijante RS. Jeste li u nedoumici u vezi sa iznosom koji treba doplatiti na paket opreme Dynamique? Vjerujte nam na riječ, vrijedi svake uložene marke!

Vanjštinu koja je „podvučena“ odlično odabranim 17-inčnim felgama možete procijeniti bez bilo čijeg sugerisanja, ali ono što zaista vrijedi uz paket GT Line krije se ispod lima.

Čvršći i niži ovjes, zajedno sa direktnijim upravljačem i potporom koju nude izvanredna sportska sjedišta, učinili su ovaj Megane veoma ugodnim partnerom, kada je pred raspoloženim vozačem zahtjevnija krivudava dionica. Na osrednje kvalitetnim zimskim gumama i veoma prljavoj cesti auto je najbolje pokazao da je njegova upravljivost mnogo iznad prosječne. Onda nije problem oprostiti mu što na neravnoj podlozi ne može ponuditi nivo komfora koji nude njegove mekše varijante.

Dobro proračunat 6-stepeni mjenjač, u odnosu na 5-stepeni koji se nudio uz prethodnu generaciju Megana pokretanog 1,6-litarskim motorom, osjetno bolje se slaže sa generalno nejakim atmosferskim motorom, čija buka u visokom radnom režimu baš i ne koketira sa sportom. Zapravo, motor i nije toliko slab koliko je neprimjeren krutom Coupe Meganu koji na sebi nosi oznaku GT Line. Ono što je odlično u priči o ovom paketu opreme jeste činjenica da se može dobiti i uz mnogo primjerenije pogonske opcije. E sad, kapacitetan dCi 130 ili moderan turbo-benzinski TCe 130, odluka je vaša. Što se mene tiče, bez dileme, uz adekvatan motor, tople preporuke za (svaki) Megane u opciji GT Line.


Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Megane Coupe 1.6 16V GT Line
Cijena osnovnog benzinskog modela: 30.830 KM
Cijena testnog modela: 36.204 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 79,5 × 80,5 mm. Radna zapremina 1.598 ccm. Maksimalna snaga 81 kW - 110 KS pri 6.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 151 Nm pri 4.250 okr/min. Četiri ventila po cilindru. Višetačkovno ubrizgavanje goriva.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 10,5 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Potrošnja na testu - 9,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 9,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,5 l/100 km, kombinovano 6,9 l/100 km.

Dimenzije: Dužina - 4.300 mm. Širina - 1.810 mm. Visina - 1.420 mm. Međuosovinski razmak - 2.640 mm. Krug okretanja - 10,95 m. Prtljažnik - od 377 do 991 litara. Masa praznog automobila - 1.205 kg.

Serijska oprema paketa Dynamique: ABS + sistem pomoći pri naglom kočenju (BAS), automatsko paljenje sva 4 žmigavca u slučaju naglog kočenja, nadzor stabilnosti vozila - ESP, sistem protiv proklizavanja (ASR), zračni jastuk za vozača i suvozača, suvozačevo sjedište podesivo po visini, mogućnost isključivanja suvozačevog zračnog jastuka, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, zračne zavjese, tempomat i ograničivač brzine, bočni zračni jastuci sprijeda, džepovi na zadnjoj strani prednjih sjedišta, zračni jastuci u prednjim sjedištima protiv zaronjavanja, tamnosiva armaturna ploča s hromiranim dodacima, tritačkovni sigurnosni pojasevi na svim sjedištima, vanjske ručice vrata hromirane, zatezači sigurnosnih pojaseva naprijed i nazad, hromirana zaštita pragova na vratima, ograničivač zatezne sile za prednje i zadnje sigurnosne pojaseve, aluminijumski naplatci 17" SCHUSS, upozorenje za nezakopčane pojase i nezatvorena vrata, sistem pričvršćenja dječije sjedalice ISOFIX na bočnim mjestima nazad, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, automatsko zaključavanje vrata u vožnji, auto bez ključa - kartica Renault, električni progresivni servo upravljač, upravljač podesiv po visini i dubini, putni računar pri upravljaču + USB priključak, pokazivač vanjske temperature, dnevna svjetla, električno podesivi vanski retrovizori u crnoj boji, svjetlo za čitanje naprijed, električni podizači stakala naprijed - impulsni sa sistemom protiv priklještenja, pribor za pušače, automatski klima uređaj s odvojenim upravljanjem za vozača i suvozača, cirkulacija zraka s ugrađenim filterom protiv prašine, radio CD MP3 4x15W s komandama pri upravljaču, vozačevo sjedište podesivo po nagibu, visini i u leđnom dijelu, srednji naslon za ruke naprijed, pretinac ispod suvozačevog sjedišta, zadnja preklopiva klupa 1/3-2/3, brisači sa senzorima za kišu, kit za popravak gume, sportska šasija, svjetla za maglu sprijeda.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Dodaci GT Line na karoseriji, el. pokretani vanjski retrovizori sa kućištima u sivoj metalik boji, aluminijumski naplatci 17" Celsium, pomoć pri parkiranju nazad, prednja sjedišta RS - 1.696 KM. Metalik boja karoserije - 748 KM.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: