Za Južnu Afriku
89

Specijalna Alpina B3 će biti proizvedena u samo pet primjeraka, a svi su već rasprodani

D. B.
BMW ima specijalnu vezu s Južnom Afrikom jer je to bila prva zemlja u kojoj je izgrađena fabrika ove kompanije izvan Njemačke, tako da će njemački gigant proizvesti jednu od najrjeđih verzija za ovo tržište.

Riječ je o modelu punog naziva BMW Alpina B3 50 Years of BMW South Africa Edition, koji će biti proizveden u samo pet primjeraka, a koji će biti dostupni za kupce koji žive u južnom vrhu Afrike. Svaki od pet primjeraka bit će lakiran u Alpina Green II Metallic boju (zelena metalik).

Model B3 je baziran na najnovijoj BMW-ovoj Seriji 3 Sedan te ga prokreće isti S58 twin-turbo redni šestak koji se nalazi i ispod haube modela M3, no tuniran je na 495 KS i 732 Nm obrtnog momenta. Poređenja radi, M3 Competition isporučuje 503 KS i 652 Nm.

Ovjes je mekše podešen kako bi se prioritet dao udobnosti nad performansama na stazi. Može se reći da je Alpina B3 udobnija alternativa modelu M3 za kupce koji žele voziti brzo, no nemaju namjeru izlaziti na stazu.

Ipak, B3 ipak ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od četiri sekunde te dostiže maksimalnih 306 km/h. I dok se B3 može dobiti kao karavan, odnosno Touring, model 50 Years of BMW South Africa Edition je dostupan samo kao sedan.

Izvana je automobil prilično vjeran standardnom modelu B3 sa srebrnim Alpina natpisom, no dobio je 20-inčne kovane Alpina felge. Više promjena ima u unutrašnjosti uključujući unikatni BMW Group South Africa 50 Years anniversary" logo koji krasi naslone za glavu prednjih sjedišta, a na centralnoj konzoli je pločica s natpisom "50 Years of Icon BMW South Africa" i naznakom da je riječ o jednom od svega pet primjeraka. Unikatne su i pločice na pragovima, kao i upravljač s bijelim i crnim koncem.

Specijalni model je dobio niz poboljšanja performansi, od sportske šasije, preko izduvnog sistema pa do kočnica s pločicama otpornim na toplotu i bušenih diskova. Sportski ovjes nudi modove Comfort+, Comfort, Sport i Sport+, a tu su i unikatne opruge, amortizeri i kalibrirani sistem upravljanja.

Svih pet primjeraka je već rasprodana, a bit će dostavljeni do kraja ovog mjeseca.

BMW je želio odati počast drugim južnoafričkim specijalnim verzijama kao što je 333i, koja je prodana u nešto više od 200 primjeraka kao alternativa modelu E30 M3 koji se nikad nije prodavao na južnoafričkom tržištu.

BMW South Africa je također tajno proizveo M6 koji Nijemci nikad ne bi, a moglo bi se reći i da je počeo proizvoditi M modele prije nego je M zapravo i postojao.

Svaki od pet primjeraka specijalnog modela je vlasnika koštao oko 164.311 dolara.