Svijet automobila
25

Riječ mehaničara: "Jeftinije" je često skuplje, mušterije nekad žele "telefonski" popravak

D. B.
Foto: T. S./Klix.ba
(Foto: T. S./Klix.ba)
Da bi bili funkcionalni i duže trajali, automobilima je potrebna briga i redovno održavanje. Nestručno rukovanje, pogrešna dijagnostika i nekvalitetni dijelovi, ali i nesavjesni vlasnici ubrzat će njihov put ka otpadu.

Posjedovanje automobila i briga o njemu vlasnika košta i vremena i novca, a put do zadovoljstva i sigurnosti je samo jedan.

"Svaki automobil ima preporučeni interval servisiranja, odnosno obavljanja malog i velikog servisa. Poželjno je koristiti originalne dijelove, ali ljudi često pribjegnu nekim jeftinim varijantama, što nerijetko predstavlja loš izbor, jer su takvi dijelovi nekvalitetni i kratkotrajni. Nekada je bolje izabrati polovan originalni dio nego nov zamjenski i jeftiniji. Ipak, skuplji dijelovi nisu nužno bolji od nekih jeftinijih, jer postoje dobro poznati i dokazani brendovi, ali i oni manje poznati koji su približno ili jednako kvalitetni, a uz to i pristupačniji", rekao nam je Nedeljko Simanić iz sarajevskog Autoservisa Simanić.

Oni koji žele proći jeftinije te neku vrstu servisiranja vozila obaviti sami, u nekim slučajevima to mogu učiniti, ali oprezno i s jasno postavljenim granicama.

"Zavisi da li se radi o starijim ili novijim automobilima. Vlasnicima novijih automobila se ne preporučuje da bilo šta rade sami, jer se čak ni disk pločice ne mogu jednostavno zamijeniti. Čak ni ulje u nekim novim motorima se ne može izmjeriti, jer nema šipke kao kod starijih automobila, gdje je moguće jednostavno prekontrolisati mnogo toga. Danas je na novijim automobilima komplikovano i sijalice zamijeniti. Naravno, mehanizam upravljanja i kočenja treba povjeriti isključivo stručnjacima", kazao je naš stručni sagovornik.

Foto: T. S./Klix.ba
Foto: T. S./Klix.ba

Osim problema s kvarovima, ponekad situaciju otežavaju vlasnici automobila koji prethodno dobiju loš savjet, na pogrešan način se informišu, teško stiču povjerenje i još teže odustaju od svojih stavova.

"To nam se događa svakodnevno. Mušterije često dolaze s pogrešnom defektažom (dijagnostikom), često dobiju pogrešne savjete drugih majstora, dolaze sa zabludama nastalim zbog informacija koje pročitaju na internetu i donesu zaključke na osnovnu sličnih problema drugih vlasnika automobila. Mnogo različitih kvarova se može manifestovati na veoma slične načine. Ipak, trudimo se da budemo strpljivi i da riješimo problem. Mušterijama je dozvoljeno da budu uz automobil tokom intervencije, ali je istina da njihovo prisustvo ponekad bude neki vid pritiska na majstora, čime ometaju njegov rad. Ponudimo im specijalnu prostoriju za njih, gdje mogu čekati završetak našeg posla, a majstor se može potpuno fokusirati na rješenje njihovog problema", otkrio je Simanić.

U poslu kojim se bavi nerijetko se sreće s potencijanim mušterijama koje žele da im problem riješi "preko telefona" i da uz to znaju koliko će ih to koštati.

"Nekada nas ljudi pozovu telefonom želeći da im na osnovu razgovora otkrijemo problem u vezi s motorom njihovog vozila i slično, a čak traže da znaju koliko bi ih popravak koštao. Međutim, to je nemoguće, možemo reći maksimalnu cijenu u slučaju zamjene svih sumnjivih dijelova, a možemo reći i najnižu pa tokom popravka otkriti novi problem koji povećava cijenu. Bez pregleda je suvišno bilo šta govoriti", dodao je.

Foto: T. S./Klix.ba
Foto: T. S./Klix.ba

Vozači traže načine da uštede novac i pri kupovini guma, a i to može imati ozbiljne posljedice.

"Ljudi pokušavaju što jeftinije proći i pri kupovini zimskih guma. Rijetko se biraju neki vrhunski brendovi, više su to jeftinije varijante. Mnogo je onih koji kupuju polovne gume ili protekt, kao i onih koji zimske gume stavljaju samo na pogonske točkove. Ipak, na gumama ne treba štedjeti, jer su od ključne važnosti za sigurnost vozila i putnika", istakao je Simanić.

Iskustva s mušterijama su različita.

"Bilo je svakakvih situacija, mnogo više lijepih od ružnih. Imali smo mušterija kojima smo za sat ili dva riješili problem koji ih je mučio mjesecima, čime smo stekli povjerenje. Bilo je i manjih nezgoda, ali se sve s normalnim ljudima može riješiti".

Kada je riječ o poslu servisiranja i popravki vozila, politika da je "mušterija uvijek u pravu" se ne može uvijek primijeniti, jer bi to bilo na njihovu štetu.

"Ljudi ponekad dođu s pogrešnim uvjerenjima, tako da se u našem poslu ne može reći da je mušterija baš uvijek u pravu iako se pokušavamo držati toga. Svakako, mušterije treba saslušati, ali se i potruditi da se razuvjere i uoče stvarni problem te da u budućnosti ispravno reaguju, sačuvaju svoje vozilo, ali i novčanik", završio je Simanić.