Njemačka
0

Sloganom "Svakom svoje" reklamirali kafu

FENA
Foto: AP
Foto: AP
Najveći njemački distributer kafe Tchibo i lanac benzinskih postaja Esso povukli su u srijedu nakon dva dana reklamnu kampanju u kojoj su kafu oglašivali sloganom koji parafrazira "Svakom svoje", izreku koja je postala jednim od sinonima za nacističke zločine kad je postavljena na ulaz u koncentracijski logor Buchenwald.

"Nismo htjeli povrijediti ničije osjećaje i ispričavamo se svakom ko se osjeća pogođenim", rekla je glasnogovornica Tchiba Angelika Scholz. Napomenula je da nisu dobili nikakve pritužbe sve dok dnevnik "Frankfurter Rundschau" u srijedu nije objavio tekst o prijepornoj kampanji.

Tchibo je oglasima na više od 700 benzinskih crpaka sloganom "Svakom njegova" ("Jedem den Seinen") htio upozoriti "na raznovrsnost i širok izbor" vrsta kafa koje se mogu kupiti na crpkama.

Antička izreka "Suum cuique" (Svakom svoje - Jedem das Seine) ušla je u kasniji pravni sistem zapadnog svijeta, a nacisti su je na ciničan način zlorabili stavivši je iznad ulaza u koncentracijski logor Buchenwald.

Smješten kod Weimara, Buchenwald je bio jedan od najvećih koncentracijskih logora u Njemačkoj, u kojem je od 1937. do 1945. život izgubilo oko 60 hiljada logoraša, uglavnom političkih zatvorenika.

Potpredsjednik Židovskoga središnjeg vijeća u Njemačkoj Salomon Korn osudio je reklamnu kampanju distributera kafe. "Tu je riječ ili o nenadmašnu prekoračenju granice dobra ukusa ili o potpunu nepoznavanju povijesti", rekao je Korn, istaknuvši da se treba jače suočiti s nacističkom prošlošću u njemačkim školama, prenijela je Hina.

Izreka "Svakom svoje", koja u Njemačkoj prije svega asocira na nacističke zločine, već je nekoliko puta bila predmetom neopreznih reklamnih kampanja.

Tako je Nokia tom izrekom oglašivala mobitele, a trgovački lanac Rewe je prije nekoliko godina njime pokušao otvoriti sezonu roštiljanja.