"Odgovor Zvizdiću"
34

SNSD-ovac uputio prijedloge o prestanku važenja zakona o Sudu i Tužilaštva BiH

D. Be.
Milorad Kojić, jedan od Dodikovih trbuhozboraca
Milorad Kojić, jedan od Dodikovih trbuhozboraca
Zastupnik SNSD-a u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Milorad Kojić uputio je u parlamentarnu proceduru dva prijedloga zakona o prestanku važenja Zakona o sudu i Zakona o tužilaštvu BiH.

To je, kaže, odgovor na potez zamjenika predsjedavajućeg Predstavničkog doma Denisa Zvizdića koji je uputio u hitnu proceduru lex specialis Zakon o Vrhovnom sudu BiH.

"Inicijativa Zvizdića o navodnom vrhovnom sudu BiH zaista je odstupanje od dogovora koji su bili u vezi sa uspostavljanjem apelacionog odjeljenja Suda BiH u Banjoj Luci", rekao je Kojić.

Kao "razlog donošenja zakona o prestanku važenja Zakona o Sudu BiH", Milorad Kojić navodi da je nametnutom odlukom visokog predstavnika Wolfganga Petritscha Sud Bosne i Hercegovine osnovan Zakonom o Sudu BiH koji je usvojila Parlamentarna skupština BiH na sjedinici Doma naroda, održanoj 25.6.2002. godine i sjednici Predstavničkog doma održanoj 3.7.2002. godine.

"Sud Bosne i Hercegovine osnovan je odlukom visokog predstavnika koji nije imao zakonska niti bilo koja druga ovlaštenja da osniva institucije u Bosni i Hercegovini", navodi se u prijedlogu zakona.

SNSD-ovac kaže da je riječ o Prijedlogu zakona koji ispunjava uslove da ima visok stepen hitnosti i da je formulisan na tako jednostavan način da se može usvojiti u potpunosti i razmatrati u jednom čitanju.

Kojić smatra da je visoki predstavnik protivpravno na osnovu Aneksa 10 i Bonskih ovlaštenja osnovao instituciju na nivou BiH, odnosno Sud Bosne i Hercegovine.

"Niti Aneksom 10 niti takozvanim Bonskim ovlašćenjima nije predviđeno pravo visokog predstavnika da preuzima ulogu zakonodavca i ustavotvorca, te da osniva institucije kako na nivou Bosne i Hercegovine tako i na entitetskom nivo. Članom 5. Aneksa 10 definisano je da visoki predstavnik ima autoritet za konačnu interpretaciju Sporazuma o civilnom sprovođenju mirnog rješenja (Aneks 10), odnosno da on ima ovlaštenje da tumači samo Aneks 10 Dejtonskog sporazuma, a ne čitav Dejtonski sporazum.

Kao i u slučaju Suda BiH, Kojić predlaže i ukidanje Zakona o Tužilaštvu BiH.

"Nametnutom odlukom visokog predstavnika Paddyja Ashdowna Tužilaštvo BiH osnovano je Zakonom o o Tužilaštvu BiH koji je usvojila Parlamentarna skupština BiH i koji je objavljen u Službenom glasniku BiH broj 42/03.

Kojić predlaže ovaj zakon jer smatra da "niti Aneksom 10 niti Bonskim ovlašćenjima nije predviđeno pravo visokog predstavnika da preuzima ulogu zakonodavca i ustavotvorca, te da osniva institucije kako na nivou Bosne i Hercegovine tako i na entitetskom nivo. Članom 5. Aneksa 10 definisano je da visoki predstavnik ima autoritet za konačnu interpretaciju Sporazuma o civilnom sprovođenju mirnog rješenja (Aneks 10), odnosno da on ima ovlaštenje da tumači samo Aneks 10 Dejtonskog sporazuma, a ne čitav Dejtonski sporazum."