"Odluka pilota o brzini prilikom polijetanja - 190 kilometara na sat - bila je 20 kilometara manja od potrebne za polijetanje aviona teškog 54 tone", izjavio je čelnik tehničke komisije Aleksej Morozov na pres-konferenciji u Moskvi.
Po njegovim riječima, jedan od pilota je prilikom polijetanja stisnuo kočnicu. Istražitelji su utvrdili najmanje četiri stvari koje su pridonijele nesreći: nedostatnu obuku pilota, nedostatak kontrole nad pripremom posade za let, pilote koji nisu slijedili standardnu proceduru polijetanja i lošu koordinaciju među članovima posade u vrijeme polijetanja.
Osim toga, nijedan od pilota nije smio letjeti budući da je jedan od njih imao tragove sedativa u krvi, a drugom je dijagnosticirana bolest koja slabi motoričke funkcije. Prema istražiteljima, avion je bio u dobrom tehničkom stanju prije polijetanja.
Avion se srušio 7. septembra nedaleko od aerodroma u Jaroslavlju, 300 kilometara sjeveroistočno od Moskve. Pao je na tlo s male visine odmah nakon polijetanja i zapalio se. Avion je letio prema Minsku, gdje je momčad Lokomotiva trebala igrati protiv Dinama.