Porast prodaje uprkos krizi
0

FOTO / Dacia zadovoljna prošlom godinom

Sarajevo-x.com
Tržište automobila u BiH, kao i sva ostala svjetska automobilska tržišta, zabilježilo je značajan pad prodaje. I dok većina proizvođača sabire prodajne gubitke, rumunska Dacia je zahvaljujući svojoj politici uloženo-dobiveno, pouzdanim automobilima provjerene tehnologije i niske cijene, te pravovremenim predstavljanjem novih modela zabilježila porast prodaje.

Dobri prodajni rezultati bili su dovoljan razlog za širenje prodajno-servisne mreže. Analogno tome, svi aktuelni Renault koncesionari u BiH, istovremeno su postali i koncesionari vozila Dacia. Tako u Bosni i Hercegovini od 01. januara 2010. godine egzistira čak petanest Dacia koncesionara, što potvrđuje ozbiljnost pristupa ove marke bosanskohercegovačkom tržištu.

Na tržištu Bosne i Hercegovine u prošloj godini prodato je ukupno 336 Dacia vozila, što je za 48,02 odsto više od rezultata postignutog 2008. godine. Najtraženiji rumunski model bez sumnje je Sandero, koji je u protekloj godini u BiH pronašao 299 kupaca, slijedi Logan u limuzinskoj i MCV varijanti, te dostavni Van i Pick-up. U novu 2010. godinu Dacia ulazi sa još većim ambicijama, što potvrđuje i najava novih modela Sandero Stepway i Duster.

Sandero Stepway je svojevrsna off-road verzija kompaktnog modela Sandero. Među terenske osobine Sandera Stepway spadaju nešto veće odstojanje od tla (175 mm), plastični štitnici branika, blatobrana i podvozja, zatamnjena kućišta svjetala, hromirani krovni nosači i hromirani završetak izduvnog sistema. Unutrašnjost i ponuda putničkog i prtljažnog prostora, identični su standardnoj verziji Sandera. Za pogon “terenskog” Sandera zaduženi su 1.6 litarski benzinac sa 90 KS ili 1.5 litarski dCi dizelaš sa 70 KS. Prodaja Sandera Stepway u BiH počinje u februaru, a cijene će biti očekivano konkurentne.

Dacia Duster, dugonajavljivani prvi rumunski SUV model u BiH stiže sredinom godine. Postavljen na platformu Logana, dužinom od 4,31 metar i širinom od 1,82 metra, Duster se prepoznatljivim Dacia elementima, ali i brojnim detaljima sa Renault i Nissan modela, uklapa u poimanje kompaktnog SUV vozila, gdje je konkurencija žestoka. Novi Duster će u skladu sa aktuelnim SUV tokovima biti ponuđen u varijanti sa pogonom na prednje i na sva četiri točka.

Integralni Nissanov pogon je elektronski kontrolisan, pa u funkciji Auto samostalno raspoređuje snagu na točak koji ima bolji kontakt sa podlogom, dok u funkciji Lock šalje ravnomjerno snagu pola-pola na prednju i zadnju osovinu. Pametan pogon i više od 200 mm razmaka od tla, te napadni ugao od 30 stepeni i silazni od 35 stepeni omogućavaju dosta zabave pri terenskoj vožnji.

Ponuda motora svima je poznata, tu su provjereni 1.6 litarski 16V benzinac sa 110 KS, te dCi dizelaši sa 85 i 105 KS, koji se neće „patiti“ sa 1.280 kg teškom karoserijom. Prostranosti u Dusteru neće nedostajati, a prtljažni prostor zaprema od osnovnih 475 litara do maksimalnih 1600 litara. Pored već provjerenih Dacia kvaliteta, odličan odnos uloženo-dobiveno bit će jedna od glavnih značajki ovog automobila.

U svakom slučaju jasno je da će Dacia u 2010. godini ponovo imati šta za ponuditi, te je za očekivati nastavak dobrih prodajnih rezultata, iako bi ova godina trebala biti jednako ako ne i više ekonomski kritična od prošle.