Europski izbori
0

EU pokreće istragu protiv Facebooka i Instagrama zbog dezinformacija tokom predizborne kampanje

N. Ž.
Evropska unija je pokrenula istragu protiv društvenih mreža Instagram i Facebook.

Ove društvene platforme, koje se nalaze u vlasništvu kompanije Meta, nalaze se na meti istrage Evropske unije zbog toga što "nisu uradile dovoljno da se bore protiv dezinformacija u predizbornoj kampanji."

Izbori u EU će se održati u junu, a građani EU će birati članove Evropskog parlamenta. EU institucije su kao glavni razlog za ovaj potez naglasili strah od ruskog miješanja u izborni rezultat u ovoj međunarodnoj organizaciji.

Komisija je rekla da sumnja da je moderiranje oglasa od strane Mete "nedovoljno." Primijetila je da bi proliferacija plaćenih oglasa u takvim uslovima mogla oštetiti "izborne procese i temeljna prava, uključujući prava zaštite potrošača."

Komesar za unutrašnje tržište EU-a, Thierry Breton, rekao je da istraga ima za cilj "osigurati da se preduzmu efikasne mjere posebno kako bi se spriječilo da se ranjivosti Instagrama i Facebooka iskorištavaju za strano miješanje."

"Sumnjamo da je moderiranje Mete nedovoljno, da nedostaje transparentnost oglasa i procedura za moderiranje sadržaja," rekla je izvršna potpredsjednica Komisije, Margrethe Vestager.

Domet Meta platformi od preko 450 miliona stanovnika Evropske unije privukao je pažnju Komisije dok pokušava da se bori protiv ruske propagande.

Brisel je primijetio da Meta nema "efikasan" alat za praćenje predstojećih evropskih izbora od 6. do 9. juna.

Ukazao je na Metinu odluku da ugasi digitalni alat CrowdTangle, koji se smatra neprocjenjivim za suzbijanje dezinformacija na mreži.

Istraga je pokrenuta u sklopu novog Digitalnog zakona o uslugama EU-a. Pomenuti zakon pooštrava kontrolu ilegalnog sadržaja na mreži i obavezuje najveće tehnološke kompanije u svijetu da više urade kako bi zaštitile korisnike interneta.

Facebook i Instagram su među 23 "vrlo velike" platforme koje moraju da se pridržavaju DSA. One koje to ne učine riskiraju kazne do 6 posto globalnog prihoda platforme. U izuzetno ozbiljnim slučajevima, čak bi mogli biti suočeni i sa zabranom.

Drugi servisi koji moraju da se pridržavaju uključuju Amazon, Snapchat, TikTok i YouTube.