Cijena do 700.000 dolara
19

Prodaje se Tyrrell P34, najčudniji bolid Formule 1 na svijetu

D. B.
Jody Scheckter je najpoznatiji po osvajanju titule svjetskog prvaka Formule 1 1979. godine, a upravo je on tokom svoje karijere vozio najčudniji F1 bolid sa šest točkova. Nekadašnji šampion posjeduje primjerak bolida P34 i prodat će ga na aukciji.

Riječ je o bolidu Tyrrell P34 s originalnom šasijom i funkcionalnim motorom. Inače, P34 se koristio 1976. i 1977. godine, a ovaj primjerak je u izvrsnom stanju. Pokreće ga odgovarajući Ford-Cosworth DFV 3,0-litarski V8 motor iz pomenutog perioda.

Dizajn bolida sa šest točkova ideja je Dereka Gardnera, kreativnog tehničkog direktora Tyrrella. On je smatrao da bolid može imati manje točkove ispod krila, dok bi drugi par točkova nadoknadio smanjenu kontaktnu površinu manjih. Plan mu je bio i da smanji otpor zraka u poređenju s rivalima koji su koristili veće gume.

Pored toga, Gardner je smatrao da će dva dodatna točka rezultirati boljim kočenjem, no vozači su se zapravo mučili na stazi.

"Kočenje je trebalo biti bolje i bilo je na pravcima, no čim biste skrenuli, mali točkovi bi proklizavali i morali biste pustiti papučicu, tako da prednosti nije bilo", izjavio je ranije Scheckter za magazin Motor Sport.

Uprkos nedostacima u dizajnu, P34 je ipak bio uspješan na stazi. Scheckter i njegov timski kolega Patrick Depailler su imali deset podijuma 1976. godine. Također, Scheckter je pobijedio na utrci za Veliku nagradu Švedske. Na njihovu žalost, 1977. godina je bila dosta slabija te se tim samo četiri puta našao na podijumu.

Zanimljiv detalj u kokpitu su providni paneli u karoseriji, koji omogućavaju vozaču da vidi gume, bolje pozicionira bolid u zavojima te da prati potrošnju guma.

Sudeći prema NACA kanalima na prednjem krilu namijenjenim hlađenju guma, čini se da bolid odgovara specifikacijama za 1976. godinu. Naredne godine je dizajn bio drugačiji s velikim mrežastim panelima.

S obzirom na činjenicu da se ovaj P34 nije koristio na utrkama, kupac će imati manje razloga da ga drži zatvorenim u garaži kao kolekcionarski primjerak. Aukcija će biti održana u maju u Monacu, a procjenjuje se da će bolid biti prodan po cijeni između 490.000 i 700.000 dolara.