Auto testovi
32

Testirali smo osvježeni Hyundai i30: Novo lice i novi best buy?

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Hyundai je svojevremeno napravio odličan prelaz i pravu revoluciju u svojoj ponudi sa tada novim "i" modelima, a jedan od najuspješnijih i najpopularnijih bio je kompaktni i30. Uz uvijek dobro odmjerenu cijenu koju prate pouzdanost i kvalitet često je bio prvi izbor porodica na našem tržištu. Ipak, trećoj generaciji nije bilo lako, a sada je stiglo njeno prvo osvježenje.
Početak 2017. godine obilježila je odlično organizovana pretpremijera potpuno novog Hyundaija i30, a pored što je donio potpuno novi dizajn i novi nivo kvaliteta i tehnologija, ta premijera bila je važna i po tome što je to jedna od rijetkih, ako ne i jedina, koja je u našoj zemlji održana za medije iz regije i šire.

Ipak, nakon tako spektakularnog dolaska i uvođenja, Hyundai i30 treće generacije je pomalo nestao sa radara, a razlog tome je prije svega cijena. Uslovi tržišta i prije svega proizvodnje ovaj put su bili drugačiji i iz društva najpristupačnijih Hyundai i30 je došao u gornji cjenovni rang svoje klase. Daleko od toga da Hyundai i30 nema i nije imao drugih kvaliteta osim dobre cijene, naprotiv, to je bio i ostao jedan od najpouzdanijih automobila u svojoj klasi, ali na tržištima poput naših cijena je ipak presudni faktor.

Jasno, od 2017. godine u svijetu se dosta toga desiloi promijenilo, a jedna od posljedica toga je rast cijena svega i svačega uz istovremeno smanjenje vrijednosti novca. Već mjesecima se ne možemo načuditi visokim cijenama novih automobila koje postaju sve veće, dok istovremeno zbog nestašice poluprovodnika i ostalih komponenti rokovi isporuke novih automobila dostižu čak i 12 mjeseci.

Da ne mora biti nužno tako pokazuje nam Hyundai, koji je uz redizajn i dotjerivanje svog kompakta ovaj put uspio ponuditi odličnu cijenu, novi ulazni motor, a uz to imaju i prilično redovne rokove isporuke. Tako je doslovno preko noći i30 postao jedan od "best buy" izbora u Bosni i Hercegovini. To opravdava činjenicom da uz vrlo potpun paket opreme Premium koji sadrži potpunu elektrifikaciju, potpuna LED svjetla, automatski dvozonski klima uređaj, parking senzore sa kamerom i vrlo pristojan infotainment sistem i još dosta toga košta 33 hiljade maraka. Debelo ispod prosjeka "novo normalno" cijena za komapkt C segmenta.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Pored novog dizajna koji je vrlo uspješan i uz oštre linije i nova LED svjetla daje i30-ki izgled potpuno novog modela, najveća novost je upravo ulazni motor, atmosferski benzinac koji je jedan od razloga niske ukupne cijene. Tako je novi 1,5 DPI motor sa 110 KS zamjenio stari 1,4 benzinac koji je imao 10 KS manje. Oznaka DPI predstavlja skraćenicu za Dual Port Injection i znači da ovaj motor ima napredniji sistem ubrizgavanja goriva, a u praksi bi to trebalo značiti bolje vozne osobine i manju potrošnju. Naravno, to treba uzeti sa rezervom i razumijevanjem da je ipak riječ o osnovnom i atmosferskom motoru.

U praksi, ovaj motor je zaista živahniji od svog prethodnika, radi vrlo tiho i uglađeno i u ekspolataciji mu najviše pomaže čija ručica dobro "klizi" kroz birač i omogućava brze promjene stepena prenosa. One će vam trebati jer sa ukupno 140 Nm okretnog momenta i maksimalnih 110 KS koje motor proizvodi na prilično visokih 6.000 okr/min morate imati na umu da je u nižem radnom području ovaj motor vrlo opušten. Ipak, za prosječne dnevne potrebe i ovaj motor će biti više nego dovoljan, a ako ne cijedite svaki atom snage iz njega možete računati i sa prosjekom potrošnje od oko 7 litara na 100 kilometara.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, za one zahtjevnije vozače Hyundai također ima šta ponuditi, pa je uz doplatu od 7.500 KM na izboru odličan 1,0-litarski turbobenzinac sa 120 KS koji se zahvaljujući 172 Nm okretnog momenta mnogo bolje i elastičnije vozi. Ako budžet dozvoljava doplatu od 9.000 KM onda je na raspolaganju i prava poslastica u ponudi motora Hyundaija, odlični 1,5 T-GDi koji je sa 160 KS na granici sportskog modela.

U vožnji je karakter Hyundaija i30 je prije svega diktiran 1,5 DPI motorom. Jednostavno mu najviše odgovara opuštena i glatka vožnja, gdje do izražaja dolazi tih i miran rad motora kao i dobra zvučna izolacija. Ipak, treba istaći da je ovjes podešen za udobnost, ali da se vrlo dobro snalazi u zavojima i auto dugo ostaje neutralan i siguran.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Pored odličnog odnosa uloženog i dobijenog Hyundai i30 nakon redizajna donosi i dodatni ugođaj kvalitete i to u sitnicama koje su mnogima od nas važne. Od samog zvuka zatvaranja vrata, same izrade i kvalitete unutrašnjosti, do vrlo ugodnih sjedišta koja su dostojna i dužih putovanja. Kada tome dodamo odličnu ponudu prostora i vrlo praktičan prtljažnik pravilnih stranica i velikog otvora, potvrđuje se da je i30 napravljen po dobitnom receptu klase. Ukratko, Hyundai i30 nas je podsjetio zašto su komapkti C segmenta i dalje pravi multitalenti i pravi izbor za porodičnu, gradsku, putnu ili bilo koju drugu upotrebu, pogotovo kada i dalje postoje oni koji to mogu za vrlo razumnu cijenu.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i30 1.5 DPI 6 MT Premium

  • Cijena osnovnog modela: 28.490 KM (promotivna cijena)

  • Cijena testnog modela: 33.790 KM (promotivna cijena)

  • Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, atmosferski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.498 ccm, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 80,9 kW – 110 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 144 Nm.

  • Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Aluminijske felge 6,5J x 16, gume dimenzija 205/55 R16 (Michelin Primacy 4).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 12,3 s. Maksimalna brzina – 187 km/. Prosječna potrošnja na testu – 7,6 litara. Fabrički deklarisana potrošnja goriva - WLTP standard u kombinovanim uslovima 6,7 l/100 kmp. Prosječna emisija CO²: 153 g/km WLTP.

  • Dimenzije: Dužina – 4.340 mm. Širina – 1.795 mm. Visina – 1.455 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.650 mm. Zapremina prtljažnika – 395 litara. Masa praznog automobila: 1.176 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.750 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: Hyundai i30 Premium

  • Dodatna oprema na testnom modelu: Metalik boja Olivine Grey - 800 KM.

  • Garancija: Pet godina bez ograničenja pređenih kilometara.