Evangelistička crkva
0

"Nije islam prijetnja, već popularna kultura"

FENA
Usprkos mnogima koji kritiziraju islam, Evangelistička crkva kaže da ne smatra muslimane prijetnjom svojoj vjeri - koliko su to sekularni nazori i popularna kultura.

Organizacija Forum Pew o vjeri i javnom životu provela je istraživanje prošle godine, na sastanku čelnika Evangelističke crkve iz cijelog svijeta koji je održan u Južnoj Africi. Prema anketi, u najveće prijetnje evangeličkom kršćanstvu 47 posto anketiranih uključilo je islam, a čak 71 posto - sekularizam, izvještava VoA u četvrtak.

"Da stavimo stvari u kontekst, nije da oni ne smatraju islam opasnim, već sekularizam smatraju puno većom prijetnjom", kaže o tome direktor Foruma Pew Luis Lugo.

Evangelici vjeruju u doslovno tumačenje Biblije, važnost molitve te preobraćenje, čak i za sljedbenike drugih struja kršćanstva. Veći broj anketiranih kaže da u njihovim društvima "ima previše seksa i nasilja" te da su neumjerena potrošnja i materijalizam protivni kršćanskom načinu života.

No anketa ukazuje i na podjele među evangelicima na relaciji Sjever - Jug. Prije stotinu godina 80 miliona evangelika, koliko ih je tada bilo na svijetu, živjelo je uglavnom u Evropi i Americi. U proteklih stotinu godina broj evangelika se utrostručio, ali većina ih danas živi u Africi, na Srednjem istoku, Latinskoj Americi i Aziji.

Više od 80 posto evangeličkih vođa iz SAD-a ustvrdilo je da evangelici gube utjecaj u SAD-u, ali oni u južnoj hemisferi tvrde da je njihov utjecaj sve jači. I dok 90 posto evangelističkih vođa koje žive u islamskim zemljama smatra islam najvećom prijetnjom kršćanstvu, mnogi od njih, kaže Luis Lugo, imaju iznimno pozitivan stav o muslimanima kao ljudima.

"Ovi evangelistički čelnici nisu pretjerano optimistični u pitanju njihove situacije. Oni uviđaju stvarnost i da su neke vlade u muslimanskim zemljama represivne prema njima. No oni su, nekako, u stanju staviti te stvari u širi kontekst njihovog poznavanja muslimana i islama", dodaje Lugo.

Istraživanje je također utvrdilo da postoji gotovo podjednaka podjela između onih koji smatraju da u Bibliju treba doslovno vjerovati i tumačiti, te onih koji kažu da se radi o tekstu punom metafora koji treba interpretirati u skladu sa savremenim prilikama.