Svijet
0

Putnici nestalog malezijskog aviona su se ugušili prije pada u okean

Klix.ba
Putnici i posada nestalog aviona kompanije Malaysia Airlines su najvjerovatnije umrli od gušenja te su u beživotnom stanju s uključenim autopilotom pali u okean, saopćili su australski zvaničnici.

U izvještaju na 55 stranica Australski odbor za sigurnost transporta navodi da su istražitelji došli do zaključka nakon što su uporedili uvjete leta sa prethodnim nesrećama, iako nisu pronašli nikakve nove dokaze o nestalom avionu.

U izvještaju je smanjen broj mogućih lokacija aviona uzimajući u obzir prekid komunikacija i stabilnu putanju leta, kao i određen broj drugih ključnih abnormalnosti tokom nesretnog leta.

"S obzirom na zapažanja, najbolje se uklapa događaj u kojem je došlo do hipoksije u posljednjim trenucima kada je avion letio prema jugu", navidi se u izvještaju.

Na osnovu istraživanja se došlo do zaključka da je avion pao dalje južno u Indijski okean nego se prethodno mislilo. Australski istražitelji su rekli da će se i potraga nastaviti južno.

Nove analize dolaze više od 100 dana nakon što je Boeing 777 sa 239 putnika i članovima posade 8. marta nestao nedugo nakon polijetanja iz Kuala Lumpura prema Pekingu.

Istražitelji su rekli da postoji malo dokaza de je avion namjerno preusmjeren mnogo dalje od putanje, nakon čega je pao u Indijski okean.

Potraga je u aprilu ograničena nakon što se mislilo da je sonarom otkivena crna kutija, a pratili su se i satelitski podaci o posljednjoj poznatoj lokaciji aviona.

Mjesec dana kasnije su zvaničnici saopćili da avion nije tamo gdje su očekivali, a to je lokacija udaljena 1.600 kilometara sjeverozapadno od Australije, zbog čega je potraga morala biti proširena na šire područje.

"Novi prioritet je lokacija na sedmom luku, gdje je zabilježena posljednja komunikacija s avionom. Pažnju sada posvećujemo dalje na jug od luka", izjavio je australski zamjenik premijera Warren Truss.

Truss je rekao da je lokacija određena nakon analize satelitskih podataka, radarskih informacija i granica perormansi aviona nakon što je skrenuo oreko Malezije i krenuo ka jugu, ka jednoj od najudaljenijih lokacija na planeti.

"Veoma je moguće da je avion letio na autopilotu, jer drugačije nije mogao slijediti zadanu putanju određenu pomoću satelita", kazao je Truss.

Sljedeća faza potrage bi trebala početi u augustu i trajati godinu dana, a cilj je pretražiti 60.000 kvadratnih kilometara. Potraga će koštati oko 56 miliona dolara. Inače, troškovi potrage su već najveći u historiji avijacije.

Nova prioritetna lokacija s enalazi 2.000 kilometara zapadno od Pertha, gdje su česte oluje i snažni vjetrovi.

Dva broda, kineski i holandski, trenutno mapiraju dno okeana, gdje dubina prelazi 5.000 metara.

Tender kojim se traži kompanija koja će pretraživati dno se završava u ponedjeljak.