Megalomanija uz dizelsku štednju
0

FOTO+VIDEO / TEST: Nissan Murano 2.5 dCi LE

Piše: Elvir Zubović <br />Video: Davorin Sekulić
(Foto: E. Puzić/Sarajevo-x.com)
Nissan Murano slobodno možemo prozvati jednim od začetnika generacije savremenih SUV-ova, ali vremena se mijenjaju, pa više nije dovoljno biti velik i luksuzan. Već odavno ju glavna tema emisija CO2, smanjenje potrošnje goriva i što efikasnija vožnja. Japanski SUV koji je prvenstveno kreiran za američkog kupca u takav okvir pokušava se uklopiti poboljšanim izgledom i modernim dizelskim motorom.

Kada sam 2004. godine prvi put imao priliku voziti Murano, kao apsolutni novitet, bilo je lako oduševiti se takvim automobilom. Kao prvo, pojam SUV je još uvijek bio potpuna novost, a kao drugo, moćan V6 benzinski motor i CVT bezstepeni mjenjač, uz neviđeno atraktivan izgled karoserije i unutrašnjosti, bili su nešto čega i nije bilo kod konkurencije. Osam godina kasnije, stvari su znatno drugačije i čini mi se da ničega drugog i nema nego SUV-ova, a Murano kao da se izgubio na vlastitom terenu.

Ipak, možda je pregrubo očekivati revoluciju od automobila koji je već jednom napravio svojevrsnu revoluciju. Sa drugom generacijom Murana koja je stigla još 2009. godine, Nissan je imao namjere učiniti ga globalno prihvatljivijim pa nije čudilo da je uskoro dobio dizelski motor, raznovrsniju opremu, čak i kabrioletsku verziju u SAD-u. Koliko god izgledao kao besmislena kombinacija kabrioleta i SUV-a, mora se priznati da je Nissan opet uspio privući pažnju Muranom.

Dakle, sada bi Murano trebao biti profinjeniji SUV koji bi se u Evropi mogao češće sretati zahvaljujući štedljivijem dizelašu. Koliko god bili dobri zvuk i uglađenost benzinskog V6, činjenica je da uspjehe veliki SUV-ovi duguju upravo snažnim dizelašima. Potvrdu toga ne treba dalje tražiti od Porschea, čiji je skupi Cayenne postao čest prizor na ulicama poput "narodnih" SUV-ova kao što su Rav4 ili Tiguan.

Atraktivan i uz masivne proporcije

Sa novom genracijom Murano je dobio i novi, moderniji izgled, koji opet više odgovara ukusima Amerikanaca, ali je ovaj put dobio i dozu "mekoće" koja privlači Evropljane. Jasno, više nije tako neobičan i avangardan kao kada se prvi put pojavio na ulicama u prvoj generaciji, ali je definitivno jedan od najoriginalnijih modela u klasi.

Osnovni oblik karoserije se u suštini nije mnogo promijenio, ali je sada mnogo privlačniji zahvaljujući oblinama kojih je nedostajalo prethodniku. Tako sada zbog istaknutijih blatobrana izgleda mnogo agresivnije, dok je prednji dio dosegao masivnost i markantnost koju bismo očekivali od nekog konceptnog automobila. Istina je da je prednji dio možda i previše kompleksan te donosi mnogo oblika i elemenata, ali u ukupnom pogledu izgleda zaista dobro i impozantno, te u potpunosti odgovara imidžu Murana, kao urbanog SUV-a koji se smatra i modnim dodatkom.

Uz najskuplji nivo opremljenosti, kao na testnom modelu, Murano je zaista raskošan, te za razliku od prve generacije, posebno impresivno i elegantno izgleda uz tamniju boju karoserije. Obilje hroma, ali i 20-inčni naplaci od lake legure jasno govore da spada među najprestižnije SUV-ove ove veličine.

Dizelaš za privlačenje evropskih kupaca

Skoro dvije godine nakon što je predstavljen u drugoj generaciji, Nissan je pokazao ozbiljnije namjere sa Muranom i na evropskim tržištima. Naime, napokon je uz snažan benzinski V6 ponuđen i adekvatno snažan dizelaš i to provjereni Nissanov motor koji nosi fabričku oznaku YD25DDTi High Power, koji na evropskim tržištima nosi "renaultovsku" komercijalnu oznaku dCi. Za Murano, ali i Pathfinder, Navaru i X-Trail, ovaj motor je pripremljen u najsnažnijoj verziji, pa tako veliki četverocilindraš proizvodi 190 KS i, za jedan teški SUV, još važnijih 450 Nm okretnog momenta.

