auto
0

BMW 5 - brži i pogodniji za zimu

Sarajevo-X
Popularnu seriju 5, od sljedeće godine BMW će nuditi uz jače R6 motore i stalni pogon na sva 4 točka.

Kako su BMW-ovi kupci većinom zaljubljenici u brzinu i tehniku, BMW zna kako ih obradovati. Recept je jednostavan, više snage za bolje performanse. Upravo to je urađeno sa rednim 6 cilindričnim motorima, gdje 520i dobija zamjenu u obliku jačeg 523i, a modeli 525i/530i nastupaju bez promjene imena.

No, zahvaljujući vrhunskoj tehnici, snaga je porasla a iz BMW-a tvrde da će potrošnja biti manja do 10% u odnosu na stare motore. To je ostvareno uz pomoć dorađenog VALVETRONIC sistema (upravljanje radom ventila) i ugradnji vrhunskih materijala. Dovoljno je spomenuti neke detalje, kao npr. karter ili bregaste osovine izrađene od legure aluminijuma i magnezijuma, čim se po jednoj bregastoj uštedjelo 600 grama. Kako se pazilo na svaki gram, ovi su motori postali najlakši serijski šesterocilindraši u svijetu. Snaga je porasla na 177 (+7 KS) odnosno 218 KS (+26 KS) kod modela 523i/525i, a najviše je profitirao 530i koji sada razvija 258 KS (+27 KS). To je poboljšalo performanse, ubrzanje do stotke skratilo na 8.5s/7.5s/6.5s, dok maksimalna brzina iznosi 235/245/250 km/h (podaci za sedan izvedbu karoserije).

Novi motori će se moći naručiti uz seriju 5 od nove godine, a druga BMW-ova novost, pogon na sva 4 točka, tek od Marta 2005.

Pravi BMW fanovi su navikli na zadnji pogon, pa njih ove verzije neće previše interesovati. Integralni pogon će se nuditi uz modele 525XI i 530XI, a od septembra 2005. ponudu će upotpuniti i 530XD (X kod BMW-ovih limuzina označava pogon na sva 4 točka).

BMW je i ovdje uradio sjajan posao, a stvar nije bila previše komplikovana, samo je trebalo xDrive iz modela X3 i X5 prilagoditi za limuzinsku "peticu". Zahvaljujući senzorima ABS-a i DSCu (kontrola stabilnosti) elektronika xDrive sistema šalje snagu onom točku kojem je najviše potrebna, čim se osigurava odličan prenos snage na podlogu uz maksimalnu sigurnost u svim situacijama. Prenos snage između prednje i stražnje osovine reguliše višelamelna spojka, a zbog što boljeg starta, do brzine od 20 km/h pogon je stalni na prednju/zadnju osovinu u omjeru 50/50. Iznad te brzine pa sve do 180 km/h snagu reguliše elektronika, a iznad toga zbog štednje goriva i "nepotrebnosti" pogona na sve točkove, 100% snage šalje se na zadnju osovinu.

Da bi što više olakšali vožnju, uz ovaj model su ponudili i HDC sistem (imaju ga X3, X5 i neki LandRover modeli), koji kontroliše brzinu na strmim i klizavim nizbrdicama. Vozač samo izabere kojom će se brzinom spuštati (od 6 do 25 km/h) a elektronika uz pomoč ABS-a brine da spuštanje prođe u najboljem redu. xDrive u prosjeku "reže" ubrzanje za 0.5s i max. brzinu 5 km/h, uz povečanje potrosnje za 1 litru na 100 km. To i nije previše saberu li se sve prednosti ovog pogona u lošijim uslovima puta, a posebno zimi.

B.K.