Testovi
20

FOTO / TEST: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Executive

Piše: Elmir Tozo
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Uz sjajne rezultate koje je ostvario na rigoroznim testiranjima koje provodi EuroNCAP, novi Hyundai Santa Fe opravdano svrstavamo među najprijatnija iznenađenja posljednje automobilske produkcije. Podižemo pravi prst!

Za krajnjeg konzumenta zapravo i nije bitno gdje leže razlozi Hyundaijeve „ofanzive“ koja se ne stišava posljednjih godina. Neprestani pritisak nemilosrdne konkurencije, radikalno drugačija poslovna politika ili nešto sasvim treće, ali činjenica je da Hyundai (zajedno sa srodnom kompanijom KIA) posljednjih mjeseci, na zadovoljstvo spomenutog krajnjeg konzumenta, svijet prevrće naopako. “Sve sami kokainski ovisnici koji ne miruju ni kada spavaju”, reče neko u šali za trenutno stanje duha najodgovornijh ljudi u južnokorejskoj automobilskoj kompaniji, jer se njihovi novi odlično napravljeni automobili prosto redaju jedan iza drugog.

Santa Fe treće generacije posljednji je u nizu noviteta zbog kojih iz HMC-a (Hyundai Motor Company) imaju pravo poručiti cijelom automobilskom svijetu da njihovi pozitivni poslovni rezultati nisu slučajnost u kojoj veliku ulogu ima faktor sreće. Strpljenje je spas i to se potvrđuje po ko zna koji put. Strpljivim analiziranjem uspješnih, odnosno neuspješnih poteza konkurencije, uz redigovanje vlastitih stavova, u Hyundaiju su, na kraju, uspjeli ući na teritoriju koja je ne tako davno bila privilegija nekih drugih automobilskih imena.

Onoliko koliko su najnoviji modeli „i“ serije bolji od svojih prethodnika, toliko je i novi Santa Fe bolji od svog prethodnika. Prethodnika koji je bio veoma dobar, ali nam se čini da kod nas, ipak, nije uspio ozbiljnije pomrsiti račune nekolicini proizvođača koji su SUV klijenteli nudili jednako koncipirane automobile. Jedino objašnjenje našli smo u tome da kupci tada jednostavno nisu uspjeli prepoznati ozbiljan zaokret koji pravi Hyundai.

Okrenemo li se oko sebe na ulici, čini nam se da u Toyoti i dalje mogu biti samozadovoljno nasmiješeni, što i nije previše čudno, jer RAV4 još uvijek „vedri i oblači“ u svojoj klasi. Međutim, u segmentu velikih SUV-ova, dolaskom na scenu novog Santa Fea, mnogim dosadašnjim favoritima mogao bi nestati osmijeh sa lica. Koliko u svemu ima istine pokazaće sumiranje prodajnih rezultata.

Ako su u HMC-u, prilikom dizajniranja prethodnog Santa Fea, kao uzor uzeli Touarega, ovaj put ipak su krenuli svojim putem. Ima detalja na automobilu koji, doduše, asociraju na već viđena rješenja, ali na sve to ćemo gledati afirmativno, jer Santa Fe izgleda odlično iz svakog ugla. Obišli smo ga mnogo puta i nakon svega na njegovoj karoseriji nismo našli ni jedan jedini detalj koji je možda trebao biti nacrtan drugačije. Prvi u nizu razloga za zabrinutost ostalih koji su u igri.

