auto
0

Alfa Romeo 159

NINA
Nakon oko 8 godina provedenih na tržištu, Alfa 156 dobija nasljednicu koja nosi ime 159, jednako je lijepa i tehnički gotovo savršena.

Prve oficijelne slike Alfe 159 objavljene su danas, a s njima dolaze i prvi podaci. Za razliku od 156-ice koju je dizajnirao Walter de'Silva i time stekao svjetsku popularnost, za dizajn modela 159 pobrinuli su se Alfini dizajneri u saradnji sa Giorgetto Giugiarom. Ovaj poznati italijanski dizajner, novi je model uradio vrhunski i može se reći u skladu sa tehnikom, jer ova Alfa djeluje moćno. Nudit će se uz 14 boja karoserije, a u odnosu na predhodnika, zabilježen je rast u svim smjerovima, osim visini. Nova 159-ka je 1 cm niža od 156-ice, ali je zbog toga u dužinu narasla za 22 cm na ukupno 4.66 metara, dok u širinu mjeri 1.83 metra, što je 9 cm više od 156. Narastao je i međuosovinski razmak za 10 cm na 2.70 m, što će pozitivno utjecati na komfor putnika.

Platforma za 159 je GM-ova varijabilna, izrađena najsavršenijom tehnikom i laserskim varovima, a iz Alfe tvrde kako je otpornost na torziono uvijanje najveća u klasi. To će će osim izvrsnim voznim svojstvima, pogodovati i vrhunskoj sigurnosti, a da se i na tom polju cilja u vrh klase, osim izuzetno masivne "šasije" govori i podatak o 8 zračnih jastuka.

Motornu ponudu predstavlja 6 motora, od kojih su tri dizelska. Najjači dizelaš iz 5 cilindara i zapremine od 2.4 litre razvija okruglo 200 KS pri 4000 o/min, dok obrtni momenat iznosi duplo, odnosno 400 Nm. Stepenicu ispod ovog, nalazi se 1.9 JTDM 16V motor snage 150 KS, a titulu najslabijeg dizelaša nosi isti motor, samo sa 8 ventila, snage 120 KS.

Svi motori ispunjavaju Euro 4 norme o ispušnim plinovima, a neki i stroge Euro 5, koje bi tek za nekoliko godina trebale stupiti na snagu. To je postignuto zahvaljujući i novom filteru/katalizatoru DPF, kome za razliku od sličnih sistema drugih proizvođaća ne treba sipati aditive i “regenerirati” ih nakon nekog vremena, nego traju “doživotno”.

Benzinski motori, koji su Alfin specijalitet, koriste JTS tehniku i razvijaju specifičnu snagu po litri od 81 do 85 KS. Najslabiji benzinac iz 1.9 litara istiskuje 160 KS, prati ga 2.2 sa 185 KS, dok će vrh ponude predstavljati 3.2 V6 24V sa 260 KS. Svi motori, neovisno od toga koje ih gorivo pokreće, kombinovati će se sa 6 stepenim manuelnim mjenjačima, a opciono isporučivati i uz 6 stepenu automatiku ili robotizirani “manualac” Selespeed.

Pored sjajnih motora, za vrhunski užitak u vožnji brinut će se stražnji multilink ovjes, vrhunske kočnice kao i pogon na sva 4 točka u nekim verzijama. Stalni pogon na sva 4 točka kod Alfe nosi oznaku Q4, serijski će dolaziti uz V6 motor, a njegovu osnovu sačinjava centralni Torsen C diferencijal. Kontroliše ga elektronika, a u normalnim uslovima prebacuje 57% snage na zadnju i ostatak od 43% na prednju osovinu. Taj omjer se po potrebi mijenja, a što boljem gripu pridonose i felge sa gumama dimenzija do 235/45 R18. Za manje iskusne, tu je gomila elektronike, koja brine za aktivnu sigurnost automobila, no pri setovanju svih sistema, pazilo se da se ne izgubi vrhunski osječaj u vožnji, kojem je Alfa oduvijek težila. Za sada, jedino nisu poznate slike unutrašnjosti, no i one će se znati u Ženevi ili par dana prije. Iz Alfe javljaju da će opremljenost 159-ke biti u vrhu klase, a hoće li isto biti i sa cijenom, još nije poznato.

B. K.