U večernjim satima

Jaka svjetlost na nebu iznad Kijeva izazvala konfuziju: Mislili su da je NASA, ali nije

S. M.
Bljesak na nebu iznad ukrajinske prijestolnice izazvao je konfuziju i uzbunu jer su gradske vlasti saopćile da ga je izazvao NASA-in satelit koji je ponovo ušao u atmosferu, dok je američka svemirska agencija negirala umiješanost.

Nad Kijevom je oko 22 sata po lokalnom vremenu primjećen "svijetli sjaj" , napisao je na Telegramu šef kijevske vojne administracije Sergej Popko.

Aktivirana je uzbuna za zračni napad, rekao je Popko, ali "zračna odbrana nije bila u funkciji".

Ubrzo nakon toga, ukrajinske zračne snage su rekle da je bljesak "povezan sa padom satelita/meteorita".

Međutim, glasnogovornik NASA-e je demantovao ovu procjenu, rekavši agenciji AFP da je dotični satelit "još uvijek u orbiti".

Američka svemirska agencija objavila je ranije ove sedmice da će satelit koji je povučen iz upotrebe težine 300 kg ponovo ući u atmosferu u srijedu.

"Međutim, do tog ponovnog ulaska još nije došlo... Nijedan drugi NASA-in satelit nije ponovo ušao u atmosferu ranije danas", rekao je glasnogovornik NASA-e za AFP.

Svemirska letjelica Reuven Ramaty High Energy Solar Spectroscopic Imager (RHESSI), koja se koristi za posmatranje solarnih baklji, lansirana je u nisku Zemljinu orbitu 2002. godine i povučena iz upotrebe 2018. godine, saopštila je NASA.

Ukrajinski društveni mediji obiluju spekulacijama i memovima nakon što je nekoliko kanala objavilo videosnimke na kojima se vidi kako jaka svjetlost obasjava nebo nad Kijevom.

"Molim vas nemojte koristiti službeni simbol zračnih snaga za stvaranje memova!", saopćili su iz vazduhoplovnih snaga.