Uskoro će biti dostupna
65

Počela izgradnja punionice za autobuse i kamione na vodik u Beču

I. S.
Foto: Wiener Stadtwerke GmbH/APA - Fotoservice/Schedl
Foto: Wiener Stadtwerke GmbH/APA - Fotoservice/Schedl
Počela je izgradnja prve punionice vodika u jednoj od garaža bečkog javnog prijevoznika, Wiener Linien. Ubuduće će tu bečko gradsko komunalno preduzeće Wiener Stadtwerke puniti autobuse i kamione.

Prvi autobus na vodik bit će u upotrebi već od decembra ove godine. Punionica na vodik predstavlja važan korak prema CO2 neutralnom javnom prijevozu. Na punionici će autobusi i kamioni iz Wiener Stadtwerkea, odnosno prijevozna sredstva namijenjena za komunalne usluge, točiti gorivo budućnosti. U Beču je Wiener Stadtwerke jedino preduzeće koje je ovlašteno za proizvodnju, upotrebu i punjenje vodika istovremeno.

"Ovo preduzeće i njegovi koncerni su centralni partner grada za zaštitu klime. Prva punionica i prvi autobus na pogon vodika predstavljaju ključnu prekretnicu za klimatsku budućnost Beča", izjavio je Peter Hanke, član gradske i pokrajinske vlade, iz resora za finansije, privredu, rad, međunarodne odnose i Bečka javna preduzeća, pri polaganju kamena temeljca za punionicu.

Izgradnja ove punionice je neophodna, jer do 2023. godine je planirano da do deset autobusa na vodik kruži bečkim ulicama. Prvi autobus tog tipa će biti dostupan već u decembru 2021. godine. Tokom ljeta 2020. godine uspješno je testiran autobus na vodikov pogon proizvođača Solaris, model Urbino 12 na liniji 39A.

Prednost autobusa na vodik u odnosu na električne modele je u tome što punjenje traje mnogo kraće. Za Solaris, na primjer, spremnik vodika od 35 kilograma može da se napuni za svega 8 minuta, omogućavajući autobusu da pređe do 400 kilometara. Osim već ekološki prihvatljivih autobusa Euro-6, austrijska prijestolnica do 2027. godine planira uvesti u upotrebu ukupno 82 vozila na električni pogon i vodik.