Bugarska
0

Autoput od Sofije do granice sa Srbijom do 2014. godine

FENA
Izgradnja autoputa od Sofije do prelaza "Kalotina - Gradina"na granici sa Srbijom dugog 75 kilometara biće završena do kraja 2014. godine, a radovi će koštati 405 miliona eura, predviđeno je u vladinom investicionom planu, koji je objavio ministar regionalnog razvoja Rosen Plevnevliev.

Prema tom planu, u Bugarskoj će do 2020. godine biti izgrađeno sedam autoputeva, sedam brzih puteva, dva nova mosta na Dunavu i tunel ispod planine Šipka, javio je u utorak Tanjug.

Bugarski ministar je rekao je da će u narednih 10 godina u bugarske puteve biti uloženo pet milijardi eura.

"Do kraja mandata, izgradit ćemo 288 kilometara autoputeva, što je više nego što je izgrađeno za 35 godina socijalizma", naglasio je Plevnevliev.

U dokumentu je navedeno i da će do maja biti završen autoput Ljuljin po cijeni od 185 miliona eura za 19,5 kilometara. Izgradnja dionice od Sofije do Pernika, na zapadu zemlje je pri kraju.

Prema dokumentu, za završetak izgradnje autoputa Trakija, koji povezuje Sofiju s Burgasom biće utrošeno 248,1 miliona eura. Do konačne izgradnje ovog putnog pravca ukupne dužine oko 400 kilometara ostalo je 116 kilometara.

U programu se navodi da će sredinom 2011. godine početi izgradnja autoputa Marica.

Završetak autoputa Struma, koji će povezivati bugarsku prijestonicu s Grčkom koštaće 1,15 milijardi eura.

Za sada nije jasno finansiranje autoputa Hemus, koji povezuje Sofiju s Varnom - koncesije, evropska ili budžetska sredstva. I on treba da bude završen do 2002. godine, a zaršetak izgradnje bi koštao 1,282 milijarde eura.

Do 2020. godine će biti izgrađen i autoput Crno more, a njegova izgradnja koštaće 450 miliona eura.

Sredstvima iz operativnog programa Transport predviđena je izgradnja brzih puteva između Vidina i Botevgrada, Rusea i Makaza, Rusea i Šumena, Đuješeva i Sofije, magistrala Rila, između Varne i Durankulaka, te Plovdiva i Asenovgrada.