auto
0

Revolucionarni lagani i ekonomični automobil uskoro na tržištu

Sarajevo-x.com
U finalu nedavno održanog takmičenja "Progressive Automotive Prize" vrijednog 10 miliona dolara, proizvođač automobila "Aptera" je koristila ultra aerodinamični električni automobil sa tri točka. Ovaj automobil, koji može preći 42,5 km sa jednim litrom goriva, tijesno je izgubio od ultradinamičnog električnog automobila sa četiri točka, piše "Fox News".

Glavni inženjer "Aptere" Tom Reichenbach je rekao da je izgubio prvo mjesto jer baterija njegovog automobila nije dizajnirana da ispuni specifične zahtjeve za finalno takmičenje te da nije bio spreman ugrađivati drugačiju. To je zbog toga što je Aptera 2e dizajnirana za serijsku proizvodnju a ne samo za takmičenje. Ovo su riječi čovjeka koji je ranije radio na bolidima Formule 1 za ekipu za Ford Racing.

Kupe u obliku suze ne liči ni na jedan koji se danas nalazi na cesti. Na nedavnom testiranju jedan gledaoc ga je opisao kao vozilo iz 22. stoljeća. Izgledom se čini da je tako, ali tehnologija koju koristi je dobro poznata i danas. Električni motor koji pokreće automobil je isti onaj kojeg koristi Chevy Tahoe Hybrid.

Koeficijent aerodinamičnosti karoserije automobila u obliku suze iznosi 0,15 što ga čini najboljim u odnosu na većinu automobila koji se danas nalaze na cestama, a čiji je koeficijent aerodinamičnosti između 0,30 i 0,35, a za najbolje automobile iznosi 0,25. Aptera 2e je teška samo 816,4 kg, čak 136 kg manje od električnog Smarta ForTwo. Dizajneri su uspjeli ispuniti oba cilja jer su koristili lake materijale poput onih koji se koriste za izradu aviona, a koji su jeftiniji od karbonskih vlakana koja se koriste za izradu trkaćih automobila. Od čelika su čvršći tri puta.

Iz kompanije tvrde da je Aptera 2e četiri puta štedljivija od Toyote Prius. Prema mjerama MPGe(Miles Per Gallon) koje uspoređuju količinu energije koju koristi automobil bez obzira na njen izvor, benzin, hidrogen, struju i slično, Aptera 2e prelazi 42,5 km sa samo jednim litrom goriva. Također, njegova litijum-jon baterija od 20 kilovat-sati, teška 228,4 kg, omogućava mu da nakon cijelonoćnog punjenja na utičnici od 110V pređe 193 km.

Ovaj automobil bi trebao biti siguran kao i ostali automobili, što je jako važno , jer je ovaj trotočkaš zapravo motocikl u očima vlade mnogih zemalja uključujući Kaliforniju gdje će započeti njegova prodaja. Direktor "Aptere" Paul Wilbur je rekao da je automobil dizajniran tako da ispuni sve sigurnosne propise i da je spreman podvrgnuti ga crash testu. Kao dodatnu prednost Wilbur je naveo to što nije potrebno posjedovati vozačku dozvolu za motocikl kao ni kacigu jer Aptera 2e ima krov. Trotočkaš je u razvoju od 2005. godine. Sada je širi i unutra i vani. Povećan je prostor za putnike i prtljag. Za sad je unutrašnjost je veoma jednostavna, ali je moguće da će se promjeniti prije početka prodaje.

Ključ i dugme za paljenje automobila ne postoje nego se koristi bežični ključ. Ukoliko se vozi po ograničenju, automobil se ponaša kao i svaki drugi. To se odnosi i na proklizavanje zadnjeg dijela.

Wilbur za ovaj automobil predviđa ograničeno tržište koje će se vjerovatno vremenom povećavati. Planirana godišnja proizvodnja će biti od 20.000 do 30.000 automobila po cijeni od 25.000 dolara.

Kako bi proizvodnja započela potrebno je 148 miliona dolara koje bi kompanija trebala dobiti od odjela Ministarstva energije u sklopu programa koji posuđuje sredstva za proizvodnju vozila napredne tehnologije.

Kompanija traži i privatnike koji bi mogli ulagati. Najveća od njih je "NRG" sa sjedištem u New Jerseyu.

Ukoliko novac dobije na vrijeme, Wilbur tvrdi da će se njegovi automobili naći u prodaji za manje od jedne godine.