Na obostranu korist
5

Španci uz pomoć kineskog Cherya oživjeli posrnuli brend Ebro, zajedno će proizvoditi automobile

A. M.
Stara Nissanova tvornica u Barceloni uskoro će ponovo proizvodi automobile, i to ne samo kineske, već i automobile domaće marke Ebro. Po prvi put, jedan španski brend postigao je dogovor s kineskim brendom i oba će proizvoditi automobile u Španiji.

Predstavnici skoro zaboravljenog španskog brenda Ebro, koji je ugašen davne 1987. godine, potpisali su ugovor s kineskim Cheryjem o reindustrijalizaciji stare Nissanove tvornice u zoni slobodne trgovine u Barceloni.

"Danas je dan za slavlje". Ovim je riječima predsjednik Katalonije Pere Aragonés izrazio zadovoljstvo postignutim dogovorom između posrnule španske marke Ebro i kineskog diva Chery o proizvodnji vozila u bivšoj Nissanovoj tvornici.

Do sada u vlasništvu EV Motorsa, Ebrove matične kompanije, bivša Nissanova tvornica sada će udomiti nove kineske automobile koji će započeti prodaju u Evropi. To uključuje marke Omoda i Jaecco koji pripadaju grupi Chery Holding, koja će zauzvrat, kroz zajedničko ulaganje, također sklapati nova vozila španske marke s kojima će Ebro debitovati na tržištu.

Ebro tako postaje prvi španski brend koji je potpisao ugovor s kineskim proizvođačem za proizvodnju vozila u Španiji, dok će Omoda postati prvi kineski proizvođač koji će početi proizvoditi automobile direktno u Evropi. Prema trenutnoj prognozi, proizvodnja prvih vozila, kako iz Omode (Omoda 5 - kod nas Chery FX), tako i iz Ebra, započeti će u zadnjem kvartalu ove godine.

Osnovan 1945. godine od strane Motor Iberica SA, nakon nacionalizacije Fordovih tvornica, Ebro je bio nacionalni proizvođač koji je u prošlosti proizvodio autobuse, kamione, kombije, terenska vozila i traktore, a imao je sjedišta u Avili, Barceloni i Madridu. Međutim, 1987. godine brend je ugašen.

Sada, baš na proslavu 70. godišnjice od osnutka kompanije, marka Ebro ponovno je rođena nakon završetka nekoliko krugova finansiranja i već najavljuje prvo vozilo koje će se početi proizvoditi ove godine zajedno s Cheryjem. To je električni pick-up s 299 KS i litij-ionskom baterijom kapaciteta 100 kWh, koji će biti dostupan u verzijama s pogonom na zadnje ili sva četiri točka.

Uz dužinu od 5,21 metar, širinu od 1,84 metra i visinu od 1,78 metara, očekuje se da će ovaj električni pick-up imati domet do 440 kilometara uz komforan prostor u kabini za smještaj do pet putnika.

Smanjenju stope nezaposlenosti i oživljavanju montažnih traka u Barceloni plješću obje strane. Naime, u proizvodnji Ebro kamioneta Španci će u prvoj fazi zaposliti 150 radnika, koji će djelovati u tvornici D-Hub u Barceloni. S druge strane, Chery će na mala vrata ući na evropsko tržište.