{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Hyundai i40 2.0 GDi Premium

S
19.12.2011. u 10:15
0
8
TEST: Hyundai i40 2.0 GDi Premium
0
Hyundai nas je u posljednje vrijeme doslovno zatrpao novitetima. Ima tu svega, od sportskih kupea, kompaktnih monovolumena, SUV-ova, do porodičnih limuzina. Jedan od modela koji bi svakako trebao biti najvažniji u ponudi, i jedan od nosilaca daljnjih uspjeha, je novi i40. Još jedan evropski Hyundai koji, kako po kvalitetu i dizajnu, tako i po cijeni, želi biti jednako dobar kao i evropski starosjedioci.
Kako su Hyundaiju modeli poput Velostera potrebni da ojača svoj imidž kod mlađe populacije i kod vozača koji prije svega cijene sportske modele, jednako je važno, ako ne i važnije, da ponudi jedan zaista potpun model kojim bi pokazao svoju zrelost, kako u tehnološkom smislu, tako i u dizajnerskom. Također, takav model je potreban kako bi se jednom zauvijek riješio lošeg imidža koji su godinama nametnuli neuvjerljivi modeli poput Sonate ili XG-a. Logičan potez bio je novi pripadnik i-generacije, koji je u startu morao biti najnapredniji član te porodice.

Nažalost, model koji smo imali priliku isprobati došao je iz predserije pa je ukupni utisak o novom i40 prilično narušen čudnim ponašanjem automatske parkirne kočnice i senzora vanjske temperature, loše podešenim snopom svjetala i motoriziranim vratima prtljažnika. Također, u prvom upoznavanju nije pomogao ni inertni i rastrošni 2,0-litarski benzinac, koji za sada nije ni ponuđen u redovnim cjenovnicima. Ipak, ove "bugove" smo pripisali predserijskom sklapanju te smo se skoncentrisali na ukupno "pakovanje".

Uvjerljiv izgled modernog porodičnog automobila

Jedan od najboljih pokazatelja Hyundaijeve zrelosti je upravo izgled njihove nove uzdanice vrlo konkurentnog D-segmenta. Dok su dosadašnji "i" modeli bili moderni i na svoj način razigrani, i40 donosi ozbiljnost velikog automobila. U Hyundaiju su pametno igrali na kartu konzervativnog dizajna, pa iako dominiraju fluidni oblici, novi i40 će se prije svidjeti ozbiljnijoj klijenteli, nego ljubiteljima avangarde koja je možda dopadnija na prvi pogled, ali je u pravilu kraćeg vijeka.

Također, zanimljivo je da je i40 prvo stigao u karavanskoj CW verziji, čime su dodatno istaknute njegove raskošne proporcije. Pored svih ispraznih fraza da neke linije izgledaju "tečno", podsjećaju na kap vode, ili, kako u Hyundaiju kažu za prednje svjetlo, na "oko sokola", činjenica je da su u Hyundaiju uspjeli oblikovati automobil koji je očito pripremljen isključivo po ukusima Evropljana, jer nema sumnje da će kupci kojima se sviđa Passat ili C5 biti zadovoljni estetikom ovog Hyundaija.

Bogata i prije svega prostrana unutrašnjost

Hyundai je posebnu pažnju obratio na uređenje unutrašnjosti svoje porodično-poslovne limuzine. Prvenstveno, pobrinuli su se da prostora ne nedostaje pa je dobro vidjeti da danak modernom izgledu nije plaćen na račun unutrašnjeg prostora. Prtljažnik ravnog utovarnog ruba i zapremine 553 litra zaista je raskošan i u praksi, dok nam se jedino nije svidjela zaštitna mreža prtljažnog prostora, čije je postavljanje i skidanje prilično nepraktično.

Hyundai i40 će svoje putnike oduševiti prostorom na zadnjim sjedištima. Mnogi automobili većih klasa i cjenovnog ranga nemaju prostor za noge poput i40, dok je jednako ugodna i ravna podnica koja omogućava i ugodan smještaj stopala. Također, iako spolja i40 ima liniju krova koja blago pada prema zadnjem dijelu, u unutrašnjosti ne nedostaje prostora za glave putnika. Ulazak na zadnja sjedišta je jednostavan zbog velikih vrata, s tim da bi bilo bolje da je linija C nosača krova nešto vertikalnija, ali ipak ne govorimo o predsjedničkoj limuzini.

Na prednjim sjedištima mjesta ima također napretek, mada se čini da je široka centralna konzola uzela previše prostora. Vozaču će također biti vrlo ugodno, s tim da bi bilo poželjno izdašnije podešavanje vozačke pozicije, gdje prvenstveno mislimo na to da se, bez obzira na položaj sjedišta, u i40 sjedi previsoko, dok bi i stub upravljača mogao imati izdašniju mogućnost podešavanja po dubini.

