Premijera u Sarajevu
41

KIA predstavila obnovljeni XCeed: Uspješni crossover je još privlačniji

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Nakon prodanih više od 120.000 primjeraka u Evropi, Kijin vrlo uspješan XCeed kompaktni crossover dobio je niz poboljšanja. S novim i privlačnijim dizajnom, poboljšanom unutrašnjošću i novom opremom sada je stigao i u Bosnu i Hercegovinu.
Novi XCeed donosi brojne promjene dizajna zajedno sa vrlo zanimljivom ponudom motora koja uključuje blage hibridne, plug-in hibride, benzinske i dizel verzije. I eksterijer i unutrašnjost poboljšani su kako bi bolje odgovarali sportskoj i urbanoj prirodi XCeeda i učinili ga još prepoznatljivijim članom porodice modela Ceed.

Novost je i sportska GT-line verzija, koja u kombinaciji s benzinskim motorom od 204 KS, nudi uzbudljivo i dinamično iskustvo vožnje. Kia predstavlja obnovljeni XCeed s bogatom ponudom efikasnih i elektrificiranih pogonskih sklopova. Priključni hibrid XCeed (PHEV) omogućava doseg na struju do 48 km, što je oko 60 km urbane vožnje, dok su na raspolaganju i drugi ekonomični pogonski sklopovi ꟷ od turbopunjača do inovativnih blagih hibridnih sistema.

Novi Kia XCeed ima nove LED farove i izmijenjenu masku, prednji branik i inovativni koncept dovoda zraka. Kreativnom integracijom maglenki u farove dizajnerima je uspjelo uključiti zračne zavjese na obje strane koji usmjeravaju zrak oko točkova kako bi smanjili otpor zraka i smanjili potrošnju goriva. Novi XCeed ima ekskluzivne 18-inčne aluminijske naplatke osmišljene za dodatnu privlačnost u razredu srednje velikih crossovera.

Modifikacije na zadnjem kraju uključuju novi difuzor sa sjajnom crnom zaštitnom pločom i diskretnim ispušnim cijevima za svjež sportski izgled. Na boku se dugi pokrov motora preljeva u A stup iza prednjeg točka što automobilu daje sportsku, prema natrag zategnutu siluetu. Dok međuosovinski razmak ostaje jednak kao kod drugih modela Ceed iznosi 2.650 mm, prednji i zadnji prevjes XCeeda sprijeda je produljen u odnosu na hatchback za 25 mm (na 905 mm) i 60 mm straga (na 840 mm). Jedini dijelovi karoserije koji su identični onim iz hatchbacka su prednja vrata.

Padajuća linija krova koja vodi do strmo zaobljenih prtljažnih vrata a la fastback poboljšava dinamični kupeovski izgled XCeeda. Na raspolaganju su 16 ili 18-inčni strojno obrađeni naplatci od aluminijske legure, obuveni u pneumatike dimenzija 205/60 R16 ili 235/45 R18 s odličnim prianjanjem. Stražnja LED svjetla imaju suptilan svjetlosni potpis koji se čini kao da seže do ramena automobila promatrajući iz određenih uglova. Izborane linije koje se protežu vodoravno preko prtljažnih vrata i zadnji branik daju novom XCeedu širi i stabilniji izgled.

Podignuta i isklesana karoserija donosi robustan izgled koji masovno privlači kupce. Udaljenost XCeeda od tla je 172 mm na 16-inčnim naplatcima i 184 mm na 18-inčnim naplatcima, što je do 44 mm više od hatchbacka. Blatobrani i obloge bočnih pragova zajedno s kromiranim krovnim nosačima daju automobilu moćan izgled.

U unutrašnjosti je središnja konzola XCeeda blago okrenuta prema vozaču. S odličnim položajem sjedala i višom udaljenošću od tla u odnosu na hatchback izvedbu (Ceed) unaprijeđeni XCeed vozačima omogućava bolji položaj u vožnji, a ujedno i bolji pregled ceste ispred vozila.

