Promocija različitosti
16

Japanska aviokompanija ne želi više koristiti rodno naklonjene pozdrave

Dž. L.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Aviokompanija Japan Airlines (JAL) odbacila je rodno naklonjene pozdrave svojih putnika, a kako bi koristila sveobuhvatnije pozdrave i nastavila svoju kampanju promocije različitosti.

Tako se piloti, stjuardese i ostalo osoblje ove kompanije više neće obraćati putnicima sa: "Dame i gospodo".

Umjesto toga, već od 1. oktobra koristit će se izrazima poput: "Pažnja svim putnicima. Dobro došli, putnici".

Glasnogovornik kompanije JAL Yutaro Iwasaki rekao je za CNN da ova aviokompanija aktivno promoviše različitosti već od 2014. godine, a na ovaj način žele iskazati kako su za njih svi putnici jednaki, bez obzira na spol.

Još jedan značajan potez ova aviokompanija sa sjedištem u Tokiju imala je u martu 2020. godine kada je najavila da će stjuardesama pružiti mogućnost da nose hlače umjesto suknji kako bi im bilo ugodnije tokom leta.

To, međutim, nije jedini pozitivan korak ka ravnopravnosti spolova u JAL-u. Podružnica aviokompanije JAL Express može se pohvaliti prvom japanskom pilotkinjom. Japanka Ari Fuji je dobila pilotsku dozvolu u Sjedinjenim Državama, a zatim se vratila u rodnu zemlju kada je primljena u JAL-ov program obuke pilota.

Ipak, nedovoljna zastupljenost pilotkinja nije isključivo japanski problem. Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo (ICAO), specijalizirana agencija UN-a, procjenjuje da žene čine tek pet posto svih pilota širom svijeta.