Testovi
27

Klix.ba u švicarskom Verbieru: Vozili smo novu Toyotu Avensis

Piše: M. Š.
(Foto: Klix.ba)
Najveći proizvođač automobila na svijetu, japanska Toyota, na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi premijerno je predstavila novi redizajnirani Avensis. Japanski brend pozvao je proteklih dana na prezentaciju i premijerno testiranje novog Avensisa u Švicarsku brojne medijske kuće iz cijelog svijeta, među kojima je bio i portal Klix.ba.

Novi Avensis imali smo priliku testirati u prelijepim predjelima zapadne Švicarske. Toyota nam je ponudila zanimljivu rutu gdje smo se vozili kroz atraktivne krajolike od Ženeve, uz Ženevsko jezero sve do poznatog luksuznog skijališta Verbiera u Alpama. Tu smo isprobali šta nudi detaljno obnovljeni i osvježeni Avensis, a poseban naglasak bio je na 2,0-litrenom D-4D motoru sa 143 KS, koji zamjenjuje dosadašnji 2,2-litreni dizelski motor.

Raznovrsne ceste, od lokalnih planinskih pa do autoputa, pokazale su nam da je Avensis zaista dodatno sazrio i postao znatno uglađeniji i ugodniji. Također, uspjeli smo se uvjeriti i u ekonomičnost novog dizelaša koji je u prosjeku trošio 5,3 l/100km, što predstavlja odličan prosjek s obzirom na gabarite Avensisa i samu klasnu pripadnost. Da je Avensis postao u svim segmentima moderniji uvjerio nas i novi multimedijalni sistem sa ekranom osjetljivim na dodir, koji je sada lagodniji za upotrebu i nudi sve što se očekuje od modernog infotainment sistema, od preciznog navigacijskog uređaja do funkcionalnog plejera raznih medija.

Obnovljeni Toyotin predstavnik u D segmentu oblikovan je u Toyotinom dizajn studiju ED2 u Francuskoj, razvijan je u R&D centru u Belgiji, a proizvodi se u fabrici u Velikoj Britaniji. Novi Avensis je dizajniran kako bi više bio privlačan evropskim kupcima. S prednje strane ističe se više prestižniji i dinamičniji izgled s integrisanim LED svjetlima. Iz Toyote ističu da je prednji kraj prestižna interpretacija Toyotine prepoznatljive "Under Priority" i "Keen Look" dizajnerske filozofije. S razlogom nam Avensis već sada izgleda poznato, prije nekoliko dana isprobali smo u Belgiji i osvježeni Auris koji je također dobio sličan estetski tretman.

Kako smo mogli primijetiti posebna pažnja je posvećena kvaliteti unutrašnjosti i udobnosti. Za razliku od prethodnika dodatno je smanjen nivo buke, vibracija i šumova. Novi i deblji materijali omogućuju dodatnu zvučnu apsorpciju i time izolaciju, čime je posljedično i karoserija automobila zbog ugradnje izolacijskog materijala postala šira.

Zanimljivo je bilo i isprobati novu tehnologiju Toyota Safety Sense, koja se ugrađuje kao dio serijske opreme u svaki novi Avensis. Naročito nam se dopao sistem za održanje kretanja u saobraćajnoj traci, koji vas upozorava ako vaš automobil iznenada izađe iz saobraćajne trake. Dio ove nove tehnologije je i sistem za povećanje bezbjednosti prije sudara koji koristi kameru i laser kako bi skenirao vozila ispred i pomogao da se izbjegnu sudar.

Troškovi održavanja dizelskih modela Avensisa smanjeni su povećavanjem servisnog intervala, na oba modela do 20.000 kilometara, te smanjenjem trogodišnjih servisnih troškova u periodu od tri godine ili 90.000 kilometara za 20% kod oba modela.

Iako je Avensis tradicionalno privlačan fizičkim kupcima i pravnim osobama kao idealno flotno vozilo, ipak su posljednji bez sumnje činili najveću bazu kupaca na europskom tržištu. Novi model, stoga, ima zadatak zadovoljiti sve dosadašnje i nov potrebe poslovnjaka, a istovremeno povećati otmjenost te ispuniti sve zahtjevnija očekivanja od strane privatnih kupaca za većim luksuzom, udobnošću i mogućnostima personalizacije dinamičnijim i modernim izgledom.

Od lansiranja prvog Avensisa 1997. godine kroz četiri generacije do sada se na evropskim cestama pojavilo više od 1,7 miliona primjeraka.