{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Škoda Fabia 1.2 TSI Ambiente

22.4.2015. u 08:59
30
47
TEST: Škoda Fabia 1.2 TSI Ambiente
30
Iako neprimjetno, najprodavaniji i jedan od najpopularnijih auta u BiH, Škoda Fabia, stigla je na naše tržište u svojoj potpuno novoj trećoj generaciji. Nešto manja izvana, nešto veća iznutra, modernija i kvalitetnija, svakako bi trebala nastaviti uspješnu karijeru svojih prethodnica. Osim ako u međuvremenu nije dobila prejaku i neočekivanu konkurenciju?
Historija automobilskog tržišta Bosne i Hercegovine neraskidivo je vezana za Škodu, pogotovo za Škodu Fabiju. Najprodavaniji auto u našoj zemlji nedavno je dobio svoju treću generaciju, ali ne i predstavljanje našim kupcima kakvo bi tako važan model zaslužio. Tačnije, uz izuzetak nekoliko privatnih oglasa na internetu, niste mogli ni znati da možete kupiti Fabiju treće generacije u BiH.

Ipak, to je možda i najbolji pokazatelj stanja tržišta novih automobila u BiH. Čini se da su i prodavači i zastupnici pomalo digli ruke od svega, pa čak i od modela koji imaju koliko-toliko zagarantovan tržišni udio na našem skromnom tržištu.

Naravno, i uz zanemarivanje Škoda Fabia u trećoj generaciji je stigla do javnosti i našeg tržišta, ali bi ovaj put "igra" na tržištu mogla biti nešto drugačija. Fabia je u međuvremenu dobila ozbiljnu konkurenciju koja uspijeva parirati i cijenom, a što je najzanimljivije, njen vjerovatno najžešći konkurent također nosi Škodino prezime. Da li su Rapid i konkurencija kao što su i20, Clio, Corsa i Polo u međuvremenu postali prevelik zalogaj za Škodin bestseller?


Od 1999. godine, kada se pojavila prva Fabia, pa do sada kada Škodin gradski kompakt stiže u trećoj generaciji, pristup i koncept je ostao nepromjenjen, i do sada je donosio odlične rezultate. Fabia je uvijek bila jedan od najprostranijih, najkvalitetnijih, ali i najpristupačnijih modela u vrlo konkurentnoj klasi. Tržište je to znalo prepoznati, pogotovo u BiH, pa je Fabia postala novi miljenik nacije, kao što je to nekada bio, ili na žalost još uvijek jeste, Volkswagen Golf druge generacije.

Daleko od naše percepcije automobila i tržišta koje nema nikakvih dodirnih tačaka sa ostatkom Evrope, Škoda je predstavila novu Fabiju kao znatno moderniji i prostraniji auto koji je prije svega 17 posto štedljiviji i "čišći" od prethodnog modela. Ujedno, Škoda je uspjela primjetno smanjiti vanjske proporcije Fabije, pa je 31 mm niža i 8 mm kraća, ali je istovremeno unutra "pronašla" nekoliko novih centimetara za komfor putnika zahvaljujući optimizaciji unutrašnjih obloga, ali i 90 mm većoj širini i 5 mm dužem međuosovinskom rastojanju.

Sviđa nam se: ponuda prostora, kvalitet izrade, vozne osobine, performanse i potrošnja TSI motora...


Dakle, za razliku od druge generacije koja je u odnosu na prvu znatno porasla, (samo u visinu dodatnih 5 cm), treća Fabia se drži kompaktnih proporcija, a to je lako primijetiti i pogledom na njenu karoseriju. Fabia je sada znatno privlačnija i skladnija, što uz "čist" i jednostavan dizajn daje privlačnost širokom krugu kupaca, i što je najvažnije, kako Škodi, tako i njenim kupcima, ovo je dizajn koji će teško zastariti, te će dugo izgledati svježe i moderno.

Slijedeći Octaviju i ostale modele i Fabia je dobila prepoznatljive dizajnerske elemente poput poklopca motora sa izraženim srednjim dijelom, veliku masku prepoznatljivog oblika i oštrih rubova, kao i modernija svjetla sa LED dnevnim svjetlima, te povijeni donji rub bočnih stakala na zadnjim vratima, što je postao svojevrstan diskretni dizajnerski potpis Škode. Ukratko, u skladu sa filozofijom marke, nema avangarde i pretjerivanja, ali je dizajn ugodan i moderan i lako će privući kupce i njihov širok raspon različitih ukusa.



