Traže novu potragu
2

Eksperti tvrde da nestali avion Malaysia Airlinesa može biti pronađen za deset dana

D. B.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Grupa eksperata tvrdi da može pronaći olupinu nestalog aviona kompanije Malaysia Airlines za svega nekoliko dana zahvaljujući novim tragovima koje su otkrili o tragičnom letu MH370.

Eksperti Jean-Luc Marchand i Patrick Blelly sada traže novu potragu na osnovu njihovih saznanja. Tokom septembarskog predavanja su iznijeli svoje tvrdnje te su dodali da se predloženo područje može provjeriti za deset dana.

Avion Malaysia Airlinesa je nestao 38 minuta nakon polijetanja u večernjim satima 8. marta 2014. godine sa 239 putnika i članovima posade. Avion je poletio iz Kuala Lumpura, no u Peking nikad nije stigao.

Nekoliko zemalja je već obavilo ogromnu potragu u južnom Indijskom okeanu, no avion i olupina nikad nisu pronađeni. Ipak, novi tragovi bude nadu porodica i prijatelja nestalih putnika, no postoji rizik da je riječ o još jednoj "slijepoj ulici".

"Uradili smo zadaću, imamo prijedlog. Područje za potragu je toliko malo da se uz nove mogućnosti može provjeriti za 10 dana. To bi se moglo obaviti brzo. Sve dok se olupina aviona ne nađe, niko ne može znati šta se zapravo dogodilo. No, ovo je moguća njegova putanja", izjavio je Marchand.

Dodao je da bi brza potraga bila sjajna prilika za testiranje bespilotne podnautičke tehnologije za potragu.

Eksperti su poznali Australsku upravu za sigurnost transporta, vladu Malezije i istraživačku kompaniju Ocean Infinity da započnu novu potragu za nestalim avionom. Prošle godine je Ocean Infinity također pokazao interes za novu potragu nakon što je ranije "pokrio" velika područja Indijskog okeana po principu "nema pronalaska, nema naplate".

"Studija koju smo uradili nam je pokazala da je otmicu aviona vjerovatno izvršio iskusan pilot. Kabina je ostala bez pritiska. Avion nije bio vidljiv osim za vojsku. On je znao da će, ako se pokrene potraga, spašavanje biti usmjereno na putanju leta", dodao je on.

Obojica tvrde da je transponder aviona isključen te da polukružno okretanje nije mogao obaviti autopilot. Također, naveli su da je do iznenadne promjene smjera došlo kada je avion bio u "ničijoj zemlji" između tajlandskog, indonežanskog, indijskog i malezijskog zračnog prostora.

"Šta bi bila namjera otmičara? To je veoma osjetljivo područje, imate pokrivenost tajlandskim i južnim indijskim radarima, no njih nije briga. Mogao je raditi šta je želio", zaključio je Marchand.