U ovoj verziji 2,5 dCi je dobio novu glavu cilindara, ali i nove brizgaljke goriva, što mu je omogućilo rad na većem pritisku goriva. To je bio jedan od glavnih preduslova za povećanje snage, ali i efikasnu proizvodnju energije i optimiziranje potrošnje goriva. Uz turbopunjač promjenjive geometrije lopatica i common-rail sistem ubrizgavanja bez problema spada među naprednije dizelaše koje smo imali priliku probati, iako je karijeru u nešto rustikalnijoj formi počeo još 1998. godine.

Ono što je najvažnije je svakako da je ovaj dCi uspio Murana ostaviit jednako dinamičnim, a istovremeno mu potrošnju goriva održati ispod deset litara na 100 kilometara. Odmah možemo potvrditi da je prosjekom od 9,7 l/100 km, koji smo ostvarili na testu, u potpunosti ispunio tu misiju, a uvjereni smo da se nešto umjerenijom vožnjom prosjek može smanjiti bar za jedan litar.

Očekivano, zvuk dizelskog motora baš i ne pristaje Muranu, pogotovo kada se sjetimo kako je rezak V6 u istoj ovoj karoseriji, ali srećom, uz modernizaciju je dobio i uglađenost, pa ipak neće biti nepristojno bučan i grub, osim pri hladnim startovima, kada dubinom zvuka otkriva svoju veličinu i zapreminu.

U vožnji, Murano sa ovim motorom će ugodno krstariti, ali ne treba očekivati previše. Može biti i dinamičan, ali po mjerilima opuštenih vozača SUV-a. Istina je da bi za uvjerljiviji utisak na cesti i sklad sa dominantnim izgledom osigurao bar 20-ak "konja" jači i koji decilitar veći turbodizelaš, po mogućnosti V6 konfiguracije. Također, ne treba zaboraviti da je Nissan sa dizelskim Muranom sam sebi zadao težak zadatak, te se uhvatio u koštac sa dokazanim dizelskim "maherima". Stoga, iako se 2,5 dCi čini dobrim, surova činjenica je da je ova koncepcija velikog četverocilindraša pomalo demode u ovo vrijeme pa je on ustvari tek dovoljan za Murano, prvenstveno radi konkurencije koja nudi više performansi i bolju potrošnju iz manjih i lakših motora.

Bez obzira na to što ne oduševljava, sasvim je izvjesno da je uvođenje ovog motora u ponudu dobar potez, te da je upravo on razlog zbog kojeg ćemo do sada egzotični Murano češće viđati na cestama.

Udobnost i dinamika na prvom mjestu, terenac tek po zvanju

Segment SUV-ova i njihova svojevrsna nedefinisanost dali su proizvođačima slobodu tumačenja takvih automobila. Tako neko SUV-a i dalje priprema sa naglaskom na terenske sposobnosti, drugi idu u drugu krajnost i prave ih tako da se voze kao sportski automobili, a neki uspijevaju pronaći zlatnu sredinu.

U vožnji nam Murano nije izgledao tako idealno pogođen. Istina, svojom težinom ali i veličinom točkova ulijeva veliku dozu povjerenja pri brzoj vožnji kroz zavoje, ali, iako na oštrijim neravninama ovjes djeluje pomalo grub to ne znači da je Murano direktan poput malog automobila. Tačnije, upravljač je prilično "operisan" od davanja povratnih informacija, zbog čega nije tako neobično zabavan kao što su to X3 ili Q5. Jasno, to mu ne bismo posebno zamjerali da je uistinu profinjen koliko se to čini na prvi kontakt s Muranom. Na dobrim cestama on će biti ugodan poput limuzine, ali na lošijim cestama nije baš u prirodnom okruženju.

S druge strane, "krivimo" atraktivan i dinamičan izgled koji nas je naveo da možda i previše očekujemo od Murana u vožnji. Njega ipak treba posmatrati kao automobil za "komformiste" koji će uživati u visokoj i ugodnoj sjedećoj poziciji te se neće previše zamarati žustrim upravljanjem, niti će osjetiti da će poneku neravninu grubo amortizovati. Ipak, sa 20-kama izgleda toliko bolje da mu se to može i oprostiti.

