Proizvodnja, staza...
45

Posjetili smo Porsche Experience Center i fabriku u Leipzigu: Tamo gdje nastaje umjetnost

D. B.
Porsche je ove sedmice održao regionalno predstavljanje obnovljenog modela Cayenne, a osim što smo imali priliku isprobati ovaj SUV, posjetili smo Porsche Experience Center i fabriku njemačkog giganta u Leipzigu u Njemačkoj.
Posjeta fabrici je predstavljala jedinstven i direktan uvid u Porscheove "operacije iza zatvorenih vrata". Posjetitelji se mogu kretati označenim stazama i doći do određenih proizvodnih stanica te posmatrati kako mašine, roboti i ljudi u savršenoj harmoniji obavljaju svoje svakodnevne zadatke.

Prilikom posjete smo mogli vidjeti način na koji zapravo nastaju, odnosno na koji se sklapaju Porscheovi automobili, od dolaska karoserija i spajanja sa šasijama, preko ubacivanja motora i mjenjača, dosipanja tečnosti i goriva pa do postavljanja točkova i drugih komponenti.

Kako bi se pripremio za proizvodnju Macana kao svog prvog električnog SUV-a, Porsche je unapređivao svoju fabriku u Leipzigu u proteklim godinama. Zahvaljujući svojim fotonaponskim sistemima, njemački brend je već počeo da štedi energiju i resurse, a danas se cijelo postrojenje napaja električnom energijom dobijenom iz obnovljivih izvora. Na području fabrike su instalirana tri fotonaposnka sistema kapaciteta oko 4,6 MWp, ali se izgradnjom limarske radionice za novi Macan i korištenjem novog krovnog prostora, ova vrijednost može povećati na približno 9,4 MWp. Postrojenje na biomasu zadovoljava otprilike polovinu potreba grijanja prostora.

U budućnosti će njemačka kompanija moći proizvoditi modele s konvencionalnim pogonom (motori su unutrašnjim sagorijevanjem), hibridne modele i električni Macan na istoj proizvodnoj liniji.

Proizvodnja električnog Macana će početi krajem ove godine, a iako su mnogi detalji pod velom tajne, poznato je da će biti baziran na Premium Platform Electric ili kraće PPE platformi koja je razvijena u saradnji s Audijem. Nova platforma sadrži 800-voltni električni sistem, a iz Porschea obećaju da će novi Macan isporučivati do 603 KS i 1.000 Nm obrtnog momenta. To predstavlja značajno povećanje u odnosu na Macan sa SUS motorom, koji razvija maksimalnih 434 KS u Turbo varijanti. Macan će imati bateriju kapaciteta 100 kWh te će podržavati punjenje snage veće od 270 kW. Domet zasad nije poznat.

Odmah pored fabrike se nalazi i Porsche Experience Centre, objekt koji je dom nekih modela koje je njemačka kompanija proizvodila kroz svoju historiju, tako da su izloženi različiti automobili, od klasika do legendarnih trkaćih automobila. Tu je i nekoliko simulatora za virtuelnu vožnju Porscheovih automobila na stazi.

Kada je riječ o klasicima, vidjeli smo prelijepi Porsche 356, kao i 984 Turbo te model 911 iz serije G. Društvo im prave moderniji 996, 997 i 991, savremeni Macan, Taycan i drugi, a tu su i trkaće legende Porsche 917, 956, 919 Hybrid, 911 GT1, 908, Porsche RS Spyder s Le Mansa...Među navedenim automobilima je i "ogoljena" Carrera GT s otvorenim pogledom na šasiju i motor.

U sklopu kompleksa je i testna staza na kojoj smo između ostalih zatekli Porsche 911 GT3 R i Porsche 935 Moby Dick. Na stazi se organizuju različiti događaji. kao i na obližnjem off-road terenu koji je nekada korišten kao vojni poligon. Na tom području se mogu vidjeti razne životinje, a dom je nekoliko miliona pčela koje Porsche koristi za proizvodnju vlastitog meda.

Zvuk startanja motora modela GT3 R i prolazak na pravcu pod punim gasom pogledajte u priloženom videu.