{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Vozilo sa autopilotom za budućnost gradske vožnje

S
24.3.2010. u 22:45
0
7
Vozilo sa autopilotom za budućnost gradske vožnje
0
Do 2030. godine više od 60 posto svjetske populacije, koja trenutno broji 8 milijardi ljudi, živjet će u urbanim područjima. To znači da će javna infrastruktura biti pod izuzetno velikim pritiskom, a ona se već sada jedva nosi sa sve većim zahtjevima koji se postavljaju pred javni i lični transport te ostale osnovne usluge.
General Motors i njegov strateški partner Shanghai Automotive Industry Corp. Group (SAIC) dijele zajedničku viziju koja se tiče potrebe za ličnom mobilnošću, nudeći radikalnu promjenu u konceptu osobnog gradskog transporta. Trenutno su na tragu nekoliko rješenja za vozače sutrašnjice, od kojih najviše obećava novi koncept nazvan EN-V.

EN-V, što je skraćenica za Electric Networked-Vehicle (električno umreženo vozilo), slijedi osnovni princip lične mobilnosti - slobodu, istovremeno izuzimajući motorno vozilo iz ekoloških rasprava i redefinirajući vodeću poziciju u dizajnu. EN-V je električni dvosjed stvoren kako bi riješio probleme prometnih zastoja, slabe dostupnosti parkirnih mjesta, kvalitete zraka i troškova održavanja u gradovima budućnosti.

Tri modela EN-V-a predstavljena su danas u Šangaju. Oni utjelovljuju tri karakteristike koje naglašavaju zabavnu prirodu budućeg ličnog prevoza: Jiao (ponos), Miao (čarolija) i Xiao (smijeh). Konceptna vozila će biti izložena od 1. maja do 31. oktobra u zajedničkom paviljonu SAIC-a i GM-a na izložbi World Expo 2010 u Šangaju.

Konceptni EN-V inspiriran je prototipom pod nazivom Personal Urban Mobility and Accessibility (P.U.M.A.) kojeg je razvio GM u suradnji s tvrtkom Segway i predstavio u aprilu 2009. Pogone ga električni motori u svakom od njegova dva načina rada. Ovu je tehnologiju GM prvi put predstavio svojim konceptom Hy-wire na Pariškom sajmu automobila 2006. Motori pružaju snagu za ubrzavanje, no također kontroliraju usporavanje i zaustavljanje. Radijus okreta značajno je manji od onog kod današnjih konvencionalnih vozila, što omogućuje da se EN-V okreće i na najmanjim prostorima.

Nulta emisija moguća je zahvaljujući pogonu na litij-ionske baterije. One se ponovno pune konvencionalnim načinom, preko kućne strujne utičnice, što omogućuje da EN-V prođe minimalno 40 kilometara između punjenja. Osim toga, EN-V može poboljšati učinkovitost javne električne infrastrukture jer vozilo, na temelju statistike korištenja "komunicira“ s električnom mrežom kako bi utvrdilo kada je najbolje vrijeme za punjenje baterija.

Kombinacijom sistema globalnog pozicioniranja (GPS), komunikacije među vozilima i senzorskih tehnologija prikupljanja podataka na daljinu, konceptni EN-V može se voziti ručno i uz pomoć automatskog pilota.

Njegova mogućnost autopilotiranja omogućuje smanjenje prometnih gužvi tako što EN-V automatski odabire najbrži put na temelju informacija o stanju na cestama u stvarnom vremenu. Ovo konceptno vozilo također koristi bežičnu komunikaciju za uspostavu "društvene mreže“ koju koriste vozači i suvozači za komunikaciju s prijateljima ili poslovnim saradnicima tokom vožnje.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: