Države EU
0

Napredak u oblasti obrazovanja

FENA
Države Evropske unije su pri ispunjavanju ciljeva Lisabonske strategije u oblasti obrazovanja napredovale u odnosu na 2000. godinu, ali njihov je napredak prespor, navodi se u izvještaju Evropske komisije (EK) objavljenom u četvrtak.

EK je u izvještaju predstavila posljednje podatke o napretku zemalja članica prema ciljevima utvrđenim za svoje obrazovne sisteme u okviru Lisabonske strategije do 2010. U tom izvještaju EK kaže da je Evropa postigla napredak u četiri od pet ključnih područja - ima više mladih sa završenom srednjoškolskim obrazovanjem, manje onih koji ranije napuštaju školovanje, veći broj fakultetski obrazovnih na matematičkim fakultetima i naučno-tehnološkim fakultetima, te više odraslih koji sudjeluju u aktivnostima cjeloživotnog učenja.

Napredak jedino nije zabilježen u čitalačkim sposobnostima. U usporedbi s 2000., sada ima oko tri miliona više studenata i milion više sa završenim fakultetom. Šezdeset posto osoba u dobi od 5 do 29 godina sudjeluje u obrazovanju, što se može usporediti sa SAD-om, a 18 posto je više nego u Japanu. S druge strane je skoro 108 miliona slabo obrazovanih, a šest miliona mladih završi samo obavezno obrazovanje ili niti toliko.

Vidljive su i nejednakosti među spolovima - dječaci su lošiji u čitanju, djevojčice su lošije u matematici i premalo zastupljene među studentima matematike, tehnoloških i naučnih fakulteta.