Treća generacija
92

Spoj elegancije i snage: Vozili smo Mercedes-Benz CLS na evropskoj prezentaciji u Barceloni

Piše: Nedim Grabovica.
(Foto: N. G./Klix.ba)
Ekipa portala Klix.ba je proteklog vikenda prisustvovala evropskoj prezentaciji Mercedesovog modela CLS održanoj u Barceloni, gdje smo iz prve ruke vidjeli i osjetili šta to nudi novi CLS.

Kada je prije 14 godina Mercedes-Benz prvi put predstavio model CLS, ljubitelji ovog njemačkog proizvođača nisu mogli sakriti oduševljenje. Bio je to prvi automobil koji je predstavljao kombinaciju komfora i praktičnosti sedana, te elegancije i dinamičnosti coupea. Uglađen i elegantan, a ujedno snažan i brz, CLS je vrlo brzo pronašao put do mnogih kupaca. Godine 2011. je Mercedes-Benz predstavio i drugu generaciju CLS-a, što je u konačnici dovelo do 375.000 prodatih primjeraka širom svijeta. Brojka koje nije zanemariva za ovaj segment automobila potakla je stručnjake iz Stuttgarta da pokušaju ići još dalje, pa je ove godine svjetlo dana ugledala i treća generacija CLS-a.

S trećom generacijom CLS-a stigao je novi dizajn karoserije, novi motori, ali i nova AMG verzija. Dizajneri iz Mecedesa i dalje se vode filozofijom koja isključuje oštre ivice, što je doprinijelo estetici karoserije čije linije naglašavaju aerodinamičnost automobila. Što se tiče unutrašnjosti, sve smo već vidjeli u novoj E-Klasi. Izuzetan kvalitet materijala i fenomenalna završna obrada sa mnoštvom tehnologije opisuju unutrašnjost ovog automobila u dvije riječi, moderan luksuz. Najvažnija stvar iza masivnih vrata s kojom se novi CLS značajno razlikuje od prethodnika jeste da sada na zadnjem sjedištu ima mjesta za tri odrasle osobe. Jedna od zanimljivosti su i posebno osvijetljeni ventilacioni otvori koji svijetle plavom ili crvenom bojom, u zavisnosti od toga da li se unutrašnjost automobila hladi ili zagrijava.

Paket sigurnosne opreme na koji mogu računati kupci CLS-a u potpunosti je preuzet iz nove S-Klase, a samom vozaču dostupno je mnogo inovativnih sistema za asistenciju.

Mercedes-Benz je za ljubitelje dizelskih pogonskih opcija pripremio CLS sa dvije verzije trolitarskog 6-cilindarskog turbodizelskog motora koji u kombinaciji s oznakom 350d 4MATIC nudi 286 konjskih snaga i 600 Nm najvećeg obrtnog momenta. Snažnija verzija iz iste konfiguracije motora izvlači 340 konjskih snaga i 700 Nm najvećeg obrtnog momenta, a krije se iza oznake 400d 4MATIC.

Mercedes-Benz CLS 450 4MATIC pokreće trolitarski 6-cilindarski benzinski motor kojem asistiraju dva turbopunjača, a rezultat svega je 367 KS i 500 Nm najvećeg obrtnog momenta. I to nije sve, jer uz novu EQ Boost tehnologiju vozač može računati na dodatnih 22 KS i 250 Nm obrtnog momenta.

Vrh ponude rezervisan je za AMG verziju CLS 53 AMG 4MATIC plus. Pored 435 KS i 520 Nm najvećeg obrtnog momenta, EQ Boost tehnologija i u ovom slučaju nudi dodatnih 22 KS i 250 Nm pa snage, definitivno, neće nedostajati. Posebnost kod ovog trolitarskog benzinskog motora jeste električni kompresor koji asistira turbopunjačima, što u konačnici rezultira odličnim odzivom motora na niskim obrtajima, jer "turbo rupe“ u ovom slučaju nema. Sve navedeno pomoglo je da CLS 53 AMG do "stotke“ stiže nakon samo 4,5 sekundi.

Za optimalan prijenos snage na podlogu brine Mercedesov poznati sistem 4MATIC+, a tu je i kompletan paket AMG opreme od čega je bitno napomenuti zračni ovjes AMG RIDE CONTROL+ koji vožnju čini još uzbudljivijom. Tu su naravno i sportska sjedišta i posebno dizajniran upravljač AMG performance.

Sve u svemu, Mercedes-Benz je još jednom napravio korak dalje po pitanju elegancije, komfora, praktičnosti i dinamičnosti, pa je za očekivati da će i treća generacija CLS-a nastaviti uspješnu priču svojih prethodnika.