Upravo za takve kupce se čini adekvatnim i automatski mjenjač sa šest stepeni prijenosa. I ovdje neki konkurenti rade puno bolji posao pa nude savremene mjenjače sa dvostrukim kvačilom i nekoliko načina rada. Nissan je i tu ostao "stara škola", uz automatski rad ovaj mjenjač nudi i mogućnost ručne izmjene stepeni prijenosa. Bez obzira na izbor prebacivanja, izmjene su programirane da teku uglađeno, dok brzina i oštrina ovdje nisu bili poželjni.

Sam pogon na sve točkove tu je da upotpuni paket velikog svestranog automobila, te od njega ne treba očekivati čuda izvan uređene ceste. Kao prvo, sama visina i prevjesi karoserije ne pozivaju na neobuzdane silaske u livade, dok automatski pogon na sve točkove ne može puno učiniti kada se fini, ali veliki točkovi sa "plitkim" gumama nađu u blatu. Tačnije, riječi blato i Murano ne želimo spomenuti u istoj rečenici. Kome je do blata, Nissan ima itekako prikladnije terence za to. Kod Murana je pogon na sve točkove tu za sigurniju i bolju vožnju na asflatiranim cestama u nešto lošijim vremenskim uslovima.

Obilje prostora i opreme uz manjak profinjenosti

Jedan od razloga zašto su SUV-ovi postali i ostali popularni je taj da uz izgled statusnog simbola ustvari donose i prostranost velike limuzine, ali i jednaku ili barem sličnu udobnost. Unutrašnjost "ušuškana" u bež kožu okupanu svjetlom koje dolazi kroz panoramski krov svakako spada među predmete požude. Ono pozitivno što je Murano donio sa američkog tržišta je to da već i u osnovnom izdanju dolazi sa dosta opreme. Najskuplji paket, kao na testnom automobilu, je tu za one posebno razmažene. Takav Murano ima sve "što vole mladi", pa su tu odlično Bose ozvučenje, bočna i zadnja kamera koje ublažavuju zastrašujuću nepreglednost iz vozačke perspektive, ali i multimedijalni sistem sa velikim ekranom u boji. Ukratko, opreme i detalja neće nedostajati ni razmaženim kupcima, iako smo uvjereni da bi utisak možda bio još i bolji da je unutrašnjost izvedena u tamnijim nijansama.

Upravo zbog bež boje obloga Murano ipak otkriva da je unutra ustvari riječ o poboljšavanju prethodnog modela, a ne o izradi potpuno novih rješenja. Tako u nekim detaljima Murano izgleda grubo poput pravih terenaca, što nije smetalo u prvoj generaciji, ali sada, kada su SUV-ovi u svakom detalju rafinirani kao i limuzine, ti detalji ne mogu proći neprimjećeno. Tako je neočekivano vidjeti grube prekidače "klackalice" koji su možda juš uvijek prihvatljivi u Patrolu, ali u SUV-u koji ovako spektakularno izgleda nikako nisu prihvatljivi. Također, nismo mogli dokučiti kako je moguće da uz svu silu opreme automobil ovog cjenovnog ranga ima samo jedan prozor sa automatskim podizanjem, ili kako to da ima kameru za vožnju unazad, ali da nema dodoatno zvučno upozorenje parking senzora.

Smetaju i detalji poput preuskih pretinaca u vratima, gdje mogu stati samo papiri, ali i nespretna roletna prtljažnika. Ipak, iako je takvih sitnica pozamašan broj te iako nam se unutrašnjost, u poređenju sa konkurencijom ,čini blago zastarjelom, mora se priznati da itekako ugodno zna smjestiti putnike i vozača. Zadnja sjedišta su posebno ugodna zbog mogućnosti zasebnog podešavanja nagiba naslona, a uz grijanje svih sjedišta i kapacitetnog klima uređaja svima će biti podjednako fino.