Ispod privlačnije i kompaktnije karoserije, zanimljivo je da nova Fabia ipak dosta toga dijeli sa svojom prethodnicom, jer u suštini se zasniva na detaljno prerađenoj verziji ranije PQ26 platforme, dok su ubačeni i elementi nove MQB platforme, kao što je motorni prostor i prednji most, kako bi se osigurala kompatibilnost svih komponenti koje se dijele kroz VAG grupaciju. Ono što je najvažnije je to da je Fabia znatno čvršći auto nego prije, ali ujedno i lakši, i to za nemalih 65 kilograma u prosjeku.

Zabavnija i ugodnija nego ikada prije



Mnogi su zamjerali prethodnim Fabijama zbog njenih prilično neinspirativnih voznih osobina. Jednostavno, to je bio auto koji treba odrađivati posao prevoza, radilo se o porodičnoj ili poslovnoj ulozi, pa se nije previše pažnje ni posvećivalo vozljivosti. Jasno, pri tome ne mislimo na Fabije sa RS oznakom, kojih za sada u trećoj generaciji, nažalost, neće biti u ponudi.

Nova Fabia tako veliki napredak donosi u samom ugođaju vožnje. Uz nekoliko diskretnih izmjena Fabia se sada znatno preciznije vozi kroz zavoje, a uz dovoljno snage će na zavojitim cestama biti prilično agilna i zabavna. Jasno, i dalje je naglasak na sigurnosti i predvidivosti, pa će tek u nepriličnom pretjerivanju u brzini kroz zavoj zadnji dio auta kontrolisano širiti putanju. I dalje će prosječni kupci Fabije biti sigurni i zadovoljni, ali će sada i oni ambiciozniji za upravljačem imati nešto zabavniju vožnju.

Ne sviđa nam se: grub rad motora, loša zvučna izolacija motornog prostora, cijena...


I dalje se moramo požaliti na udobnost, gdje Fabia pokazuje pripadnost njemačkoj školi izrade i podešavanja ovjesa. U kombinaciji sa tvrđim sjedištima Fabia nije baš udobna na lošijim cestama. Kratke neravnine rezultiraju prilično bučnim i loše izolovanim radom ovjesa, dok se vibracije i udarci prenose do putnika više nego što bi to trebalo. Robusnost i čvrstina su i dalje prve asocijacije nakon prvih kilometara u Fabiji.

Benzinac za titulu najpoželjnijeg motora u ponudi?



Iako na našem tržištu vjerovatno nikad neće doći vrijeme da benzinski motori zauzmu značajan udio u prodaji bilo kojeg modela, činjenica je da su turbobenzinci nove generacije za kupce bez predrasuda proširili izbor na najbolji mogući način. Tako je i kod nove Fabije.

Kada zanemarimo osnovne benzince, poznate iz modela Citigo, a koji će sa 60 i 75 KS biti zanimljivi tek kupcima koji žele doći do novog auta bez obzira na njegovu snagu i opremljenost, dolazimo do odličnog i vrlo zanimljivog 1,2 TSI motora koji već u slabijoj verziji od 90 KS pokazuje raznovrsne talente.



Za početak uporedit ćemo ga sa jednako snažnim TDI-jem koji je skuplji skoro 5 hiljada maraka, a koji u prosjeku troši 1,3 litra goriva manje od TSI-ja. Prevelika je to razlika u cijeni za tako malu razliku u potrošnji, pogotovo jer je u vožnji TSI ipak zabavniji i ima bolji odziv na gas. Jasno, manji pad vrijednosti i sveopšta popularnost oznake TDI oborit će sve argumente, pa i ovaj.

Približna konkurencija za Škodu Fabiju 1.2 TSI (90 KS) Ambiente (23.179 KM):

- Hyundai i20 1.4 MPi (100 KS) Urban - 21.990 KM
- Opel Corsa 1,4 Ecotec (90 KS) Enjoy - 21.358 KM
- Renault Clio TCe (90 KS) Expression - 24.851 KM
- Volkswagen Polo 1.2 TSI (90 KS) Comfortline - 24.312 KM

(navedene cijene su iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica ovih marki u BiH)


Za Fabiju koja je malo teža od jedne tone TSI od 90 KS u svakodnevnoj upotrebi zaista je odlična mjera. Odlične ukupne performanse, ali što je važnije, odličan odziv na gas i živahnost na niskim obrtajima čine ovako pogonjenu Fabiju vrlo okretnom. Iako 160 Nm okretnog momenta ne zvuči kao nešto posebno, tajna je u dobrom rasporedu tog momenta kroz radno područje, pa ovaj TSI daje dobra međuubrzanja, a i na otvorenoj cesti se sasvim solidno nosi sa visokim brzinskim prosjecima.

