Čelnici novinskih agencija zahvalili su domaćinima, Saudijskoj novinskoj agenciji (Saudi Press Agency - SPA), za organizaciju IV svjetskog kongresa novinskih agencija (NAWC) čiji je direktor Abdulah bin Fahd El-Husein predstavio tekst "Rijadske deklaracije".
Novinske agencije bi, stoji među ostalim u "Deklaraciji", nepristrašnošću trebale pratiti i održavati svoj kredibilitet u prenošenju vijesti i informacija.
"Ovaj pouzdani etos može samo pomoći u razvoju i osiguravanju boljeg razumijevanja događaja koji se dešavaju diljem svijeta", stoji u "Rijadskoj deklaraciji".
Tokom trodnevne konferencije naglašeno je da sve novinske agencije trebaju prikupljati i proizvoditi objektivne, nepristrasne vijesti na profesionalan način koristeći najnovije metode komunikacije u prenosu svojih sadržaja diljem svijeta.
Na Kongresu se raspravljalo o načinima na koji članovi mogu poboljšati kapacitete novinskih agencija kao glavnih proizvođača međunarodnih vijesti metodama koje se moraju slijediti kako bi osigurali širenje nepristranih vijesti i važnost neprekidnog pridržavanja principa slobode štampe.
Tokom Kongresa se raspravljalo i o načinu na koji učesnici trebaju nastaviti podržavati važne razvoje na polju medija, zaštite novinskih agencija od piraterije, naglašavajući potrebe za prepoznavanjem različitosti među organizacijama i osiguravanju kontinuirane zaštite novinara od rada u opasnim područjima.
U diskusijama je naglašeno da medijsko tržište doživljava pomak prema digitalnoj video kvaliteti na televizijskim stanicama i općenito sinergiji različitih medija. Primjera radi, sve veći dio publike želi gledati televizijske vijesti koje sadrže i više fotografija. Usko povezano i u brzom razvoju, ovo tržište također svjedoči sve većem broju čitatelja vijesti na mobilnim uređajima putem društvenih mreža poput Facebooka i Twittera.
U "Deklaraciji" se također navodi da novinske agencije trebaju u svom radu usvojiti principe saradnje s drugim medijima i ujedinjavanja u širenju informacija, kao i to da trebaju pokazati maštovitost u inovaciji novih proizvoda i novih tržišta za rad agencija, tako da se mogu natjecati s ostalim medijima.
Učesnici konferencije su upoznati o radu društvenih medija i drugih platformi digitalnih vijesti kroz različite prezentacije koje su predstavili predstavnici svjetskih brendova poput MSN-a, Googlea i Yahooa. Također su upoznati o novim informacijama i velikim projektima ovih platformi kako bi proširili percepcije gledalaca i internetskih korisnika.
Tokom IV svjetskog kongresa novinskih agencija direktori pojedinih televizijskih kuća, govoreći o agencijskim vijestima, naglasili su da taj sadržaj mora biti objektivan i nepristrasan, a objava brza jer agencijsku vijest ne može zamijeniti nepouzdani tweet ili post neprofesionalca na mjestu događaja.
Opći stav urednika medija poput The Guardiana, Huffington Posta i LA Timesa je da su im potrebne vijesti koje proizvode novinske agencije, a predsjednik i izvršni direktor Associated Pressa Gary Pruitt je poentirao riječima kako novinama nikad nisu više bile potrebne vijesti novinskih agencija, ali da usluge agencija - zbog finansijske situacije - novine nikad manje nisu u prilici koristiti.
Azertag News Agency, novinska agencija Azerbejdžana, domaćin je petog kongresa koji će biti održan u Bakuu 2016. godine.
Pored najvećih svjetskih agencija poput Reutersa, AP-a, AFP-a, ITAR TASS-a, Xhinuae, Agencije Anadolija, na IV kongresu novinskih agencija u Rijadu učestvovala je i Federalna novinska agencija Bosne i Hercegovine.