Svijet
0

Teretni vozovi s juga krenuli prema Sjevernoj Koreji

FENA
Prvi teretni voz koji pruža redovne usluge preko granice između dvije Koreje u više od pola stoljeća krenuo je u utorak ka Sjeveru.

Kompozicija od 12 vagona s građevinskim materijalom proći će teško utvrđenu Demilitariziranu zonu koja dijeli poloustrvo na putu ka sjevernokorejskom pograničnom gradu Kaesongu, gdje dvije Koreje upravljaju zajedničkom industrijskom zonom. Voz bi se trebao vratiti nazad tokom tokom dana.

Željeznička linija jedan je od prvih opipljivijih rezultata oktobarskog samita između sjevernokorejskog lidera Kim Jong Ila i južnokorejskog predsjednika Roh Moo-hyuna tokom kojeg su dogovoreni nizovi zajedničkih projekata. Ona je uslijedila dva mjeseca nakon što su dvije strane obavile probnu vožnju putničkog voza na povezanim tračnicama zapadne i istočne strane poluostrva, javio je AP.

Teretni voz će obaviti kružno putovanje u dužini od 16 km svakog vikenda ka Sjevernoj Koreji.

Ostalo je nejasno da li će redovna putnička služba biti pokrenuta u skorije vrijeme, ali je jedan od mašinovođa voza bio optimističan u utorak.

"Čekam dan kada će Južnokorejci slobodno posjećivati sjevernokorejske turističke atrakcije vozom", izjavio je Shin Jang-chul, čiji su roditelji iz današnje Sjeverne Koreje, novinarima prije odlaska voza.

Južna Koreja nada se da će međukorejska željeznica u konačnici biti povezana kroz Sjevernu Koreju s ruskom Transsibirskom željeznicom i omogućiti kopnenu rutu koja povezuje poluostrvo s Evropom - značajno smanjujući vrijeme za prevoz tereta koji se sada prebacuje morskim putem.

"Iako smo počeli s teretnim vozom, to će voditi do putničkog voza i uskoro ćemo biti povezani s kontinentalnim vozovima. Ekonomske koristi su nemjerljive", izjavio je novinarima Lee Chul, predsjednik nacionalne željezničke kompanije, Korea Railroad.

On je također izrazio nadu kako bi Južni i Sjeverni Korejci mogli zajednički putovati željeznicom ka Pekingu na Olimpijadu iduće godine.

Teretna željeznička služba vjerovatno će dati novi poticaj golemom kompleksu Kaesong, koji uijedinjuje južnokorejsku tehnologioju i stručnost u upravljanju sa sjevernokorejskom jeftinom radnom snagom.

Trenutno, 64 južnokorejske kompanije imaju svoje tvornice tamo, zapošljavajući oko 21.600 sjevernokorejskih radnika i proizvodeći razne robe od satova do odjeće i obuće.

Južna Koreja se nada da će Kaesong projekt ohrabriti izolovanu Sjevernu Koreju da reformira svoju ekonomiju s centralnim upravljanjem i da se evrentualno otvori prema vanjskom svijetu.

Željezničke veze između dvije Koreje prekinute su brzo nakon izbvjanja Korejskog rata u 1950. Sukob je završen 1953. primirjem koje nikada nije smijenjeno mirovnim sporazumom, ostavljajući dvije strane tehnički još u ratu.

Već na desetine auitomobila, kamiona i autobusa redovno prelaze granicu između dvije Koreje preko ponovo spojenih puteva ka kompleksu Kasesong i turističkoj atrakciji Dijamantskoj planini.

Saobraćajne veze između dvije Koreje ponovo su spojene nakon prvog ikada održanog samita između lidera podijeljene nacije 2000. godine.