Nekima su bile nejasne
27

Audi se napokon riješio zbunjujućih oznaka

D. B.
Audi je zbunio javnost 2017. godine kada je uveo dvocifrenu šemu imenovanja svojih modela u čitavoj liniji, a sada joj na zadovoljstvo mnogih došao kraj.

Aktuelna terminologija se zasniva na snazi, od oznake "30" koja se koristi za automobile koji razvijaju od 110 do 130 KS pa sve do oznake "70" za vozila snage veće od 536 KS. Dvocifrene oznake se pojavljuju uz uobičajene oznake TFSI, TDI i Quattro, no nakon sedam godina je njemačka kompanija odlučila da ih ukine.

Prvi model koji se pojavio nakon ukidanja pomenutih oznaka je Q6 E-Tron, iako je nova era tehnički počela s modelom Q8 E-Tron. Ipak, Audi još uvijek koristi zbunjujuću strategiju imenovanja u zvaničnoj dokumentaciji za Q8 E- Tron. Ipak, Florian Hauser, šef Audijevog odjela za prodaju i marketing proizvoda za električna vozila, za Auto Express je potvrdio da više nije potrebno koristiti brojke.

Pored toga, Audi pokušava pojednostaviti svoju ponudu, što se odnosi na novi električni crossover. Standardni Q6 s pogonom na sva četiri točka je poznat kao Q6 E-Tron Quattro, dok je snažniji nazvan SQ6 E-Tron. Buduća verzija s pogonom na stražnje točkove nosit će ime Q6 E-Tron. Međutim, Audi bi mogao dodati sufiks kao što je "Performance" kako bi razjasnio liniju modela koji se nudi s različitim opcijama veličine baterije.

Nisu samo električni modeli zahvaćeni pojednostavljenom šemom imenovanja, jer će i benzinski te dizelski automobili slijediti taj primjer. Dvocifrena oznaka će biti uklopljena s poklopaca i vrata prtljažnika modela s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, no još uvijek nije poznato da li će prethodna nomenklatura biti u potpunosti odbačena njenim izbacivanjem iz konfiguratora, marketinških materijala i slično.

Stižu i druge promjene imena. Bivši direktor Audija Markus Duesmann je prošle godine potvrdio da će Audi A4 postati A5 za sljedeću generaciju, baš kao što će i A6 obaviti tranziciju u A7. Stoga se treba pripremiti za modele A5/S5/RS5 Avant i A7/S7/RS7 Avant, koliko god da to čudno zvuči. Ostaje da se vidi da li će stići sedan kao nasljednik odlazećeg modela A4 nakon što je fotografisan petovratni Sportback. To bi bio neuobičajen potez Audija ako okonča ponudu rivala BMW-ovoj Seriji 3 Sedan i Mercedesovoj C-Klasi Sedan.

Podizanje nivoa benzinskog/dizelskog modela A4 i A6 je dio plana kompanije da koristi neparne brojeve za vozila opremljena motorima s unutrašnjim sagorijevanjem te parne brojeve za električne automobile. Premienovanje dvije linije modela stvorit će prostor u portfoliju za električne modele A4 i A6.

Audi planira u penziju poslati A1 supermini i Q2 subkompaktni crossover nakon završetka životnog ciklusa aktuelne generacije. TT je otišao u historiju u novembru 2023. godine, dok će proizvodnja modela R8 biti završena ovog mjeseca.

U međuvremenu Audi sprema Q9 SUV s trećim redom sjedišta i dosta prostora, a to će biti odgovor na Mercedes-Benz GLS i BMW X7. Q9 će se naći među posljednjim novim modelima sa SUS motorima jer Audi namjerava predstavljati samo električne automobile od 2026. godine. Također, u planu je završetak proizvodnje SUS modela do 2033. godine, što znači da kompanija postaje potpuno električni brend.