Kako je testni i40 uz najbogatiji paket opreme imao i brojne dodatne opcije, nije lako ostati zatečen raskoši. Kožne obloge na sjedištima, sistemi za pomoć pri parkiranju i za sprečavanje slučajnog izlaska iz saobraćajne trake, vrlo ugodno i korisno grijanje obruča upravljača, veliki informacijski ekran i još mnogo toga, čine i40 jednim od “najnapakovanijih” pripadnika segmenta. U prilog priči o ozbiljnom automobilu ide i dobra završna obrada, na koju smo već navikli od Hyundaija, dok je tome suprotna prilično loša zvučna izolacija, pa uz buku motora prilično smeta i vrlo naporan zvuk vjetra pri većim brzinama.

Jasno, uz sve ove opcije teško je ne dobiti utisak luksuza i kvaliteta, ali u suštini i40 ima dobro osmišljenu unutrašnjost koja će i sa slabijom opremom biti jednako ugodna, pogotovo vozačima koji su navikli na Toyote ili Honde.

Udoban, ali ne i dinamičan

Prvi utisak velikog karavana koji ostavlja i40 CW nastavlja se i u vožnji. Suvišna su očekivanja da je i40 vozačka poslastica, jer on je zamišljen da bude udoban i to bez kompromisa. Dakle, opuštene duge vožnje su njegov fah, dok će želja za oštrim tempom u zavojima brzo nestati. Jednostavno i40 je previše mekan, što se od porodičnog automobila možda i očekuje, ali ne možemo ne primijetiti da je ovoliko bočnog naginjanja pri izmjeni pravca ipak previše za jedan automobil koji ima tako velike ambicije. Vjerovatno bi tek deblji i krući stabilizatori znatno popravili situaciju, bez posebnog narušavanja udobnosti.

Također, i pri zaustavljanju je i40 tek prosječan pa kočenje ne predstavlja problem, ali ukupna masa od preko 1,5 tone ipak postaje prevelik zalogaj nakon nekoliko uzastopnih jakih kočenja. Također, i sa hladnim kočnicama bilo bi dobro da je osjećaj kočenja uvjerljviji, pogotovo jer se nalazite za upravljačem prilično velikog automobila.
Slično kao i kod ostale "i" braće, tako se i za i40 može reći da je Hyundai zaista napredovao u razvoju automobila te je u vožnji nemjerljivo bolji, sigurniji i ugodniji od svojih prethodnika starog korejskog kova. Ipak, nismo mogli da se otmemo utisku da u direktnom poređenju sa evropskom konkurencijom Hyundaijevoj perjanici nedostaje ona fina nijansa u podešenosti ovjesa, koja ga čini ne samo udobnim u vožnji, nego i bar malo zabavnim za vozača.

Ovako je iza upravljača ukupan utisak prilično sterilan, sve radi zadovoljavajuće, ali "hemije" između automobila i vozača jednostavno nema.

Motor koji, srećom, ne možete dobiti

Zanimljivo je da kupci modela i40 u BiH za sada mogu odabrati samo dizelske motore, tačnije jedan dizelski motor, 1,7 CRDi u verzijama sa 115 i 136 KS. Kako po predserijskom testnom automobilu, tako i po ovoj oskudnoj ponudi motorizacije, čini nam se da je Hyundai ipak previše požurio da ponudi i40 na tržištu. Koliko god to dobro bilo za prodaju, naknadno bi se moglo odraziti na ugled modela, pogotvo kada govorimo o ovako važnom modelu.

Testni i40 sa dvolitarskim benzinskim motorom od 177 KS nije dostupan na našem tržištu te bi se u cjenovnicima mogao naći tek početkom iduće godine. Ipak, ako i dođe u ponudu upitno je koju bi vrstu kupaca mogao privući. Iako je riječ o savremenom motoru, činjenica je da je tržište postalo razmaženo turbobenzincima, pa se nominalno velika snaga u praksi ne čini tako impresivnom. Nešto preko 200 Nm okretnog momenta i motor koji treba održavati u visokom radnom području ne čine nam se kao recept za limuzinu ove veličine. Tako nam je i40 trošio skoro 11 litara benzina u mješovitom režimu vožnje, dok je vožnja bila prilično sputana. Također, nije pohvalan ni nivo buke koju stvara ovaj motor, tako da bismo definitivno preporučili čak i slabijeg dizelaša, koji vjerovatno bolje zvuči u i40 zbog više okretnog momenta.

Srećom, 6-stepeni ručni mjenjač je dobro proračunat pa pomaže inertnom motoru i zadovoljavajuće klizi kroz sve stepene prijenosa. Pretjerano brze izmjene ne trpi, ali u suštini za njih i nema potrebe te će zadovoljiti većine ukusa.

Pretjerano samopouzdanje u cjenovniku

Iako ima još dosta prostora za usavršavanje, Hyundai može biti itekako zadovoljan svojim i40. Dobar izgled, prostrana unutrašnjost, bogata osnovna oprema i gomila dodatnih opcija te ukupan utisak modernog automobila čine ga ozbiljnim takmičarem u Evropi. Istina je da se u i40 nikada nećete voziti dinamično kao u Mondeu ili Alfi 159, ali uz bogatiju ponudu motora i nekoliko podešavanja ovjesa, mogao bi postati jedan od poželjnijih svakodnevnih automobila u klasi.

