Svijet

Planeta vibrira i dvije sedmice nakon zemljotresa u Indijskom okeanu

Sarajevo-X/NINA
Pokrajina Aceh, prije i poslije tsunamija
Zemlja vibrira i nakon dvije sedmice od razornog podvodnog zemljotresa u Indijskom okeanu, koji je prouzročio divovske valove tsunamije, objavili su naučnici s Australskog nacionalnog sveučilišta (ANU).

Vibracije su slične onima koji proizvodi zvuk zvona, a zabilježili su ih instrumenti koji prate gravitaciju.

Herb McQueen, sa univerziteta Earth Sciences Research School, izjavio je da su instrumenti na opservatoriju Mount Stromlo u Canberri pokazali da naš planet zvoni kao snažno udareno zvono. On je dodao da su vibracije Zemlje neprimjetne za sve, osim za najosjetljivije instrumente.

Iz Australskog nacionalnog univerziteta također je objavljeno da je njihova hipersenzitivna oprema pokazala da jednominutne vibracije mogu potrajati još sedmicama.

Zemljotres magnitude 9 stepeni po Richteru bio je najjači u posljednjih 40 godina, a tsunamiji koji su nastali nakon toga prouzročili su smrt više od 156.000 ljudi na jugu Azije.

Odmah nakon zemljotresa geofizičari iz SAD-a objavili su da se zbog zemljotresa Zemlja zaljuljala na svojoj osi, a da je geografska karta Azije trajno izmijenjena, jer su se neka manja ostrva pomaknuli i do 20 metara.

Američki naučnici također su objavili da je možda došlo do trajnog ubrzanja Zemljine rotacije, čime je dan skraćen za djelić sekunde.

Richard Gross, geofizičar u NASA-inu laboratoriju u Kaliforniji, iznio je teoriju da je prenos mase prema središtu Zemlje tokom zemljotresa doveo do toga da se planeta zavrti tri milionita dijela sekunde brže i da se nagne na svojoj osi 2,5 centimetra.

Kako su neka od područja pogođenih tsunamijem izgledala prije i poslije tsunamija možete vidjeti na ovome linku.