Nastavak retro manije
0

Povratak Spačeka?

Sarajevo-x.com
Nakon očitog uspjeha koji su napravili Mini, FIAT 500, pa i Volkswagenova Buba, već odavno su iz francuskih tabora počele kružiti glasine o reinkranaciji najuspješnijih modela. Izgleda da bi prvi u nizu mogao biti legendarni 2CV.

Pored činjenice da savremena vizija Spačeka već postoji, iščekivanje premijera na Citroenovom izložbenom prostoru pariškog sajma potaknuto je i činjenicom da upravo ove godine 2CV puni svojih 60 godina postojanja, što je izuzetan povod za eventualnog novajliju.

Tačnije, francuski dizajner David Portela nije želio sjediti skrštenih ruku i čekati Citroen da stvori modernog Spačeka, nego je sam dizajnirao i predstavio svoju viziju u kakvom bi obliku trebao doći novi 2CV. Iako je na kraju Portelina kreacija nadasve avangardna i u skladu sa inovatorskim duhom Citroena, ovaj dizajner tvrdi da je u osnovi koristio vrlo jednostavne, gotovo geometrijske, oblike i objedinio ih na jednom automobilu. Za inspiraciju, pored originalnog 2CV, kaže da su mu poslužila i mnoga rješenja iz svijeta aeronautike.

Neobičan izgled u osnovi je rezultat spajanja dizajnerskog stila iz 40-ih i 50-ih godina prošlog stoljeća sa naglašenim futurizmom. Pored toga što se ovaj dizajner prije svega skoncentrisao na sam dizajn i drž ovog automobila, nisu se smjeli zaobići ključni detalji kao što su same proporcije ali i pogon. Naravno, u skladu sa futurističkom stranom ovog 2CV-a, Portela je zamislio da bude pokretan hibridnim motorom čime bi uz avangardu bio i ekološki podoban, dok sa dužinom od oko 4,2 metra spada u prostrane urbane automobile.

Pored svog sjaja ovog koncepta, važno je istaći da portelo nikada nije stupio u zvanični kontakt sa Citroenom, te da još uvijek nije poznato da li sam proizvođač radi na razvoju novog 2CV. U svakom slučaju sigurno je da bi takav model bio poželjan, a s obzirom da im je Portela odradio većinu posla bilo bi šteta da toliki trud ostane zabilježen tek kao nezavisan projekat.