Nažalost, miran i tih rad ne možemo naglasiti kao prednost u odnosu na dizelaša u slučaju ovog motora. U Škodi se nisu pretjerano potrudili da utišaju i izoluju TSI, pa ga karakteriše ne pretjerano ugodna buka koja zbog skromno izolovanog motornog prostora lako prodire u kabinu.

Jedna od vrlina TSI-ja svakako je i skromna potrošnja. Bez imalo pažnje i sa naglaskom na gradsku vožnju, na našem testu je trošio u prosjeku nešto malo više od 6,5 litara na 100 kilometara. Na "otvorenoj" cesti uz umjereno dinamičnu i elastičnu vožnju može biti skroman poput bilo kojeg malog dizelaša, osim kada se od njega traži maksimum mogućnosti i kada će prosjek potrošnje "skočiti" na prosjeke koji su nam poznati kod atmosferskih benzinaca ove snage.

Prostranija, kvalitetnija, ugodnija



Treća Fabia zaista veliki napredak donosi u uređenju unutrašnjosti. S obzirom na to da nas je prethodna generacija već navikla da je riječ o vrlo prostranom kompaktu koji i za putnike i za prtljag nudi toliko mjesta da može biti punopravan porodični auto, iznenadili smo se da je u novom modelu ponuda prostora još i bolja. Optimalnije iskorištavanje vanjskih proporcija, kao i promišljeno oblikovanje obloga unutrašnjosti donijelo je još poneki centimetar korisnog prostora, pogotovo u širini. Mjesta za noge na zadnjim sjedištima ima dovoljno, kao i za glave putnika, uprkos znatno niže postavljenom krovu.

Prtljažnik je sa 330 litara zapremine i dalje jedan od najvećih u klasi, a praktičnost ističu i dodatni pretinci u bokovima, dok bi utovarni rub mogao biti nešto plići za ugodniji utovar stvari.



Najveću pohvalu zaslužuje ipak vozačko okruženje. Iako je raspored i izgled poznat i očekivan, u odnosu na prethodnu Fabiju napredak u kvalitetu, ali i samom uređenju je značajan. Konkretno, u slučaju testnog modela i paketa opreme Ambiente, kokpit je obogaćen velikom oblogom koja uspješno imitira brušeni aluminij, a koja je vrlo ugodna i na dodir i na pogled, te je svjetlosnu godinu ispred preplastičnog uređenja prethodne Fabije.

Također, za pohvalu je i broj praktičnih pretinaca, kao onaj iznad audiouređaja. Upravo sa ovim "Blues" audiouređajem Škoda je briljirala u demonstraciji kako jednostavan dizajn ne mora izgledati jeftino, upravo suprotno. Samo jedan okrugli potenciometar unutar kojeg je maleni ali vrlo informativan LCD displej dovoljni su za upravljanje većinom kontrola radio/cd uređaja. Odlično izgleda i vrlo je lagan za upotrebu čak i pri prvom kontaktu.

Cijena i konkurencija kao ozbiljna briga



Izgleda da je prošlo virjeme kada će se Fabia prodavati "sama od sebe". Uz izuzetak ogoljenih osnovnih modela sa slabim benzinskim motorima, Fabia za sada cijenom ne nudi ništa više od nekih ozbiljnih konkurenata. Možda najveća prijetnja dolazi iz Hyundaija, ne samo Fabiji, nego i ostatku ove klase. Novi i20 donosi ozbiljan napredak, pregršt prostora i opreme, uz odličnu cijenu. Konkurencija i ponuda zaista odavno nije bila jača u ovoj klasi, pa će se sad i Fabia morati potruditi više nego ikada prije da zadrži prodajne rezultate i udjele u tržištu koje je prije imala.

U tome joj svakako neće pomoći ni činjenica da je Škoda u međuvremenu ponudila i Rapid, i pogotovo Rapid Spaceback koji se nameće kao logična i čak u nekim opcijama povoljnija alternativa za Fabiju.



U svakom slučaju Fabia je bolja nego ikada prije, a ako vremenom uspije biti povoljna kao prije onda nema razloga za brigu, u suprotnom očekuje je dosta posla.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Fabia 1.2 TSI Ambition
Cijena osnovnog modela: 18.786 KM
Cijena testnog modela: 25.338 KM

Motor: turbobenzinski, redni, 4-cilindrični, smješten naprijed poprečno, radna zapremina - 1.197 ccm, maksimalna snaga 66 kW (90 KS) pri 4.400 okr/min, maksimalni obrtni moment 160 Nm od 1.400 do 4.300 okr/min, promjer i hod 71.0 x 75.6 mm, jedna bregasta osovina u glavi motora, 2 ventila po cilindru, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom - intercooler, specifična snaga po litru radne zapremine - 75 KS/l.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, felge 6Jx15, gume 185/60 R15 (Dunlop SP01).

