Prvi električni automobil u BiH
0

FOTO / Citroen C-Zero predstavljen na našem tržištu

Tekst i fotografije: Elvir Zubović
Citroen je u Bosni i Hercegovini iskoristio priliku da uz nacionalnu promociju novog modela DS4 javnosti predstavi i svoj potpuno električni model C-Zero. Na ovaj način Citroen je postao prvi proizvođač koji se odvažio u BiH ponuditi 100-postotni električni automobil.

Nakon što su na tržištu automobila u BiH postali sve brojniji hibridni automobili, barem u cjenovnicima ako ne na cesti, bilo je pitanje trenutka kada će neki proizvođač otići i korak dalje, te ponuditi ultimativnu ekološku egzotiku, tačnije potpuno električni automobil.

Iako ni hibridni, a još manje električni, automobili ne privlače pažnju kupaca u BiH, Citroen se odvažio našem tržištu ponuditi C-Zero, električni automobil pokretan elektromotorom od 64 KS i sa litij-ionskim baterijama kapaciteta 16 kWh.

Kao i kod ostalih električnih automobila, i Citroen je želio ponuditi model koji ima nultu potrošnju goriva, nultu emisiju CO2, ali i nulto zagađenje bukom. Sa izuzetno kompaktnim C-Zero koji će na naše iznenađenje sa lakoćom prevesti četiri putnika Citroen je to i ostvario.

Citroen, tačnije PSA grupacija, je C-Zero razvila u saradnji sa Mitsubishi Motors Corporation, te je uz Berlingo First Electrique drugi aktuelni električni model Citroena.

U kratkoj probnoj vožnji, kroz gužve u centru Sarajeva, C-Zero nam je otkrio odličan spoj vrlo kompaktnih proporcija ali i jednostavnog i efikasnog pogonskog sklopa. Iako nominalnih 64 KS ne zvuči kao zavidna količina snage, upravo za ovakvu urbanu upotrebu je i više nego dovoljno. Naravno, u prilog ide izuzetan obrtni moment od 180 Nm koji je dostupan od 0 pa do 2.000 okr/min, što se posebno ističe kao praktična osobina u gradskoj vožnji.

Ekonomični faktori se ističu i u činjenici da uz punjenje električnom energijom vožnja od 100 kilometara u C-Zero njegovog vozača košta svega 1,5 eura. S druge strane, uz autonomiju od 150 kilometara C-Zero bi trebao biti više nego dovoljan u gradskoj upotrebi, pogotovo jer statistički podaci otkrivaju da u Evropi 70 odsto dnevnih putovanja u toku od ponedjeljka do petka traju prosječno svega 30 kilometara.

Također, eksploatacija Citroena C-Zero je detaljno promišljena, te bi jedan komplet litij-ionskih baterija u prosjeku trebao imatu vijek od oko 200.000 pređenih kilometara.

Jasno, u Citroenu su svjesni koliko je ovaj automobil avangardan, te prema trenutnim planovima na teritoriji Slovenije i Bosne i Hercegovine, do kraja ove godine, planiraju prodati svega pet primjeraka. Pored nove i običnom kupcu prilično nepoznate tehnologije, činjenica je da je razlog za takve prognoze i cijena koja nije baš u srazmjeri sa gabaritima i performansama Citroenovog elektromobila. Naime, u BiH kupac koji želi pištolj benzinske pumpe zamjeniti električnom utičnicom mora biti spreman izdvojiti prilično visokih 79.525 KM. Iako sve pohvale idu na račun Citroenove odvažnosti, izgleda da ćemo morati još pričekati da slogan "tehnika narodu" zaživi u segmentu električnih automobila.