Regija
0

Zašto je Ban Ki-moon kasnio u Prištinu?

FENA
Ban Ki-moon (Foto: AFP)
Ban Ki-moon (Foto: AFP)
Prištinski dnevnik Koha ditore piše danas da je generalni sekretar Ban Ki-moon stigao u Prištinu sa 45 minuta zakašnjenja jer zvanični Beograd nije dozvolio da njegov avion preleti preko teritorije Srbije.

"Samo dan nakon susreta najviših srpskih zvaničnika s generalnim sekretarom UN-a i izjava da će se maksimalno angažirati na rješavanju problema s Kosovom, to je opovrgnuto činjenicom da generalnom sekretaru nije omogućeno da njegov avion dobije međunarodni kod i tako preleti preko teritorije Srbije kako bi stigao u Prištinu", prenosi Koha.

Šef najveće međunarodne organizacije je prilikom dolaska na Kosovo zbog toga kasnio 45 minuta, a uprkos pokušajima i zahtjevima diplomata, vlasti u Srbiji nisu promijenile mišljenje i avion s Banom je na prištinski aerodrom doputovao preko Skoplja, potvrdili su za prištinski dnevnik diplomatski izvori.

Dnevnik navodi da i ranije vlasti u Beogradu nisu dozvoljavale da se zračni prostor Kosova koristi za letove prema Prištini.

Prema pisanju lista, u istoj situaciji kao generalni sekretar UN-a našla se i njemačka kancelarka Angela Merkel kada je prošle godine iz Beograda preko Makedonije doputovala na Kosovo.

U Direktoratu za civilno zrakoplovstvo Srbije Tanjugu je rečeno da oni nisu ni dobili zahtjev za odobravanje leta za Prištinu kojim je trebalo da otputuje generalni sekretar UN-a Ban Ki-moon, ali i da oni i nisu nadležni za takve letove već Ministarstvo vanjskih poslova.

"Direktorat nije dobio zahtjev za odobravanje tog leta, a inače letovi državnih zvaničnika i humanitarni letovi u nadležnosti su Ministarstva inostranih poslova", rekla je Tanjugu savetnica za medije Direktorata Katarina Andrić Milosavljević.

Ona je podsjetila da od 1999. godine nema nikakvih komercijalnih i civilnih letova prema Prištini za koje bi bio nadležan Direktorat za civilno zrakoplovstvo.

Letovi iz Srbije za Kosovo, naime, obustavljeni su odlukom nekadašnjih vlasti SR Jugoslavije još 6. maja 1999. godine.

Tom odlukom je precizirano da se obustavljaju svi komercijalni i civilni letovi za Prištinu i preleti ka Kosovu, kao i letovi iz Prištine preko centralnog dijela Republike Srbije.

"Srbija nije mogla ni tada, a ne može ni sada garantirati sigurnost i sigurnost tih letova jer nema nikakvu komunikaciju s tim dijelom svoje teritorije, kao ni uvid u zrakoplovnu sigurnost i sigurnost nadležnih službi na Kosovu", navodi se u saopćenju.

Naredbu o obustavljanju letova sa Kosovom, Republika Srbija je kasnije potvrdila, 20. maja 2005., i ona je objavljena u Internacionalnom zrakoplovnom zborniku i o njoj su obaviješteni svi međunarodni zrakoplovni činioci, saopćili su iz Direktorata.

Izuzetak mogu biti samo humanitarni letovi i letovi državnika, domaćih i stranih, navodi se u saopćenju, i dodaje da je za odobrenje takvih letova nadležno je Ministarstvo inostranih poslova Republike Srbije, koje odobrava takve letove i oni nose oznaku "state flight".

U saopćenju Direktorata podsjeća se da je Kumanovskim sporazumom, koji je prethodio dolasku međunarodnih snaga, zrakoplovna vlast na Kosovu predata UNMIK-u, a za aerodrom u Prištini tada je bio zadužen Island.