Svijet
0

GfK-ovo istraživanje tržišta potrošačke elektronike u Zapadnoj Europi

GfK
Zapadni europljani potrošili su 18% više novaca na potrošačku elektroniku u prvoj polovici 2006-te nego u istom periodu prošle godine. Najveći udio u toj prodaji se odnosi na TV-e, posebice flat screen TV-e, čija prodaja porasla u odnosu na prošlu godinu za 35%.

Cijeli sektor profitira zbog činjenice da potrošači investiraju više novaca u skuplje i visoko kvalitetna proizvode. GfK predviđa prodaju od 44 milijarde eura u segmentu industrije potrošačke elektronike u Europi za cijelu 2006. godinu.

U Zapadnoj Europi, 61% ukupne prodaje u ovoj industriji tijekom prve polovice 2006. je generirano u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i Francuskoj. Najveći udio, 25%, se odnosi na Veliku Britaniju. Zatim slijedi njemačko tržište sa udjelom od 19% , potom Francuska sa 17%. Preostalih 39% razdijeljeno je između sedam ostalih zapadnoeuropskih zemalja u kojima su ovi podaci prikupljani.

U terminima rasta, Švedska je na vrhu liste sa prodajom većom 23% u usporedbi s prvom polovicom 2005. Prodaja je u odnosu na prošlu godinu skočila 20% u Francuskoj i 18% u Velikoj Britaniji. S rastom prodaje od 10% u industriji potrošačke elektronike Njemačka je zauzela poziciju u sredini.

TV

Kao i prethodnih godina, TV-i su najjači driver-i rasta u potrošačkoj elektronici i prodaja je skočila 35% u prvoj polovici 2006. Jedan od razloga je svakako Svjetsko nogometno prvenstvo. Međutim, glavni razlog je taj što su potrošači odlučili tradicionalne TV-e s katodnom cijevi zamijeniti s televizorima s ravnim ekranima, bilo LCD ili plasma TV-ima.

Prodaja LCD TV-a porasla je 125%. LCD TV-i s dijagonalom od 82 cm i više su osobito popularni, pa tako 1 od 3 kupca nabavlja TV upravo ovih dimenzija. Uređaji s dijagonalom preko 100 cm kupilo je 9% kupaca.

[SLIKA]1[/SLIKA]

Prodaja plazma TV-a imala je porast od 39%. Uglavnom su kupovani oni s dijagonalom ekrana od 106 cm. Kao rezultata takve prodaje ostvarene do danas, GfK predviđa da će ukupna prodaja doseći oko 14.2 milijuna LCD TV-a i 2.4 milijuna plazmi u financijskoj 2006. godini.

Svaki kupac je ove godine potrošio u prosjeku 676 eura za novi TV, što je 25% više nego u godini prije. Ovo ukazuje na trend usmjerenosti prema proizvodima više kvalitete. Ipak, unutar pojedinih kategorija veličina ekrana, cijene su osjetno pale: prosječna cijena za 82 cm LCD TV opala je za 33%, dok su se cijene plazma TV-a smanjile za oko 22%.

DVD playeri/DVD snimači

DVD playeri i snimači nisu bili tako popularni u prvoj polovici 2006-te kao što je to bio slučaj prošle godine. Sve u svemu, 4% jedinica je prodano, što je u terminima vrijednosti jednako padu prodaje od 7%. Potražnja za DVD snimačima, međutim, je porasla za 56% i čini oko polovice ukupne prodaje na tržištu DVD uređaja. Razlog za rast u prodaji je rezultat povećanog interesa za većim memorijskim kapacitetima. Približno jedna trećina kupaca odabira snimač sa 160 gigabajtnim hard diskom. Na temelju dosadašnje prodaje, GfK očekuje da će u 2006-oj biti prodano oko 8.2 milijuna DVD snimača.

Video kamere

Potražnja za video kamerama se smanjila u terminima ukupnog volumena tržišta za 3% u prvoj polovici 2006. Pritisak na cijene na ovom tržištu također je doveo do pada od 12% u ukupnoj vrijednosti prodaje. S druge strane, potražnja za video kamerama s novim formatima digitalne memorije raste. Video kamere s DVD memorijom već sada čine više od 20% od ukupne prodaje video kamera, a video kamere s hard diskom ili memorijskim karticama oko 7%.

Kućni audio

Interes potrošača za kućne audio proizvode opao je u usporedbi s prethodnom godinom, što je izazvalo pad prodaje od 10%. Međutim, i ovdje se potvrđuje da potrošači sve više traže proizvode više vrijednosti. Ovo se posebice odnosi na dolby digital receivere i sustave kućnih kina. Prodaja dolby digital recivera u rangu cijena preko 800 eura je dosegla 23% od ukupne prodaje u ovoj kategoriji. U usporedbi sa prvom polovicom 2005-te, ovaj segment je porastao 22%. Za sustave kućnih kuna karakteristično je to da više od jedne trećine prodaje čine sustavi iznad 800 eura. Za prvih šest mjeseci 2006-te, ovo znači 15% više prodaje u ovoj cjenovnoj kategoriji nego je to bio slučaj prethodne godine.

Prenosiva audio oprema

Prodaja prenosivih audio uređaja porasla je za 9% u prvoj polovici 2006-te u odnosu na isti period prošle godine kao rezultat održavanja interesa europskih kupaca za opremom koja se koristi MP3 tehnologijom. Prodaja video i audio player-a s ovom tehnologijom porasla je terminima volumena za 28% i u terminima vrijednosti za 30%. Kapaciteti pohranjivanja MP3 player-a s flash memorijom su sada više od jednoga gigabajta. Za cijelu 2006-tu godinu, oko 37.0 milijuna MP3 player-a će vjerojatno biti prodano. Rast prodaje u segmentu prenosivih audio uređaja je također potaklo rasti na tržištu različitih dodataka, pa tako primjerice prodaja mikro slušalica je skočila za 44%.

Auto elektronika

Kada je riječ o elektroničkim uređajima za automobile, europski potrošači su i dalje spremni posegnuti duboko u svoje džepove. U prvoj polovici 2006-te, prodaja elektroničkih uređaja za auto je viša za 45% nego prošle godine. Ovo je više nego dovoljna kompenzacija za pad prodaje tradicionalne audio opreme za auta. Ovaj se porast prvenstveno odnosi na veću potražnju za navigacijskim sustavima. Ovaj segment bilježi 54%-tni rast prodaje. U terminima vrijednosti, ovo gotovo je gotovo četverostruki porast. Za 2006-tu u cjelini, GfK predviđa da će prodaja navigacijskih sustava u Zapadnoj Europi doseći iznos od oko 6 milijuna.

Mediji za pohranu podataka

Jedna od posljedica digitalizacije potrošačke elektronike je rast potražnje za pohranjivanje podataka. Kako je i očekivano, prodaja USB memorija uvećana je za 22% u prvoj polovici 2006-te i memorijskih kartica za 10%. Na ova dva medija otpada 53% ukupne prodaje na tržištu.