Loš trend
28

Bogate zemlje se rješavaju starih automobila, a najbolje mušterije su zemlje u razvoju

I. P.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Zemlje u razvoju uvoze milione motornih vozila lošeg kvaliteta, kojih se rješavaju razvijene države poput SAD-a i Japana te Evropske unije.

Izvještaji UN-a pokazuju da je 80 posto od 14 miliona polovnih auta uvezeno u države s lošim i srednjim primanjima, a samo iz Evrope na sjever i zapad Afrike otišlo je 7,5 miliona vozila.

UNEP je program pri Ujedinjenim narodima koji kroz rad s mnogobrojnim partnerima učestvuje u zaštiti okoliša te razvijanju i provođenju politika zaštite okoliša na globalnom i regionalnom nivou.

Njihovo istraživanje je pokazalo da dvije trećine od 146 država ima slabu ili vrlo slabu politiku reguliranja uvoza polovnih vozila, a 100 ih nema ni standard o emisiji stakleničkih plinova.

"Razvijene zemlje izvoze automobile koji nisu prošli sigurnosne preglede i nisu dopušteni na cestama. Takva vozila uvoze siromašnije zemlje jer nemaju nikakvu kontrolu standarda. Tako samo uvoze automobile koji ugrožavaju živote i zagađuju okolinu. Ako želimo da očistimo zrak, moramo početi od uklanjanja ovakvih vozila" izjavila je Inger Andersen, izvršna direktorica UNEP-a.

Afričke zemlje su u samom vrhu po korištenju polovnih vozila, ali počinju rješati ovaj problem. Početkom godine usvojili su pravilnik o korištenju čišćih goriva i vozila, pa je preporučena starost vozila pet godina, a ovo pravilo će se u potpunosti biti provedeno u narednih 10 godina.

Pored toga što su veliki zagađivači, neispravna i nesigurna polovna vozila su uzrok saobraćajnih nesreća i ozbiljnih povreda. Afrika ima najveću stopu smrtnosti na cestama, odnosno 240 hiljada smrtnih slučajeva godišnje.