Drugi razlog leži iza vrata. Prostrana, odlično izolovana i naglašeno udobna unutrašnjost u varijanti Executive opremljena je svim i svačim. Nema nepotrebnih kičastih detalja kojima se (kao) naglašava plemenitost automobila. Učinak je, obično, bio kontraproduktivan, jer plemenitost ne poznaje imitacije. Istina, ne dopada nam se plavo osvjetljenje kokpita, a ni detalj da ima tastera koji uopšte nisu osvijetljeni. Ne dopada nam se ni određeno pomanjkanje ergonomije uzrokovano enormno velikim brojem tastera, ali ostatak će zadovoljiti i najveće “pegle”. Kožom obložena grijana sjedišta nude nivo komfora koji je nekada bio isključiva privilegija automobila više klase. Dobro je znati da se uz Santa Fe mogu dobiti i dodatna dva sjedišta u trećem redu, preklopljena i spremna, ako zagusti. Podužu listu serijske opreme, gdje ima detalja koji će se veoma svidjeti manje vještim vozačima, možete pogledati na kraju.

Bez obzira na klirens i pogon na sva četiri točka, poput većine SUV-ova ovog tipa, ni Santa Fe nije napravljen da obavlja poslove „hardcore“ terenaca, ali je dovoljno “potkovan” da se dobro snalazi i u situacijama kada cesta više i nije cesta.

Uz mogućnost “zaključavanja” pogona, gdje se distribucija snage ravnomjerno raspoređuje na sva četiri točka, Santa Fe se na terenu drži dosta dobro, ali neće mu se svidjeti ako ga na cestovnim gumama gurnete negdje gdje je preduboko. Iz takve avanture mogli bi izaći mokri i prljavi. Uz adekvatne gume stvari bi vjerovatno bile povoljnije, ali svojim ukupnim konceptom ovaj auto više želi biti planinar rekreativac, nego alpinista ili pripadnik GSS-a. Zaboravimo li prezahtjevne “off road” avanture, Santa Fe će putnicima osigurati tiho i udobno putovanje, bez obzira kolika je razdaljina između polazne i dolazne destinacije. Ako nakon ozbiljnih kilometara svi putnici iz Santa Fea izađu vedri i raspoloženi, kao što su bili na početku putovanja, onda je svaki dodatni komentar suvišan.

Kupac uz Santa Fe može birati benzinski ili dizelski motor. Dizel se u ovom slučaju definitivno čini primjerenijom opcijom. Osnovne karakteristike novog 2,2-litarskog motora su veoma uglađen rad, dovoljno obrtnog momenta i umjerena potrošnja goriva. U odnosu na prethodnika, motor sada iz iste radne zapremine isporučuje 47 KS više, pa se 197 KS čini dobro pogođenom opcijom za težinu koja je u drugom uglu ringa. Da Hyundai "puca“ na visoko potvrđuje i odlično podešen ovjes, jer karoserija visokog i teškog automobila sada ima minimalno lateralno naginjanje, što će ponajviše prijati saputnicima.

Januarske ceste su bile daleko od optimalnog, zimske gume imaju svoje limite, ali i pored svega Santa Fe nije imao ozbiljnijih problema da zadrži zadanu putanju. Bilo je tu i tamo laganog podupravljanja, ali ništa što bi obradovalo limare i lakirere. Preraspodjelu vučne snage među osovinama preuzeli su mnogobrojni senzori koji analiziraju stanje podloge i ćud vozačeve desne noge. Bezbolno! "Šlag na torti" je mogućnost odabira otpora koji želite imati na volanu. Santa Fe se može voziti veoma brzo, automatski mjenjač nudi i opciju ručnog "šaltanja“, ali nama se čini da je, zbog cjelokupnog koncepta, ipak najugodniji kada se njime krstari. Takvim ritmom potrošnja goriva na otvorenoj cesti može se spustiti na manje od 8 litara.

Nije činjenica, ali je urbana legenda koja tvrdi da su američke supruge i mame „krive“ za nastanak modernih, udobnih, opremljenih i sigurnih SUV-ova poput ovog Hyundaija. I hvala im na tome! Kada su zaključile da se, zajedno sa svojim potomstvom, osjećaju mnogo sigurnije i ugodnije, sjedeći na visokoj preglednoj poziciji koju osiguravaju terenski automobili, krenuli su posebni zahtjevi. „Koga je briga za blokade diferencijala, vitla, galerije i nosače kanistera za gorivo! Mi želimo automatske klima-uređaje, kožu, tamna stakla, staklene pomične krovove, kvalitetne audio-uređaje, navigaciju...“ I tako je rođena nova automobilska klasa, jer muškarci, na kraju, uvijek popuste svojim ljepšim polovinama.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Executive Cijena osnovnog modela: 59.900 KM

Cijena testnog modela: 92.790 KM

Motor: dizelski, smješten naprijed, turbo-kompresor, “common-rail”, 4-taktni, DOHC, 16 ventila. Radna zapremina 2.199 ccm. Maksimalna snaga 145 kW – 197 KS pri 3.800 obr/min. Maksimalni obrtni moment 436 Nm od 1.800 do 2.500 obr/min.

Prenos snage: Pogon na sve točkove, 6-stepeni automatski mjenjač, blokada diferencijala, felge prečnika 19 inča, gume 235/55 R19 (Bridgestone Blizzak LM80).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, neovisni. Zadnji ovjes – multilink, neovisni. Gasni amortizeri, spiralne opruge, stabilizatori. Električni servo-upravljač sa tri radna režima.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,1 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Potrošnja na testu – 7,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 8,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,4 l/100 km, kombinovano 6,7 l/100 km. Zapremina rezervoara – 64 l. Emisija CO2: 178 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.690 mm. Širina - 1.880 mm. Visina - 1.675 mm. Međuosovinski razmak - 2.700 mm. Prtljažnik – 585/1680 litara. Težina praznog vozila – 1822 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2510 kg.

Serijska oprema na testnom automobilu: Set za popravak gume, aluminijumske 19-inčne felge i gume 235/55 R19, sistem kontrole pritiska u gumama, izolator poklopca motora, progresivni servo-upravljač sa tri radna moda (standard, komfort, sport), podešavanje upravljača po visini i dubini, kožom presvučen upravljač i ručica mjenjača, električno pokretanje prednjih sjedišta sa memorijskom funkcijom, stakleni električno pokretan krov, kožom presvučena sjedišta, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesama, zračni jastuk za koljena vozača, „deluxe“ obloge vrata, zavjesice na zadnjim vratima, ABS, električna parkirna kočnica, VSM (kontrola stabilnosti), HAC (pomoć pri pokretanju na uzbrdici), DBC (kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima), blokada paljenja, alarmni sistem, centralno daljinsko zaključavanje, pokretanje motora bez umetanja ključa, radio + CD + MP3 + digitalni sat + 4 zvučnika + 2 visokotaktna zvučnika + 4,3-inčni TFCT LCD display sa komandama na upravljaču, automatski dvozonski klima-uređaj sa sistemom odmagljivanja, rashladna kutija za napitke, zaštitna mreža za prtljag, „supervision“ komandna ploča, navigacioni sistem, tempomat, putni kompjuter, „bluetooth“ konekcija, priključci za USB i aux, pepeljara i upaljač, inverter u prtljažniku za 220V, tonirana stakla, električni podizači svih prozora, grijači prednjeg i zadnjeg stakla, grijači prednjih i zadnjih sjedišta, senzor za kišu, Smart Parking Assist System sa parking senzorima naprijed i nazad, spojler sa trećim kočnim svjetlom, električno podesiva i preklopiva grijana vanjska širokougaona ogledala u boji karoserije sa integrisanim pokazivačima pravca, ukrasne bočne lajsne i odbojnici, crna maska hladnjaka sa hromiranim detaljima, krovne lajsne, hromirane vanjske ručice vrata, naslon za ruku na centralnoj konzoli, djeljiv naslon drugog reda sjedišta, LED poziciona svjetla, zadnja LED svjetla, xenon svjetla, adaptivna prednja svjetla, svjetla za maglu, ožičenje za kuku...

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja (1.000 KM), dodatna sjedišta (1.200 KM).

Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara