Za veću sigurnost
140

"Pametni" saobraćajni znakovi detektuju korištenje mobitela i upozoravaju vozače

D. B.
U SAD-u traje program korištenja "pametnih saobraćajnih znakova", koji sadrže infracrvenu i mikrotalasnu tehnologiju kako bi detektovali vozače koji koriste mobitele i upozorili ih da to ne čine. Također, upozoravaju i na prebrzu vožnju.

Prijenosni znakovi koji vozačima prikazuju digitalno očitanje njihove brzine i poručuju im da uspore ukoliko prelaze ograničenje brzine danas su uobičajena pojava, no na nekim mjestima će ovi znakovi upozoravati vozače da ne koriste mobitele.

"Pametni znakovi" koji koriste infracrvenu i mikrotalansu tehnologiju testiraju se na nekoliko lokacija u SAD-u uključujući Seattle i Washington. Ovi uređaji mogu detektovati prekoračenje brzine, nenošenje sigurnosnog pojasa ili vozača koji nije fokusiran na vožnju. Ovi uređaji, kao i gore navedeni, mogu upozoriti vozača, ali ne i kazniti ga, odnosno zabilježiti prekršaj. Međutim, jasno poručuju vozaču da čini prekršaj i npr. da spusti telefon, a vlasti se nadaju da će na taj način vozači odustati od lošeg ponašanja u saobraćaju. S druge strane, oni koji budu poštovali propise ispratit će nasmijano lice.

Tim Hogan, direktor kompanije SaferStreet Solutions, koja proizvodi ove znakove, rekao je da tehnologija može smanjiti slučajeve ometanje vožnje do 40 posto kada se ostavi na jednoj lokaciji mjesec dana. Svako poboljšanje fokusiranja vozača je pozitivno.

Prema nedavnom izvještaju kompanije Cambridge Mobile Telematics, koja prati ponašanje vozača za osiguravajuće kuće, u SAD-u je od početka pandemije došlo do alarmantnog porasta upotrebe mobitela tokom vožnje.

Opasnost na američkim cestama je oštro povećana tokom pandemije, a broj smrtnih slučajeva je toliko visok da je opisan kao nacionalna kriza. Iako su smrtni slučajevi bili u blagom padu 2023. godine, i dalje su na znatno višem nivou nego prije pandemije. Prošle godine je na američkim cestama poginulo više od 40.000 ljudi.

Vlasti se nadaju da će znakovi, koji ne koriste kamere i ne prikupljaju lične podatke, služiti kao podsjetnik vozačima da voze sigurno.