Brojne alternative
1

Odsječeni od svijeta zbog koronavirusa: Kako Kinezi provode dane u karantinu?

DP
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Epidemija koronavirusa stavila je u kućni zatvor milione stanovnika Kine. Kompanije širom zemlje pronalaze način da održe kontakt s klijentima i privuku njihovu pažnju.

Epicentar epidemije nalazi se u provinciji Hubei, gdje 56 miliona ljudi prati stroga uputstva i zabranjeno im je napuštanje domova. Izvještaji kažu da se u jednom trenutku 500 miliona suočilo s ograničenjima slobode kretanja kako bi se spriječilo širenje virusa.

Građani su spas od dosade potražili na internetu. Časopis The Paper piše da je broj pretraga pojma "dosada" na društvenoj mreži Wibo porastao 26. januara za 626 posto. Teme poput "kako provesti vrijeme kod kuće u trenucima dosade" dospjele su na sam vrh trending lista.

Menadžeri kompanija pokušavaju otkriti nove načine za privlačenje pažnje izolovanih klijenata.

Vježbanje u dnevnoj sobi

Teretane širom Kine zatvorene su zbog širenja virusa. Brojni treneri sada održavaju obuke putem interneta kako bi članovi ostali u formi dok epidemija traje.

Lauren Hogan je generalna menadžerica fitness centra F45 u Šangaju. Navela je da teretane prenose snimke treninga na WeChatu, popularnoj kineskoj aplikaciji za dopisivanje.

"Svakog dana instruktori osmišljavaju treninge ovisno o našim programima. Napravili su listu vježbi, snimaju videozapise i pokušavaju zabaviti sebe i klijente", objašnjava Hogan i dodaje da na WeChatu postoje grupe koje omogućavaju klijentima raspravu o toku i trajanju vježbanja.

"Članovi grupe međusobno se taguju kako bi učestvovali u plank izazovu", navela je Hogan.

Menadžerica je istakla da su WeChat grupe omogućile ljudima da ostanu u kontaktu s teretanom, na obostrano zadovoljstvo.

"Dobijamo lične poruke zahvalnosti, ali i u grupama. Klijenti su sretni i zahvalni što smo izdvojili vrijeme za njih i pokazali da nam je stalo. Dani traju duže kada ste zatvoreni u kući pa je razgovor jedan od vidova pomoći", dodala je Hogan.

Ostali fitness centri slijede primjer teretane iz Šangaja. Gravity Plus iz Pekinga nudi video satove, a članovi kluba mogu iznajmiti opremu za vježbanje. Tako teretana ostvaruje dodatni prihod.

Provod na internetu

Zatvaranje noćnih klubova i otkazivanje koncerata nije poremetilo DJ-eve koji se okreću alternativnim metodama. Cloud clubbing omogućava ljudima da uživo prate nastupe DJ-eva u svojoj dnevnoj sobi.

Kinezi su svoje domove pretvorili u disko klubove, a internet im pruža mogućnost da komuniciraju s DJ-evima. Nastupi se prikazuju na Douyinu, kineskoj verziji TikToka. TAXX Shanghai jedan je od klubova koji svojim gostima nudi "cloud clubbing".

"Nedavno smo dobili informaciju od gostiju da im je dosadno u zatvorenim prostorima. Zato uživo prenosimo nastupe DJ-eva kako bismo ugodnom muzikom ublažili njihovu anksioznost", pojasnio je menadžer kluba Ruan Liangliang i dodajući da je iznenađen pozitivnim reakcijama korisnika.

Uprkos činjenici da je od korisnika društvene mreže zaradio oko 104.000 dolara, Liangliang je naveo da taj iznos nije dovoljan za plaćanje stanarine.

Strawberry Music je festival indijske muzike koji se održava u nekoliko kineskih gradova. Tokom epidemije održan je online pod nazivom "Pozdrav, i ja sam kod kuće".

Trajao je pet dana, a nastupali su izvođači različitih muzičkih žanrova. Svirke su unaprijed snimljene, ali su gledatelji putem aplikacije mogli uživo komentarisati nastupe muzičara, piše BBC.

Klubovi čitatelja i popisi knjiga

Knjižare su također morale pronaći način kako doprijeti do čitatelja, a epidemija je dodatno zakomplikovala njihovu borbu s online trgovinama.

Knjižara Fang Suo nalazi se u modernom trgovačkom centru, smještenom u elitnom dijelu grada. Prodavač knjiga po imenu Jin Jin kupce privlači raskošnim izlogom, ali se zbog epidemije morao okrenuti WeChatu. Radnici rade liste knjiga na kojima se nalaze bestseleri i nagrađeni djela, ne bi li uspjeli privući kupce koji naručuju knjige putem interneta.

Knjižara iz Guangzhoua radi 24 sata, a čitatelje privlači vaučerima, torbama i poklonima iznenađenja. Vlasnik je u objavi na društvenim mrežama upozorio kupce da neće proći puno vremena do konačnog zatvaranja knjižare. Ubrzo je primio puno poruka podrške vjernih kupaca.