Infotainment sistem s "plutajućim" zaslonom na dodir postavljen je odvojeno od armaturne ploče, dok donji dio instrumentne table nudi nekoliko na dodir osjetljivih gumba i prekidača za upravljanje glasnoće zvuka, grijanja i hlađenja. Zbog vrlo ergonomskog položaja i funkcionalnosti ti upravljački prekidači redizajnirani su kako bi poboljšali interakciju i vozačima omogućili bržu promjenu ozračja u kabini, bez micanja pogleda s ceste. Novi Kia XCeed ima privlačne nove grafične teme 12,3-inčne digitalne ploče s mjeračima Supervision čiju osnovu je moguće povezati s načinima vožnje u vozilu, dok sjajna crna ploča kućišta mjenjača i novo rikverc ogledalo s tankim okvirom unaprjeđuju oblik i funkciju.

Unutrašnjost je u cjelini opremljena s profinjenim materijalima, mekim na dodir, s kromiranim okvirima armaturne ploče satena što pruža elegantno, vrhunsko okruženje. Kupci mogu birati između različitih obloga sjedala od tkanine, brušene kože, sintetičke ili prave kože.

Ukupnom dužinom od 4.395 mm je novi Kia XCeed za 85 mm dulji od peterovratnog Ceeda i 120 mm kraći od Sportage-a. Njegova najveća visina krova od 1.495 mm znači i da je za 48 mm viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportage-a, što vozačima nudi niže težište od njegovog višeg brata.

Novi Kia XCeed nudi puno prostora za putnike sprijeda i straga. Sa sjedalima u visini bokova podignutim do 44 mm u odnosu na Ceed vozačima pored lakšeg ulaska i izlaska iz vozila pruža viši položaj sjedenja u vožnji.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Zapremina prtljažnika unaprijeđenog XCeeda iznosi 426 litara (VDA), dok s oborenim zadnjim sjedalima zapremina naraste na čak 1.378 litara. Svestranost je zajamčena zbog djeljivih zadnjih sjedala u omjeru 40:20:40, pametnih električnih prtljažnih vrata s mogućnošću podešavanja visine, kao i dvostrukog dna prtljažnika koje je moguće pomicati gore-dolje kako bi dobili više prostora ili zbog upotrebe skrivenog pretinca u dnu prtljažnika.

Napredni pogonski agregati

Novi Kia XCeed pokreće niz benzinskih motora s turbopunjačem s brzim brojem okretaja, od kojih većina ima blagu hibridnu tehnologiju, dok napredni plug-in hibridni pogonski sklop omogućava vozačima da iskoriste prednosti široke mobilnosti bez emisija.

U osvježenoj XCeed liniji dostupna su tri benzinska motora s direktnim ubrizgavanjem (T-GDi) s turbopunjačem. Trocilindrični 1,0-litarski T-GDi motor isporučuje 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta, dok četvorocilindrični 1,5-litarski T-GDi motor proizvodi 160 KS i 253 Nm obrtnog momenta. 1,6-litarski T-GDi motor velike snage dostupan je za najsnažniju varijantu XCeeda. Sa izlaznom snagom od 204 KS i obrtnim momentom od 265 Nm u širokom rasponu okretaja motora, omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,5 sekundi kada je opremljen sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Idealan za one koji redovno prelaze velike udaljenosti, novi XCeed je takođe dostupan sa štedljivim dizelskim pogonom na blage hibridne električne automobile (MHEV). Ovaj 1,6-litarski dizel motor može biti uparen sa šestostepenim ručnim mjenjačem za isporuku 136 KS i 280 Nm obrtnog momenta, ili 320 Nm sa verzijom sa sedam brzina sa dvostrukim kvačilom.

