Svijet
0

EASA dala upute pilotima u slučaju da zakažu uređaji

FENA
Foto: Reuters
Foto: Reuters
Evropska agencija za sigurnost aviona (EASA) u utorak je pilotima putničkih aviona izdala upute da se u slučaju čudnih očitanja senzora brzine, što se smatra mogućim uzrokom nesreće "Air Franceova" "airbusa", moraju osloniti na druge podatke o toku leta, a jedan od sindikata te tvrtke pilotima je poručio da odbiju upravljati "airbusima" u kojima su isti brzinomjeri kao u palom avionu, objavile su agencije.

EASA je upozorenje iz svojeg sjedišta u Koelnu uputila svim operaterima interkontinentalnih letova, a dpa piše kako se za njega odlučila na temelju dosadašnjih analiza uzroka pada "airbusa" A330 na letu od Rio de Janeira u Pariz u kojem je poginulo 228 putnika i članova posade.

U upozorenju se navodi kako i u slučaju da otkažu brzinomjeri postoji utvrđen postupak za siguran let aviona ako se posada drži propisa.

EASA-in glasnogovornik Daniel Hoeltgen rekao je kako uzrok pada još nije poznat. "No moramo uzeti u obzir sve moguće uzroke", rekao je glasnogovornik agencije u čijoj su odgovornosti od 2003. sve odluke u vezi sa sigurnosti aviona što lete iz Evrope.

Francuski dužnosnici zračnog prometa otkrili su kako se istraga usredotočila na mogućnost neispravna rada i pogrešnih podataka brzinomjera na temelju kojih je pilot možda previše smanjio ili povećao brzinu leta.

Premalena brzina uzrokovala bi nekontroliran pad aviona, a prevelika bi ga mogla približiti brzini zvuka, što bi uzrokovalo i oštećenja vanjske metalne oplate.

"Air France" je objavio kako na "Airbusovim" avionima već mijenja dosadašnje zaslone brzinomjera novim, ali je francuski dnevnik Figaro u utorak objavio poziv sindikata Alter pilotima da odbiju upravljati avionima u kojima se još nalaze brzinomjeri kojima je bio opremljen i stradali A330-200.

Sindikat je pozvao pilote da ne lete nijednim "airbusom" A330 ili A340 u kojem nisu zamijenjene barem dvije pito-cijevi, uređaji koji pomažu pri očitanju brzine aviona. Inače postoji "stvarna opasnost od gubitka nadzora nad avionom", ističe se u poruci sindikata. "Air France" je najavio kako će pilotima idućih dana dati raspored zamjene tih uređaja.

Istraga o uzrocima nesreće usredotočena je na rad pito-cijevi koja osigurava podatke što pomažu u mjerenju brzine aviona. Netom prije pada "airbus" A330-200 odaslao je niz nesuvislih brzinskih očitanja.

Od 1995. bilo je nekoliko slučajeva u kojima je pito-cijev pokazivala netačnu brzinu aviona, zbog čega je Francuska uprava za civilno vazduhoplovstvo (DGAC) 2001. naredila da se popravi ti uređaji, piše Figaro, prenosi Hina.

Tu je odluku DGAC tad opravdao mogućnošću "gubitka ili fluktuacije pokazatelja brzine u ekstremnim vremenskim uslovima", a vjeruje se kako je kobni avion naišao na vrlo snažnu oluju, nakon čega se srušio u Atlantski ocean.