Auto testovi
17

Testirali smo Cenntro Logistar: Ozbiljna alternativa za sve namjene

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Već smo ranije pisali o kompaniji iHome iz Bosne i Hercegovine koja je svojevrsni pionir u plasmanu laganih privrednih vozila na električni pogon. U samo jednoj godini dana ponuda modela je postala znatno bogatija i primamljivija, pa smo sada testirali vrlo sposoban i upotrebljiv Cenntro Logistar.
Za prvo upoznavanje s ponudom električnih privrednih vozila kompanije iHome smo priliku isprobati lagano električno dostavno vozilo Able koje je savršeno za uska gradska jezgra. Ipak, potrebe kompanija su raznovrsne, a skoro svaka želi prednosti električnog pogona, pogotovo na tržištima koja to dodatno prepoznaju i nagrađuju. Zbog toga smo ovaj put isprobali nešto novo u ponudi iHome, i to pod novom markom. Cenntro sada nudi znatno bogatiju paletu privrednih vozila na električni pogon, a jedan od najzanimljivijih je model Logistar.

Cenntro Logistar 200 jedna je od brojnih varijacija ovog modela, ali ujedno nudi i najširi raspon primjene. Zahvaljujući modularnoj platformi Logistar je moguće dobiti kao standardni kombi ali i kao hladnjaču ili kamionet sa utovarnom platformom.

Naizgled klasični teretni kombi otkriva nam u svojim tehničkim specifikacijama vrlo zanimljiv spoj kompaktnih proporcija s velikim tovarnim prostorom i impresivnom nosivošću.

Zahvaljujući nosivosti od 1.065 kg uprkos vrlo kompaktnim dimenzijama, gdje se posebno ističe širina karoserije od svega 1,6 metara, Logistar je vrlo privlačan dostavnjak za vrlo širok spektar kompanija i namjena. Upravo zbog ove nosivosti Cenntro s Logistarom izlazi van okvira mini i kompaktnih dostavnjaka, te se pribiližava većem broju kupaca. Najbolje od svega, uprkos velikoj nosivosti. Logistar je i dalje vrlo kompaktan i okretan u urbanim sredinama, a zahvaljujući električnom motoru ima pristup u usko središte grada bilo gdje na svijetu.

Uz dobru nosivost Logistar ima i odličnu pristupačnost teretnom dijelu zahvaljujući dvojima bočnim kliznim vratima ali i velikim zadnjim vratima koja se dižu prema gore. Istina, prilikom utovara voljeli bismo da se zadnja vrata dižu još više kako bi se izbjegli mogući udarci, ali to je ipak ograničeno visinom Logistara od 1.900 mm. Također, visina teretnog dijela je nešto niža nego bismo očekivali od ukupne visne Logistara, ali to je danak koji je morao biti plaćen smještaju baterije. Ipak, i uz to Logistar nudi vrlo upotrebljiva 4,7 kubna metra teretnog prostora, što je za ovaj tip kombija više nego dovoljno i iskoristivo.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Baterija koja je zaštićena čeličnom pločom ispod teretnog dijela ima kapacitet od 41.9 kWh, te je izraađena u LiFePO4 tehnologiji ili tačnije sastava litijum željezno-fosfatna. Prednost ovih baterija, uz nižu cijenu, je da nisu sklone pregrijavanju, niti su sklone "toplinskom pražnjenju" i stoga se ne pregrijavaju niti zapale kada su podvrgnute pogrešnom rukovanju ili teškim uslovima korištenja. Ukratko, savršena za namjene Logistara.

Uz ovu bateriju Logistar se nudi uz izbor dva elektromotra, koje je moguće pogledati i prekontrolisati ne podizanjem poklopca motora nego podizanjem sjedećih površina u kabini. Prva, slabija opcija nudi 30 kW ili 40 KS što je sasvim dovoljno ako ćete Logistar koristiti uglavnom u gradu, dok za zahtjevnije korisnike Cenntro nudi opciju sa 60 kW ili 82 KS. Tu smo verziju i mi testirali, te smo ostali ugodno iznenađeni s kojom lakoćom Logistar ubrzava i pokreće se lagano i pod skoro punim teretom. Tu je tehnologija električnog pogona zaista u velikoj prednosti, te profesionani vozači mogu zaboraviti na probleme s kretanjem pod teretom. Jasno, kada je rasterećen Logistar ubrzava još lakše i impresivnije, s tim da tada vozač treba biti nešto oprezniji s papučicom "gasa" jer odmah dostupan okretni moment s lakoćom zavrti zadnje točkove u prazno.

Kada Logistar započne svoju smjenu dostava domet obećava domet do 264 km, zavisno od uslova eksploatacije, s tim da nudi i mogućnost brzog punjenja, gdje na punjaču snage 50 kW i jačim možete dopuniti bateriju od 20 do 80 odsto za nekih 45 minuta do sat vremena. Na kraju smjene kada čeka sljedeći radni dan Logistar može biti priključen na standardnu utičnicu kada napunjenost od 20 do 100% kapaciteta baterije dostiže za nekih 11 sati.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Unutrašnjost Logistara je podređena funkcionalnosti te je u skladu s dimenzijama ponuda prostora relativno skromna. Zbog tvrde pregrade iza sjedišta visočiji vozači će teže naći dobar položaj iza upravljača, ali je svakako pohvalna preglednost i okretnost koju nudi Logistar u vožnji. Upravljač je postavljen pod ugodnim uglom, dok od elemenata komfora Logistar nudi odličan sistem grijanja kabine ali i bogat infotainment sistem koji je na bazi Androida i ima sve potrebne savremene funkcije.

Cenntro Logistar svakako je zanimljiva i pažnje vrijedna alternativa na tržištu privrednih automobila. Sa cijenom od 60 hiljada KM i cjenovno spada u zanimljiv i privlačan segment, gdje će posebno imati smisla u slučaju iskorištavanja poticaja na kupovinu privrednih vozila s nultom emisijom. U tom smislu, upravo privredna i dostavna vozila ovog formata imaju najviše smisla u prelasku na elektromobilnost jer upotrebljivi domet je sada vrlo prihvatljiv, a zbog kilometraže i broja radnih sati donose itekako velike uštede u gorivu ali i umanjenju emisije štetnih gasova.