Luksuzan dizelski SUV koji zna koliko vrijedi

Kupiti, ali i imati i održavati, jedan veliki SUV nije nikada bio jeftin i pristupačan potez. Murano zbog svoje opreme, a sada i štedljivijeg motora te posebnog izgleda i koncepcije definitivno spada među egzotičnije izbore. Pošto uz sveukupno dobar paket performansi i opremljenosti dolazi i originalnost koju je sve teže dobiti može se reći da je cijena Murana dobro odmjerena. Za "skromne" će biti dovoljan osnovni model sa nešto siromašnijom opremom, koji košta pozamašnih 90 hiljada maraka, dok će za model poput testnog trebati izbrojati skoro 100 hiljada. Ipak, u poređenju sa konkurencijom Murano je ovdje superioran, dok kod drugih za mnogo toga treba doplaćivati kod Muranasve dolazi u seriji i pri tome ostaje pristupačniji od njih. Uz ovako snažan argument i dizelski motor mnogi bi mogli zažmiriti na sitne nedostatke koje kupci u SAD-u vjerovatno i ne primjećuju.

Luksuz i prestiž nikada nisu ni bili za široke narodne mase, ali je svakako zanimljivo kako se Nissan uspio uklopiti u sve džepove. Vremenom je otvoreno odbacio ustaljenu filozofiju ponude modela pa sada kod njih osnovu čine SUV-ovi, terenci i crossoveri. U takvom društvu skupi i prestižni SUV, veličine i kalibra kao što je Murano, je neophodan, a iako možda ne spada u tehnološki vrh klase, mora se priznati da je Nissan i ovdje pokazao svoju ekspertizu gradnje kvalitetnih i svestranih automobila.

Sa drugom generacijom Murano više nije tako radikalan i revolucionaran automobil, ali je uspio ostati vjeran svojoj originalnoj zamisli pa tako i jedan od najoriginalnijih modela u segmentu. Na kraju smo se uvjerili da je ovim izdanjem Nissan definitivno poboljšao Murano u mnogim poljima i tako ga približio širem krugu kupaca. Iako to možda nije bilo dovoljno za vrh klase, sigurno će biti dovoljno da bude još uspješniji i zaokruži priču o globalnom uspjehu koju već godinama pričaju Qashqai, Juke, Pathfinder, Navara, X-Trail...

Nissan Murano iz drugog ugla by Elmir Tozo: Kao i uvijek do sada, kupci su ti koji će reći posljednju riječ ali, bez obzira na sve, Nissanu treba odati priznanje jer nudi luksuzni ''crossover'' koji se svojom pojavom i u drugom izdanju prilično odvaja od najbliže konkurencije, što bi trebalo igrati određenu ulogu prilikom donošenja odluke o kupovini. Uz preduslov da stotinjak hiljada maraka ne predstavlja poseban problem.

Ovakav kakav je sada, sa prostranom unutrašnjošću, mnogo opreme (s vremenom se navikne na gomilu tastera koji u početku izazivaju konfuziju) i kožom presvučenim udobnim sjedištima, Murano bi trebao pokupiti simpatije publike oba spola. Dizajneri ga jesu donekle približili evropskim ukusima, ali i dalje nam se čini da bi se, možda i zbog ogromnih 20-inčnih točkova, najčešće mogao viđati parkiran u dvorištima ispred kuća u Sjevernoj Americi.

Suštinsko približavanje Evropi učinjeno je uvođenjem 2,5-litarskog dizelskog motora, čime Murano više nije ogromni benzinski SUV koji za sobom treba vući prikolicu sa cisternom za gorivo. Ko je zaboravio: prvi Nissan Murano mogao se kupiti isključivo sa rastrošnim 6-cilindarskim 3,5-litarskim V motorom. Uz ''crossover'' koncept i dizelski motor poput ovoga čini se mnogo boljim i štedljivijim rješenjem. Za savršenstvo, zvučna izolacija trebala bi biti malo bolja.

Onoliko koliko su se kreatori Murana motorom približili Evropi, toliko su daleko od nje, kada shvatite da automatski mjenjač radi prilično sporo. Tipični američki pogled na svijet. Kako god, Murano u prosjeku može proći sa manje od 10 litara goriva na 100 kilometara, što je odličan rezultat za veliki SUV sa pogonom na sva četiri točka. Pogon nije integralni, jer Muranu na suhom asfaltu takvo nešto uopšte nije potrebno da bi se dobro snalazio u svim situacijama. Istina, ne tako upečatljivo kao što to rade pojedini evropski primjerci iste klase, ali čini se ipak dovoljno dobro. Eh, još samo da je ovjes malo tiši i suptilniji kada pod točkovima nije idealno ravno.

U svakom slučaju, uz garantovano zadovoljstvo solventnih ''očajnih kućanica'', u Nissanu iznova pokazuju da već odavno imaju pravi recept kada treba napraviti dobar ''crossover'' ili ozbiljan terenski automobil. Sudeći prema skromnoj ponudi putničkih automobila (pri čemu izostavljamo sjajni 370Z i vanzemaljski GT-R) izgleda da su odlučili da im je najisplativije okrenuti se ''off-road'' i ''crossover'' automobilima. Pametno!

Osnovni podaci o testnom automobilu: Nissan Murano 2.5 dCi LE Cijena osnovnog dizelskog modela: 89.000 KM Cijena testnog modela: 99.000 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 2.488 ccm. Maksimalna snaga 140 kW - 187 KS pri 4.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 450 Nm pri 2.000 okr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.

Prenos snage: Pogon na sva četiri točka. Šestostepeni automatski mjenjač sa mogućnošću ručne izmjene stepeni prenosa. Naplaci prečnika 20 inča, pneumatici 235/55 R20.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h – 10,5 s. Maksimalna brzina - 196 km/h. Potrošnja na testu - 9,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 10,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,8 l/100 km, kombinovano 8,0 l/100 km. Emisija CO2 210 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.860 mm. Širina - 1.885 mm. Visina - 1.720 mm. Međuosovinski razmak - 2.825 mm. Prtljažnik od 402 do 838 litara. Masa praznog automobila - 1.895 kg.

Serijska oprema: ABS, EBD el. regulator kočne sile, ESP, NBAS pojačivač kočne sile, prednji zatezač sigurnosnih pojasa, dva 3-tačkovna sigurnosna pojasa naprijed i tri 3-tačkovna nazad, ISOFIX sigurnosni držači za dječju sjedalicu, sigurnosni zračni jastuk za vozača i suvozača, sigurnosni bočni zračni jastuci, sigurnosne zračne zavjesice, aktivni nasloni za glavu sprijeda, dvozonski automatski klima uređaj, protuprašni filter, BOSE Premium audio sistem, 10 zvučnika, Bluetooth, kamera za parkiranje, bočna kamera za olakšano bočno parkiranje, DVD navigacijski sistem - Nissan Connect Premium, kožni upravljač s komandama, servo upravljač podesiv po visini i dubini, kožna ručica mjenjača, putno računalo, mjerač vanjske temperature, digitalni sat, START/STOP funkcija paljenja vozila, elektr. podizanje stakala prednjih i zadnjih vrata, kožna sjedišta, el. podesivo vozačevo i suvozačevo sjedište, po visini el. podesivo vozačevo sjedište, el. podesiva leđna potpora vozačevog sjedišta, panoramski sunčani krov s UV zaštitom, grijana prednja sjedišta, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, 2X12V utičnica, kukice u prtljažnom prostoru, djeljiva zadnja klupa (60:40), automatizirano preklapanje naslona zadnjeg sjedišta, Bi-Xenon svjetla, prednja i bočna stakla s UV filterom, zatamnjena zadnja stakla, električno podesivi vanjski retrovizori u boji vozila, dvije hromirane ispušne cijevi, sistem za pranje prednjih farova, maglenke, zadnja LED svijetla, odbojnici u boji vozila, zadnji spojler, inteligentni ključ, daljinsko centralno zaključavanje, tempomat, Imobilizator, šestostepeni automatski mjenjač, elektronska kontrola pogona - ALL MODE sistem 4x4, senzori za kišu, dnevna svjetla, automatski podesiva prednja svjetla, grijanje zadnjih sjedala, električno namještanje servo volana po visini i dubini, memorijska funkcija za vozačevo sjedalo,vanjski retrovoizori i upravljač, automatsko otvaranje i zatvaranje vrata prtljažnika, krovni nosači srebrni, električno preklopivi vanjski retrovizori, aluminijski naplatci 20", dimenzije guma 235/55 R20, alarmni sistem

Garancije: 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara. Garancija na prohrđavanje 12 godina.

Vezani članci