Nakon dvije nesreće
11

Boeing izvršio promjene kontroverznog sistema aviona 737 Max 8

Klix.ba
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Kompanija Boeing je napravila promjene kontroverznog sistema kontrole koji je povezan s dvije fatalne nesreće u kojima je učestvovao model 737 Max 8 u proteklih pet mjeseci, javlja BBC.

Uprkos promjenama spornog sistema još uvijek nije poznato da li će 737 Max 8 dobiti dozvolu za letove nakon što je kompletna flota prizemljena ovog mjeseca. Istražitelji još uvijek nisu utvrdili uzrok nesreća.

Kao dio poboljšanja, Boeing će instalirati sistem upozorenja kao standard, dok je taj sistem ranije bio opciona sigurnosna funkcija. Srušeni avioni Lion Aira i Ethopian Airlinesa nisu imali ove sisteme koji su dizajnirani da upozore pilote kada senzori daju kontradiktorna očitanja. Boeing je rekao da budući kupci neće morati dodatno plaćati za pomenuti sigurnosni sistem.

Također, Boeing je pripremio i poboljšanje softvera koji je povezan s nesrećama. Radi se o sistemu MCAS koji je dizajniran da spriječi kovit (stall) i koji reaguje na senzore koji otkrivaju da li se avion penje suviše strmim uglom.

Istraga nesreće aviona Lion Aira je pokazala da je taj sistem zakazao, zbog čega je nos avona ponirao više od 20 puta prije nego je avion pao u more. Tada je poginulo 189 ljudi. Američka federalna administracija za avijaciju (FAA) tvrdi da postoje sličnosti u nesrećama Lion Aira i Ethiopian Airlinesa.

Boeing je redizajnirao softver tako da ugasi MCAS ukoliko dobije oprečne podatke od senzora.