Ekskluzivno sa IRC relija
0

FOTO / Svjetski šampionat: tako blizu a tako daleko

Tekst i foto: Elvir Zubović
Iako je najlakše iz udobnosti svog doma busati se u ažurnost i stručnost, poput nekih "najposjećenijih portala", mi smo proteklog vikenda odlučili u vlastitoj režiji i na "starinski" način otići na Intercontinental Rally Challenge takmičenje u Mađarskoj, na +40 stepeni Celzijusa preći u jednom danu preko 1.000 kilometara automobilom i 10-ak kilometara pješice, te donijeti svoju priču i fotografije.

Vizni režim nam u BiH već odavno ne predstavlja prepreku u poslovnom i privatnom životu, ali se čini kao da uopšte nismo u stanju to u potpunosti iskoristiti. Nakon kratkog podsjećanja na predstojeći trkaći vikend, gdje među ostalim takmičenjima trebamo i želimo pratiti i IRC, dolazimo do spoznaje. Reli Mađarske je ove godine prvi put u kalendaru IRC-a, i vozi se u bližoj okolini Pecsa, Mađarskog grada koji je od glavnog grada BiH udaljen nepunih 420 kilometara. Bio bi grijeh da smo to propustili.

Nakon prilično ishitrenog planiranja, bez vremena za akreditovanje i sa namjerom da se istog dana i vratimo kući, krenuli smo pogledati superbrze S2000 automobile uživo, i nismo se pokajali. Da, bilo je pretoplo, nismo imali dovoljno vremena niti poznavanja terena da stignemo na sve brzinske ispite, i bilo je fizički naporno, ali ne žalimo. Vidjeti Fiestu, 207-icu ili Fabiju u “punoj šestoj” ili na “bočenju” pred brojnom publikom u delirijumu bilo je neprocjenjivo i vrijedno svake muke.

Pauzu za servis i pregrupiranje smo iskoristi za posjetu servisnom parku, a tu je uživanje sa strane gledati brzinu i spretnost mehaničara, fina podešenja ovjesa, a vozačke zvijezde poput Kopeckya, Wilksa, Loixa, Neuvillea i ostalih u koncetraciji za sljedeći “brzinac”. Navikli na uslove domaćeg autosporta, sa sjetom smo gledali i kamione Yokohame i Michelina, prepunih štampanih “slickova” svih mogućih tvrdoća, uz koje spremno čeka armija montera. Jasno je da smo na reliju svjetskog ranga, gdje se za troškove ne pita, a štednji i skromnim budžetima nema mjesta.

Na samom reliju, odigrao se pravi triler, tačnije najneizvjesnija završnica u historiji IRC-a, i to pred našim očima. Kao i na prethodnom reliju u Češkoj, u ulozi “zeca” kojeg svi trebaju uhvatiti bio Jan Kopecky u Škodi Fabiji S2000, dok je najposvećeniji tom zadatku bio Thierry Neuville u Peugeotu 207 S2000.

Na kraju trodnevne brobe rezultat je bila druga pobjeda Kopeckya za redom, ali ovaj put sa najmanjom prednošću u historiji IRC-a. Naime, Kopecky je na kraju bio brži od Neuvillea samo 0.8 sekundi, što je nevjerovatno mala razlika i za kružne trke, a ne za jedno složeno i teško takmičenje kao što je ovakav reli.

Sa ove dvije pobjede Kopecky je preuzeo vodeće mjesto u ukupnom poretku od Freddya Loixa, a ako nastavi u ovakvom tempu i na preostala tri relija u sezoni, mogli bi imati fotofiniš i u ukupnom poretku, sličan ovome u Mađarskoj.

Nažalost, San Remo, Škotska i Kipar, nisu tako blizu kao Mađarska, pa ćemo te relije ipak pratiti virtuelno, što svakako neće umanjiti čar ovog zaista odličnog Prvenstva.

Poredak prvih deset posada na 45. Mecsek reliju:

  1. Jan Kopecký/Petr Starý - Škoda Fabia S2000 - 2h00m06.7s
  2. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul - Peugeot 207 S2000 +0.8s
  3. Freddy Loix/Frédéric Miclotte - Škoda Fabia S2000 +1m.00.0s
  4. Bryan Bouffier/Xavier Panseri - Peugeot 207 S2000 +1m35.6s
  5. Hermann Gassner Jnr/Timo Gottschalk - Škoda Fabia S2000 +2m35.6s
  6. György Aschenbrenner/Pikó Zsuzsa - Ralliart Mitsubishi Lancer Evo IX +2m38.2s
  1. Toni Gardemeister/Tapio Suominen - Škoda Fabia S2000 +3m05.6s
  2. Róbert Bútor/Igor Bacigál - Peugeot 207 S2000 +3m16.8s
  3. Bruno Magalhães/Paulo Grave - Peugeot 207 S2000 +3m51.7s
  4. Beppo Harach/Andreas Schindlbacher - Mitsubishi Lancer Evo IX +4m14.0s