Ta dva ministarstva su, reagirajući na izjavu ministra za kapitalne investicije Velimira Ilića da će predložiti Vladi Srbije da omogući preregistraciju vozila sa crnogorskim tablicama, istaknula da je ta oblast isključivo u njihovoj nadležnosti.
Odlukom Vlade od novembra 2005. godine u Srbiji je omogućen uvoz polovnih automobila, ali samo sa ekološkim EURO 3 motorom, uz plaćanje odgovarajuće carine i poreza za dodanu vrijednost.
U međuvremenu su, kako se navodi u saopćenju dva ministarstva, "neki građani kupovali vozila u Crnoj Gori, bez propisanih standarda i bez plaćanja uvoznih dažbina, daleko jeftinije od građana koji su striktno poštovali propise".
Registracija takvih vozila u Srbiji je, kako se ističe, moguća, ali jedino uz prethodno plaćanje carine i PDV-a, ukoliko uvezeno vozilo zadovoljava EURO 3 standard.
"Građani koji su kupovali vozila u Crnoj Gori, a voze ih uz ovlašćenje u Srbiji, svjesno su rizikovali jer su znali da ta vozila neće moći da registruju u Srbiji, s obzirom na to da su Crna Gora i Srbija još od 2003. godine postale dvije potpuno odvojene carinske teritorije, sa različitim carinskim propisima", ukazuju iz ministarstava za finansije i ekonomske odnose sa inostranstvom.
Dodaje se da "preregistracija neće biti dozvoljena, jer bi u suprotnom Vlada pogazila sopstvene propise i poslala javnosti poruku da zakon u Srbiji može da se izigrava".