Svijet
3

Počeo Paris Air Show, najveći rivali Boeing i Airbus

Klix.ba
(Foto: EPA)
Velike kompanije su se danas okupile na aerodromu Le Bourget u Parizu gdje je počeo 51. Paris Air Show, koji predstavlja svojevrsno takmičenje između američkih i evropskih prozvođača aviona.

Kompanija Airbus smatra da su veliki avioni budućnost avijacije, dok je konkurentska kompanija Boeing uvjerena da budućnost pripada manjim avionima. Ove dvije kompanije vode bespoštednu bitku na tržištu, a danas su dobile narudžbe za više do 200 aviona, što pokazuje da potražnja nije u padu.

Jedna je kompanija danas naručila 60 Airbusovih aviona vrijednih 6,6 milijardi dolara. Indonezijska aviokompanija Garuda je obećala da će kupiti oko 90 aviona u narednim godinama od velikih proizvođača.

Francuski predsjednik Francois Hollande je otvorio događaj i rekao da se nada kako će Airbus dobiti mnogo narudžbi. Inače, sjedište kompanije je u Touluseu. Također, pozvao je kompanije na štednju goriva.

"U sektoru avijacije je prošle godine zaposleno 10.000 ljudi, a nadamo se istom uspjehu ove godine", izjavio je Hollande.

Odana je počast žrtvama avionske nesreće koja se dogodila prošlog mjeseca u blizini Seville u Španiji. Kompanija Airbus je saopćila da su tri o četiri aviona zakazala, a poginulo je četvero ljudi. Radi se o modelu aviona A400Ms, a isti modeli su odmah nakon nesreće prizemljeni.

Kompanija Airbus je predstavila svoje prognoze o potražnji aviona u narednih 20 godina te je izrazila nadu da će prodaja superjumba A380, najvećeg aviona na tržištu, biti uspješna. Do 2034. godine Airbus je prognozirao prodaju 32.600 novih aviona vrijednih ukupno 4,9 biliona aviona.

Jedan od direktora kompanije Airbus, Ivan Leahy, rekao je da će potražnja u segmentu velikih aviona porasti na oko 1.500 aviona u tom razdoblju, uglavnom putničkih. Dodao je da će putnicima i kompanijama biti bolje ako se veliki avioni budu koristili umjesto malih koji lete češće.

Međutim, u Boeingu se ne slažu s tim konstatacijama te tvrde da su bolji manji avioni poput modela 787. Oni smatraju da će u sljedećih 20 godina biti prodano 36.770 ovakvih aviona vrijednih 5,2 biliona dolara. Najtraženiji su avioni sa jednim prolazom između sjedišta.

"Uvidjeli smo da putnici žele više frekvencije i to češće. Smatramo da će doći do pada potražnje za velikim avionima", kazao je Leahy.

Avioni s jednim prolazom između redova sjedišta su popularni u zemljama u razvoju, a traže ih niskobudžetne kompanije.

Štedljivi avioni će ostati popularni uprkos nižim cijenama goriva. Analitičari očekuju prodaju od 300 do 400 aviona, što je manje u odnosu na prethodne godine, jer novih aviona na tržištu nema.