Iako nije trenutno ponuđen u cjenovniku za BiH, dostupan je i priključni hibrid (PHEV) za novi XCeed. On kombinuje paket litij-polimerskih baterija kapaciteta 8,9 kWh, električni motor sa 44,5 kW i učinkovit 1,6-litreni četverocilindrični motor GDI iz obitelji 'Kappa.' U kombinaciji sa 6-stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (6DCT) PHEV donosi do 141 KS i 265 Nm okretnog momenta na prednji par točkova.

Šestostepeni ručni mjenjač dostupan je na benzinskim varijantama od 1,0 i 1,5 litara zajedno sa 1,6-litarskim dizel modelima, dok je sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom na listi opcija za 1,5-litarski T-GDi, 1,6-litarski T-GDi i 1,6-litarske dizel verzije. XCeed plug-in hibridni 1,6-litarski model dostupan je samo s automatskim mjenjačem s šest stepeni prijenosa.

Napredan i zabavan u vožnji

Novi Kia XCeed napredni paket informativno-zabavne, povezivosti i sigurnosnih tehnologija osigurava da ostaje jedan od najsveobuhvatnije opremljenih automobila u svojoj klasi. Njegove karakteristike su dizajnirane da vožnju učine sigurnijom i manje stresnom dok istovremeno pružaju potpunu lakoću rada.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Novi XCeed-ov 10,25-inčni navigacijski sistem sa ekranom osjetljivim na dodir ima Bluetooth multi-vezu kao standard, omogućavajući putnicima da povežu dva mobilna uređaja odjednom, dok su Android Auto i Apple CarPlay funkcionalnost također standardne. Ovisno o specifikaciji vozila, korisnici XCeeda također mogu birati između 5,0-inčnog DAB-radio sistema ili 8,0-inčnog audio displeja sa ekranom osjetljivim na dodir koji sadrži bežični Android Auto i Apple CarPlay.

Vozači se mogu odlučiti za potpuno digitalni 12,3-inčni nadzorni sklop instrumenata koji ima koristi od brojnih novih grafičkih tema koje se mijenjaju kao odgovor na odabrani način vožnje; 'Eko', 'Normalno' ili 'Sport'. Sa digitalnim displejom visoke definicije 1920x720, brojčanici brzine vozila i motora prikazani su vrlo jasno, dok multifunkcionalni ekran prenosi upute za navigaciju skretanje po skretanje, audio informacije, detaljne informacije o putovanju, upozorenja o dijagnostici vozila i iskačuća obavještenja povezana s različitim aktivnim sigurnosnim i tehnologijama za pomoć vozaču u automobilu.

Dostupan za narudžbe

Kao i sve ostale izvedbe modela Ceed i novi XCeed se proizvodi u visokotehnološkom proizvodnom pogonu u Žilini (Slovačka). Novi crossover standardno nudi Kijinu sedmogodišnju garanciju za čitavo vozilo odn. do 150.000 km (prve tri godine bez ograničenja prijeđenih kilometara).

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

KIA je u Bosni i Hercegovini već ponudila obnovljeni XCeed, a prvu opciju u cjenovniku čini model s 1.0 T-Gdi motorom od 120 KS i koji uz LX Joy paket opreme košta 45.599 KM. Sredinu ponude benzinskih modela čini XCeed s 1,5 T-Gdi motorom od 160 KS kojeg je moguće dobiti od 46.899 KM, dok najsnažniju benzinsku opciju predstavlja 1,6 T-Gdi motor od 204 KS koji se nudi isključivo uz 7-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom. Raspon cijena za ovaj model kreće se od 51.899 KM za model s LX Joy paketom opreme do 63.499 KM za model s izuzetno bogatim EX Beat paketom opreme.

Za ljubitelje dizelaša KIA nudi jednako privlačan XCeed, pa je uz 1,6 CRDi MHEV motor od 136 KS i uz ručni mjenjač moguće dobiti dizelski model za 54.899 KM.

KIA u Bosni i Hercegovini planira prodavati oko 100 primjeraka XCeeda godišnje, te bi uz Sportage i Stonic ovo trebao biti jedan od nositelja njihove prodaje na našem tržištu.