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 182 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,9 s. Potrošnja na testu – 6,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,0 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Emisija CO2 107 g/km.

Dimenzije: Dužina - 3.992 mm. Širina - 1.732 mm. Visina - 1.467 mm. Međuosovinski razmak - 2.470 mm. Zapremina prtljažnika - 330 do 1.150 l. Zapremina rezervoara za gorivo 45 l. Težina praznog vozila - 1.034 kg.

Serijska oprema testiranog modela: puni poklopci točkova, čelične felge DENTRO 6J x 15 - 4 kom s optimiranom težinom samo za 1,2 TSI, gume 185/60 R15 H, samo za 1,2 TSI, rezervni točak u punoj veličini, set alata i dizalica, halogena prednja svjetla, pokazivači smjera integrisani u vanjskim retrovizorima, branici u boji vozila, plastični poklopac motora, crna rešetka hladnjaka, kućišta retrovizora u boji vozila, hromirana traka oko rešetke hladnjaka, tekstilne presvlake sjedišta, unutrašnjost Ambition siva, 3-kraki upravljač s hromiranim detaljima, instrument tabla Ambition/ Style, hromirani detalji, MFA-Putni računar s multifunkcionalnim ekranom, paket hrom/srebro- okvir mjenjača, ručica, kontrolni elementi, ispusti za zrak, ručke na vratima, tipka na ručnoj kočnici, sistem ESC sa ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, zračni jastuk za vozača i suvozača s mogućnošću isključenja suvozačevog zračnog jastuka, sigurnosni pojasevi podesivi po visini naprijed, 3 sigurnosna pojasa nazad, nasloni za glavu naprijed, podesivi po visini, 3 naslona za glavu nazad, priprema za 2 dj. sjedalice "Isofix" na zadnjoj klupi, automatsko paljenje upozoravajućih svjetala u slučaju nezgode, zadnje svjetlo za maglu, treće kočiono svjetlo, regulacija snopa prednjih svjetala, upozoravajuće svjetlo za pritisak u gumama, elektromehanički servo upravljač podesiv po visini i dubini, pretinci za odlaganje u panelima prednjih vrata, držač za bocu 1,5 l u prednjim vratima, držač za bocu 0,5 l u zadnjim vratima, poklopac prtljažnog prostora - preklopiv, centralna konzola s 12V utičnicom, držačem za bocu i kutijom za odlaganje, upozoravajući signal za neisključena svjetla, 1 svjetlo u prtljažniku, 4 uške za vezivanje u prtljažniku, unutrašnje osvjetljenje, štitnici za sunce bez ogledala, prednji brisač AERO, s kontrolom intervala, zadnji brisač s mlaznicama za pranje, jednotonska sirena, grijač zadnjeg prozora, držač parking karte, osvijetljen pretinac za rukavice, zadnja klupa nedjeljiva, nepreklopiva, naslon nedjeljiv i preklopiv, strugalica za led u poklopcu rezervoara za gorivo, držač sigurnosne veste ispod vozačevog sjedišta, priprema za radio s 4 zvučnika, start-stop sistem s regenerativnim kočenjem, dnevna svjetla, EU6 norma ispušnih plinova, pretinci za odlaganje u naslonima prednjih sjedišta, mreže na bočnim stranama prednjih sjedišta, pretinac za naočale, naslon zadnjeg sjedišta djeljiv u omjeru 60:40, funkcionalni paket: ladica ispod prednjih sjedišta, kukice za odjeću i pretinac za odlaganje u prtljažniku, unutrašnja svjetla za čitanje naprijed i nazad, 4 preklopive ručke na krovu s 2 kukice za odjeću, make-up ogledala u štitnicima za sunce na strani vozača i suvozača, 12V utičnica u prtljažniku-Combi, paket za pušače, komforna prednja sjedišta, termoizolaciona stakla, upozoravajući signal za nevezan pojas, el. podizači prednjih prozora, radio BLUES, vanjski retrovizori elektro podesivi i grijani, AUX-in, utičnica za vanjske audiouređaje, ne za Style, manuelno podešavanje visine vozačevog sjedišta, centralno daljinsko zaključavanje s daljinskim upravljanjem, 2 preklopiva ključa za daljinsko upravljanje, ladice ispod prednjih sjedišta, preklopive ručke na krovu, prednja svjetla za maglu, klima uređaj s manuelnom regulacijom, unutrašnja svjetla...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Prednji naslon za ruku, aluminijske felge MATO 6J x 15, prednja svjetla H7 + LED dnevna svjetla.

Garancija: 4 godine, do 120.000 kilometara. 3 godine garancije na lak. 12 godina garancije protiv prohrđavanja karoserije.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: