Osam dizelskih i benzinskih motora
0

Najštedljivija Škoda Octavia troši samo 3.4 l/100 km

Klix.ba
Treća generacija Škodinog modela Octavia opremljena je najsavremenijim benzinskim i dizelskim motorima. Njihova potrošnja goriva i emisija štetnih tvari smanjena je za 23 posto u odnosu na Octaviju druge generacije. Ukupno su na raspolaganju četiri TSI benzinca i četiri TDI common rail dizelaša.
Aktuelna gama motora nove Škode Octavije seže od 1,2 TSI s 63 kW do najjačeg 1,8 TSI s 132 kW, uključujući i štedljivu GreenLine-verziju. Paletu će kasnije popuniti i verzija pokretana prirodnim gasom. GreenLine verzija nove Octavije 1,6 TDI sa snagom od 81 kW postiže emisiju CO2 od svega 89 g/km i potrošnju od 3,4 litre dizela na 100 pređenih kilometara. Green tec/Green Line modeli standardno su opremljeni sistemom Start-Stop, kao i sistemom regeneracije kinetičke energije. Bez obzira na odabrani motor, standardni će prijenos biti ručni, dok će u opciji biti dostupan DSG mjenjač s dva kvačila.

Četiri benzinca od 86 KS do 180 KS Benzinski motori nove Škode Octavije, kao četverocilindarski 4-ventilski agregati, opremljeni su TSI tehnologijom.

Bazni benzinac je 1,2 TSI sa 63 kW ili 86 KS. Ovaj motor prosječno troši 5,2 l/100 km, i emituje 119 g CO2 po kilometru; ima dobar i široko rapoređen obrtni moment 160 Nm od 1.400 do 3.500 okr/min, a kombinovan je s 5-stepenim ručnim mjenjačem.

Nešto snažnija varijanta 1,2 TSI Green tec, sa Start-Stop sistemom i rekuperacijom, razvija 77 kW ili 105 KS i još je štedljiviji: kombinovana potrošnja iznosi 4,9 l/100 km, CO2-emisija 114 g/km; maksimalan obrtni moment od 175 Nm postiže između 1.400 i 4.000 okr/min. Alternativno uz ručni 6-stepeni mjenjač, ovaj motor se može kombinovati i sa 7-stepenim DSG mjenjačem.

1,4 TSI Green tec sa 140 KS također je dostupan sa 6-stepenim ručnim kao i 7-stepenim DSG mjenjačem. Njegova potrošnja iznosi 5,3 l/100 km, a CO2-emisija 121 g/km, u kombinaciji s ručnim mjenjačem i sistemom Start-Stop. Najveći obrtni moment od 250 Nm postiže u području od 1.500 do 3.500 okr/min.

Najsnažniji benzinac nove Octavije je 1,8 TSI Green tec sa snagom od 132 kW ili 180 KS, isporučuje maksimalni obrtni moment od 250 Nm u rasponu od 1.250 do 5.000 okr/min. Ovaj motor opremljen 7-stepenim DSG-om u prosjeku troši 5,7 l/100 km i emituje 131 g CO2 po km.

TDI motori s obrtnim momentom do 320 Nm Motori nove Octavije opremljeni su direktnim ubrizgavanjem goriva i u dizelskoj verziji.

Ulazni model pokreće 1,6 TDI sa 66 kW ili 90 KS, koji kombinovano troši 4,1 l/100 km i emituje 109 g CO2 po kilometru.

Potrošnja modela 1,6 TDI Green tec sa 105 KS, sa sistemom Start-Stop i ručnim 5-stepenim mjenjačem, kreće se oko 3,8 l/100 km; emisija CO2 od 99 g/km analogno je niska. Najveći obrtni moment od 250 Nm ovaj agregat isporučuje u području od 1.500 do 2.750 okr/min. Ovaj motor također je dostupan u kombinaciji sa 7-stepenim DSG-mjenjačem.

Najekonomičniji dizelaš koji pokreće novu Octaviju je GreenLine-verzija 1,6 TDI sa 110 KS. On emituje tek 89 g/km CO2 ,dok mu potrošnja iznosi svega 3,4 l/100 km; i ovaj agregat također je dostupan u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem.

Najjači dizelaš nove Octavije je 2,0 TDI Green tec sa 150 KS. S potrošnjom od samo 4,5 l/100 km i CO2-emisijom od 119 g/km ovaj vrhunski agregat sa 6-stepenim DSG-om predstavlja ekološki najprihvatljiviju verziju nove Octavije. Iznimno miran rad i maksimalan obrtni moment od 320 Nm, koji je raspoloživ već između 1.750 i 3.000 okr/min, samo su neke od vrhunskih performansi ovog agregata.

Tehničke osobine nove generacije motora Benzinski motori nove Octavije pripadaju novoj EA211 porodici motora Volkswagen koncerna. TSI-četveroventilski- 4-cilindraši postavljaju nove standarde po pitanju energetske efikasnosti, lake konstrukcije i vučne snage. Manje unutrašnje trenje, smanjena težina i unaprijeđeno upravljanje toplotnom energijom omogućavaju do 23 posto nižu potrošnju goriva i analogno nižu emisiju.

Novi ekološki i štedljivi dizelski motori dio su serije EA288. Odlikuju se još nižom potrošnjom od svojih prethodnika (- 0,8 l/100 km), direktnim ubrizgavanjem dizela i optimiranim sistemom hlađenja. Novi dizelski motori treće generacije Octavije također funkcionišu s inovativnim upravljanjem toplotnom energijom, zahvaljujući kojem motori znatno brže dostižu radnu temperaturu, a putnički prostor vozila brže se zagrijava u zimskim uslovima.