Druga činjenica koja bi mogla naškoditi popularnosti modela i40 je njegova cijena. Kako je davno prošlo vrijeme Hyundaija kao automobila koji zaostaje za ostatkom svijeta po dvije generacije, tako je davno prošlo i vrijeme Hyundaija kao proizvođača niskobužetnih automobila. Istina je da su garantni rokovi raskošni, istina je da opreme ima u izobilju, ali je isto tako istina da se Hyundai možda prebrzo oslobodio pri zadiranju u gornji cjenovni rang. Baš kao što je svojevremeno Toyota prerasla iz proizvođača jeftinih automobila u proizvođača kvalitetnih i cijenjenih automobila, slično bi se trebalo desiti i Hyundaiju, ali ne treba zaboraviti da je taj put Toyote trajao nešto više od tek jedne generacije modela.

Daleko od toga da je i40 najskuplji u klasi, ali čini nam se da bi uz ponuđeno mogao biti i jeftiniji, čime bi mogao postati češći izbor kupaca koji će za slične novce i dalje nastavljati kupovati evropske starosjedioce.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i40 2.0 GDi Premium
Cijena osnovnog modela: 46.990 KM
Cijena testnog modela: 59.990 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.999 ccm. Maksimalna snaga 130 kW – 177 KS pri 6.300 okr/min. Maksimalni obrtni moment 217 Nm pri 4.700 okr/min. Direktno ubrizgavanje goriva u cilindar. Promjer i hod klipa – 81x97 mm. Kompresija 11,5:1.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. Šestostepeni ručni mjenjač. Naplaci prečnika 17 inča, pneumatici 215/50 R17.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h – 9,7 s. Maksimalna brzina - 210 km/h. Potrošnja na testu - 10,5 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 9,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,9 l/100 km, kombinovano 7,1 l/100 km. Emisija CO2 159 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.770 mm. Širina - 1.815 mm. Visina - 1.470 mm. Međuosovinski razmak - 2.770 mm. Prtljažnik od 553 litra ili 1.719 litara sa preklopljenim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.574 kg.

Serijska oprema: kožom presvučena ručica mjenjača i upravljač, hromirane vanjske ručice vrata, el. podizači prednjih i zadnjih prozora sa zaštitom od uklještenja, set za popravak gume, adaptivno unutrašnje ogledalo, progresivni servo upravljač, luksuzniji unutrašnji detalji vrata i komandne table, podešavanje upravljača po visini i dubini, podešavanje suvozačevog sjedišta po visini, zračni jastuci za vozača, koljena vozača i suvozača, prednji bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesama, el. podešavnje sjedišta vozača, prednja svjetla za maglu, bluetooth uređaj, tempomat sa kontrolom brzine, ABS + disk kočnice pozadi, komande za audiouređaj na upravljaču, ESC – elektronički program stabilnosti sa HAC- Hill start assist control i VSM – Vehicle stability management (kontolom stabilnosti vozila), dvozonski automatski klima-uređaj sa automatskim odmagljivanjem, automatska regulacija brisača/senzor za kišu, el. parkirna kočnica, centralno zaključavanje, senzori za parkiranje naprijed i nazad, alarm + daljinsko upravljanje centralnom bravom, aluminijske felge 7.5J x 17, vanjska ogledala u boji karoserije, gume 215/50 R 17, vanjske ručice vrata u boji karoserije, el. podešavanje i grijanje vanjskih ogledala, De Lux obloge praga vrata, integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima, zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta sa zaštitom od UV zračenja, zaštitna mreža za prtljag, centralna konzola sa naslonom za ruku,
pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key), Start/Stop Button, zadnji spojler sa kočnim svjetlom, aktivni nasloni za glavu podesivi po visini, ekran kamere za vožnju unazad, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, el. preklapanje vanjskih ogledala, grijači prednjeg stakla u području metlica brisača, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, pepeljara i upaljač sa osvjetljenjem, svjetlo za čitanje mape, klimatizirani pretinac za rukavice, elektronska blokada motora, digitalni sat, INFO-sistem (trip computer), uređaj za pranje/brisanje zadnjeg stakla, radio + CD + MP3+ RDS + 6 zvučnika, priključci za USB (i POD) i aux, aero metlice brisača, pokrov prtljažnog prostora – roletna.

Dodatna oprema na testnom automobilu: električno pokretani panorama stakleni krov - 1.740 KM. Sistem asistiranja pri parkiranju sa Supervision komandnom tablom - 1.920 KM. Sistem održavanja vozila između traka na cesti sa tempomatom - 1.370 KM. Supervision komandna tabla (TFT display) - 350 KM. Prtljažnik sa podesivim šinskim sistemom fiksiranja prtljaga - 420 KM. Xenon prednja svjetla uz Smart key - 1.740 KM. Pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key) i Start/Stop Button - 870 KM. El. grijanje prednjih i zadnjh sjedišta - 890 KM. El. podizanje i spuštanje zadnjih vrata prtljažnika - 690 KM. Kožni paket obloga na sjedištima - 1.490 KM. Navigacija uz Smart key - 3.140 KM. Doplata za metalik ili mineralnu boju - 490 KM.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: