Odlikaš praktičnosti
0

FOTO+VIDEO / TEST: Hyundai ix20 1.4 Mpi Sound

Tekst i foto: Elvir Zubović <br />Video: Jasenko Korjenić
Svojevrsnu drugu fazu svog preporoda Hyundai je izapočeo sa modelima koji u svom imenu pored već prepoznatljivog "i", nose i znakovito "x". Iako je do sada to označavalo crossoverske modele, sa monovolumenskim ix20 Hyundai je pokazao da se jednaka raznovrsnost može ponuditi i u kompaktnom monovolumenu. Odličan izgled i raskošna prostranost čine ix20 jednim od poželjnijih Hyundaija.

Hyundai je sa najsvježijim pripadnikom "ix" porodice krenuo još bržim tempom u etabliranju svog novog i uvjerljivog imidža. Svojevrsni premium osjećaj kojeg sa sobom nose modeli sa ix predznakom, i kojim se osjetno distanciraju od ostalih modela u ponudi Hyundaija, odličan je potez ovog proizvođača da pokaže kako su i na taj stanji konkurisati glavnim rivalima.

Sa novim ix20 su u toj namjeri možda i najbolje uspjeli, jer su u vrlo kompaktnom monovolumenu ponudili tu prepoznatljivu nijansu posebnosti. Naravno, takav pomak u kvaliteti i ponudi ima i svoju cijenu, pa ix20 tako definitivno ne spada među niskobudžetne automobile.

Skladan i proevropski izgled Iako Hyundai svoje automobile već odavno dizajnira i proizvodi u Evropi, na neki način je tek ix20 to pokazao u punom svjetlu. Prilično su rijetki monovolumeni ovih proporcija koji uspejvaju izgledati tako kompaktno i dinamično kao ix20, pa je na prvi pogled čak i prilično teško shvatiti da je riječ o monovolumenu. To je zasluga vrlo naglašenih bokova i blatobrana, dok mu u prilog idu i agresivno oblikovana svjetla, te brojni utori koji karoseriju čine dinamičnijom i "zategnutijom".

Zadnji dio, istina, zbog oblika stop svjetala predstavlja nešto klasičnije rješenje, dok prednji dio sa odlično oblikovanim svjetlima i već prepoznatljivom šestougaonom maskom djeluje dostojno sportskog automobila. Ukatko, u Hyundaiju su u potpunosti "prokužili" kakav izgled ima prolaz u Evropi, te je sasvim jasno da će već na osnovu izgleda ix20 privući značajan broj kupaca.

Prostranost na nivou većih monovolumena

Promišljenost dizajna dolazi do izražaja u unutrašnjosti, gdje uprkos skladnim vanjskim proporcijama vlada neočekivan prostorni raskoš. Visoka karoserija i dugačko međuosovinsko rastojanje omogućili su više nego dovoljno prosotra za putnike, dok se i ovdje u punom svjetlu pokazala promišljenost poznatog rješenja klizne zadnje klupe. Tako putnici na zadnjim sjedištima osim individualnog podešavanja sjedišta mogu odabrati i optimalnu udaljenost od naslona prednjih sjedišta, dok istovremeno prtljažni prostor raste, ili se smanjuje.

Prtljažnik od osnovnih 440 litara jednako je impresivan, što se dodatno ističe praktičnim ravnim bokovima, a kao jedini nedostatak može se primjetiti visok utovarni rub. Također, ne čini se baš praktičnim ni polica prtljažnika koja je fiksna, te u slučaju kada koristite maksimalni kapacitet, tačnije zadnja sjedišta pomjerite do kraja prema naprijed, postoji mogućnost da sadržaj prtljažnika u značajnoj mjeri ostane otkriven za poglede.

Unutrašnjost, također, distancira ix20 od bratskih modela, pa je lako primjetiti kvalitetnije materijale koji su na dohvat ruke, dok se i sama ergonomija čini dorađenijom i logičnijom. Nažalost, detalji poput prodornog plavog osvjetljenja instrumenata i centralne konzole ili neosvjetljeni prekidači na vratima i dalje ostaju nepromjenjena i nepoželjna tekovina Hyundaija.

Ugodnost putovanja u ix20 je uz prostranost upotpunjena i ugodnim sjedištima koja su odmjereno ugodna i mekana, te iako im ne nedostaje bočnih profila bilo bi poežljeno imati tek neznatno dužu donju sjedeću površinu.

Dovoljno dinamičan, sa naglaskom na udobnosti

Iako se ističe dinamičnim dizajnom, ne treba zaboraviti da je osnovna namjena ix20-ke ipak ugodan prevoz, pa je u skladu sa tim Hyundai podesio i ovjes. U upotrebi na lošijim cestama ugodno će se voziti upijati neravnine, s tim da će na oštrijim ošećenjima ipak biti i neugodno bučan rad ovjesa. S obzirom na to da radi sasvim dobro u svim uslovima samo podešenje rada ovjesa je ugodno odmjereno, ali je činjenica da je zvučna izolacija izsotala na ključnim mjestima, pogotovo u području prednjeg podvozja.

U vožnji će ix20 vozaču biti sasvim zadovoljavajuće agilan, ali kao što se može i očekivati, najbolje će se snalaziti u gradskim sredinama, gdje će do izražaja doći okretnost i kompaktne proporcije. Ujedno, progresivni servo upravljač sasvim je dobro podešen, pa ni pri većim brzinama neće nedostajati dovoljna količina osjećaja na upravljaču.

Zanimljivo je da se Hyundai odlučio, barem u ovom periodu, za tržište u BiH ponuditi ix20 sa samo jednim motorom. Tako, htjeli to ili ne, ix20 dolazi sa modernim 1,4-litarskim benzincem od 90 KS, koji je inače solidno dinamičan, ali ne treba zaboraviti da ovdje nosi breme od skoro 1.300 kilograma, a na ruku mu ne ide ni visina karoserije. Kao što smo imali priliku isprobati na zvaničnoj prezentaciji u Dubrovniku prošle godine, idealan izbor za ix20 bio bi 1,6-litarski benzinac od 125 KS, koji je u stanju u potpunosti iskoristiti potencijale sasvim solidnog ovjesa.

Ipak, sa 1,4-litarskim motorom ix20 ima smisla za vozače koji su orijentisani ekonomičnijoj vožnji, a relano kupci ovog modela bi u većini i trebali biti takvi. Tako skromne performanse ovaj motor kompenzira prilično skromnom potrošnjom goriva, a osim u krajnjim naporima, predstavlja i vrlo ugodnog i tihog suputnika, pogotovo u gradskoj vožnji pri nižim okretajima. Petostepeni ručni mjenjač upotpunjuje cjelinu, pa iako sasvim uzorno vrši svoju dužnost, baš kao i motor nije namjenjen pretjerano brzom opsluživanju.

Kvalitet i savremenost dolaze uz cijenu

Iako su i dalje prisutni detalji koji zahtjevaju doradu, gdje se prije svega ističe bučan ovjes, u generalnom pogledu na Hyundaijev napredak, oni postaju prilično beznačajni. Jedan od najboljih pokazatelja razvoja ove marke je upravo ix20, koji je najbolje od svega što je Hyundai ponudio u posljednjih nekoliko godina, sada donio i među kompaktne automobile.

Naravno, takav napredak košta, pa je nerealno očekivati da se do ix20 može doći za iste novce za koje se nekada moglo doći do Matrixa, kojeg ix20 i nasljeđuje. Sa osnovnim modelom koji košta nešto manje od 25 hiljada maraka, i najskupljim modelom, koji je i dalje pokretan ovim motorom od 90 KS, skoro 32 hiljade maraka, novi ix20 ne spada među automobile sa rasprodaje. S druge strane, najnoviji "ix" tu cijenu opravdava na više načina, a jedan od njih je i prilično uvjerljiva fabrička garancija "triple five" koja uz pet godina generalne garancije obezbjeđuje i pet godina mobilne garancije, te pet godina besplantih kontrolnih pregleda u servisima.

Ipak, oni kojima je potreban kompaktan i prostran automobil naići će na brojne činjenice koje ga ipak čine jednom od najprivlačnijih ponuda u ovom segmentu. Osnovni podaci testnog automobila:

Osnovni podaci testnog automobila: Hyundai ix20 1.4 Mpi Sound Cijena osnovnog modela: 25.087 KM Cijena testnog modela do registracije: 27.800 KM

Motor: Zapremina 1.396 ccm, snaga: 66 kW/90 KS, obrtni moment: 137 Nm pri 4.000 Dimenzije: dužina 410 cm, širina 176,5 cm, visina 160 cm, međuosovinski razmak 261,5 cm. Zapremina prtljažnika: od 440 do 1.486 litara Masa: 1.178 kg

Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 12,8 s, najveća brzina: 168 km/h Potrošnja: Test - 7,9 l/100 km. Tvornički - grad 7,2, otvoreno 5,3, kombinovano 6,0 l/100 km

Paket opreme Sound sa dodacima: Progresivni servo upravljač, podešavanje upravljača po visini i dubini, zračni jastuk za vozača i suvozača sa mogućnošću isključenja, 2x bočni zračni jastuk sa zračnim zavjesicama, ABS, elektronska blokada motora, set za popravak gume, podešavanje visine svjetlosnog snopa prednjih farova, stakla u boji, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40), klizna zadnja klupa, daljinsko centralno zaključavanje, elektro-podizači prednjih stakala, el. podešavanje i grijanje vanjskih ogledala, naslon za ruku za vozača, rashladni pretinac za rukavice, alarm, zaštitna mreža za prtljag, radio/CD/MP3 sa digitalnim satom i dva visokotonska zvučnika, priključci za USB (i POD) i aux, INFO-sistem sa putnim računarom, prednja svjetla za maglu, adaptivno unutrašnje ogledalo, automatska regulacija paljenja brisača sa senzorom za kišu, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, komande za audio uređaj na upravljaču, bluetooth, elektro-podizači zadnjih stakala.